Telescopul spațial Cheops, lansat cu succes

Telescopul spațial Cheops, lansat cu succes - cheops-1576664184.jpg

O rachetă Soyuz purtătoare a telescopului spațial Cheops, care va studia exoplanetele, a decolat miercuri de la centrul spațial Kourou din Guyana Franceză, potrivit imaginilor transmise în direct de Arianespace, relatează AFP.

Lansatorul de dimensiuni medii, care se află la a treia lansare din acest an, a decolat la ora 5:54 din Kourou (8:54 GMT).

Durata misiunii, de la decolare până la separarea satelitului, va fi de aproximativ patru ore și treisprezece minute.

Lansarea acestei misiuni a Agenției Spațiale Europene (ESA), condusă de astronomi elvețieni și cu o amplă implicare a ingineriei spaniole, care va studia dimensiunea și densitatea exoplanetelor, a fost amânată pentru 18 decembrie după ce, conform unor surse ale misiunii, a fost semnalată o problemă de software a rachetei Soyuz.

Obiectivul misiunii Cheops (CHaracterising ExOPlanet Satellite) nu este acela de a descoperi noi planete, ci de a le analiza pe cele deja identificate.

Amplasat în interiorul unui satelit, noul telescop va orbita la o distanță de 700 de kilometri deasupra Terrei, pentru a nu fi afectat de perturbațiile atmosferice, și va avea acces la întreaga boltă cerească, întrucât va fi plasat permanent cu spatele spre Soare.