Război între Facebook și TikTok. Americanii cer interzicerea aplicației chineze

425
Război între Facebook și TikTok. Americanii cer interzicerea aplicației chineze - tik-1595321656.jpg

Articole recomandate

Facebook promovează o campanie plătită de la cel mai înalt nivel care cere interzicerea TikTok în SUA, fapt care a determinat o reacție dură a aplicației chineze.


 Campania electorală pentru realegerea președintelui american Donald Trump a difuzat la sfârșitul săptămânii trecute reclame în rețeaua Facebook în care susține că aplicația TikTok își spionează utilizatorii și cere închiderea aplicației în SUA.


Reclamele conțin linkuri către un sondaj de opinie privind interzicerea în Statele Unite a platformei online pentru materiale video scurte TikTok, proprietate a companiei ByteDance, cu sediul la Beijing.


Campania lui Trump solicită numele și datele de contact ale celor care răspund la sondaj.


"TikTok te spionează", afirmă una din reclame, adăugând că "TikTok a fost prinsă în flagrant monitorizând conținutul clipboard-ului din telefonul tău".


Aplicația chineză este în atenția Washingtonului din cauza suspiciunilor că guvernul de la Beijing ar putea obliga compania proprietară să comunice datele utilizatorilor.


 Luna aceasta, secretarul de stat american Mike Pompeo a declarat că SUA "au în vedere cu certitudine" interzicerea aplicațiilor media sociale din China, inclusiv Tik Tok.


Aceasta este deja interzisă în India, alături de alte aplicații chinezești, încă din iunie.


TikTok susține că nu a pus niciodată datele utilizatorilor la dispoziția Chinei și că ar refuza o astfel de solicitare, dacă ar fi făcută.


Luni, o purtătoare de cuvânt a declarat agenției Reuters că firma "nu are nicio prioritate mai mare decât promovarea unei experiențe sigure cu aplicația, care să protejeze confidențialitatea utilizatorilor".


Luna trecută, când Apple a comunicat dezvoltatorilor o versiune a sistemului de operare iOS, aceștia au arătat imagini ale unor notificări generate de TikTok privind copierea datelor din clipboard, unde sunt stocate temporar datele utilizatorului între copierea dintr-o aplicație și transferul către o alta.


TikTok a arătat că notificările sunt provocate de o funcție anti-spam, însă a încetat practica respectivă din 27 iunie.


În privința reclamelor de pe Facebook, TikTok a acuzat rețeaua socială că "ia bani pentru o reclamă politică în care este atacat un concurent, în timp ce se pregătește să lanseze o imitație a TikTok".


Facebook nu a comentat imediat, la solicitarea Reuters.


Conform unor informații din presă, aplicația Instagram a companiei, dedicată până acum fotografiilor, va extinde în curând în SUA un test pentru formate video scurte, numit Reels.




Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3204 secunde