Google înăsprește regulile pentru reclamele politice
Articole recomandate
WhatsApp introduce o modificare importantă, care îi va ajuta pe utilizatori să folosească mai uşor aplicaţia
17 Aprilie 2024
WhatsApp nu va mai funcționa pe zeci de dispozitive. Lista completă a telefoanelor care nu mai acceptă aplicația
01 Aprilie 2024
Gigantul american Google a anunțat miercuri o înăsprire a regulilor în materie de reclame politice, dar nu va încerca să stabilească veridicitatea lor decât în cazuri excepționale, relatează AFP.
Luând poziție după Twitter, care a optat pentru o interdicție pur și simplu, și Facebook, adeptă a unei mai mari toleranțe în numele libertății de expresie, Google a transmis că "nimeni nu poate statua asupra tuturor afirmațiilor și insinuărilor politice".
"Indiferent dacă e vorba de un candidat la alegerile legislative sau de plasarea unui anunț pentru mobilă de birou, aplicăm aceleași reguli pentru toată lumea, nu există nicio excepție", a spus Scott Spencer, vicepreședinte al grupului, însărcinat cu publicitatea.
Gigantul din domeniul tehnologiei, care își obține din publicitate majoritatea covârșitoare a veniturilor, vrea totuși să interzică publicarea de mesaje ostentativ false (cum ar fi o dată falsă a unui scrutin sau un anunț fals privind moartea unui candidat) sau să împiedice ca un grup ultraspecific de alegători să fie ținta unor mesaje false.
Aceste modificări vor fi puse în practică de săptămâna viitoare în Marea Britanie, prin urmare înaintea organizării de alegeri legislative la 12 decembrie. Măsurile vor fi aplicate până la sfârșitul anului în restul Uniunii Europene și, începând cu 6 iunie 2020, peste tot în lume.
Motorul de căutare dominant încearcă să lupte împotriva așa-numitelor 'deep fake'-uri (fotografii sau videouri trucate hiperrealiste) și anunțurilor care ar putea "afecta semnificativ participarea sau încrederea în procesul electoral sau democratic", cum ar fi afirmația eronată conform căreia se poate vota prin SMS.
Însă în legătură cu problema candidaților care încearcă să disemineze informații false - principalul subiect pentru mulți aleși -, poziția Google se apropie de cea a Facebook.
"Recunoaștem că un dialog politic solid constituie o parte importantă a democrației și nimeni nu poate să statueze rezonabil asupra tuturor afirmațiilor politice, contraafirmațiilor și insinuărilor", precizează Scott Spencer.
"Suntem de părere că în final nu vom interzice decât un număr foarte limitate de reclame politice", a adăugat el.
Luând poziție după Twitter, care a optat pentru o interdicție pur și simplu, și Facebook, adeptă a unei mai mari toleranțe în numele libertății de expresie, Google a transmis că "nimeni nu poate statua asupra tuturor afirmațiilor și insinuărilor politice".
"Indiferent dacă e vorba de un candidat la alegerile legislative sau de plasarea unui anunț pentru mobilă de birou, aplicăm aceleași reguli pentru toată lumea, nu există nicio excepție", a spus Scott Spencer, vicepreședinte al grupului, însărcinat cu publicitatea.
Gigantul din domeniul tehnologiei, care își obține din publicitate majoritatea covârșitoare a veniturilor, vrea totuși să interzică publicarea de mesaje ostentativ false (cum ar fi o dată falsă a unui scrutin sau un anunț fals privind moartea unui candidat) sau să împiedice ca un grup ultraspecific de alegători să fie ținta unor mesaje false.
Aceste modificări vor fi puse în practică de săptămâna viitoare în Marea Britanie, prin urmare înaintea organizării de alegeri legislative la 12 decembrie. Măsurile vor fi aplicate până la sfârșitul anului în restul Uniunii Europene și, începând cu 6 iunie 2020, peste tot în lume.
Motorul de căutare dominant încearcă să lupte împotriva așa-numitelor 'deep fake'-uri (fotografii sau videouri trucate hiperrealiste) și anunțurilor care ar putea "afecta semnificativ participarea sau încrederea în procesul electoral sau democratic", cum ar fi afirmația eronată conform căreia se poate vota prin SMS.
Însă în legătură cu problema candidaților care încearcă să disemineze informații false - principalul subiect pentru mulți aleși -, poziția Google se apropie de cea a Facebook.
"Recunoaștem că un dialog politic solid constituie o parte importantă a democrației și nimeni nu poate să statueze rezonabil asupra tuturor afirmațiilor politice, contraafirmațiilor și insinuărilor", precizează Scott Spencer.
"Suntem de părere că în final nu vom interzice decât un număr foarte limitate de reclame politice", a adăugat el.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Marţi, 12 Noiembrie 2019
Miercuri, 20 Noiembrie 2019
Duminică, 17 Noiembrie 2019
Miercuri, 13 Noiembrie 2019
Marţi, 12 Noiembrie 2019
Joi, 07 Noiembrie 2019
Marţi, 05 Noiembrie 2019
Marţi, 05 Noiembrie 2019
Sâmbătă, 02 Noiembrie 2019
Vineri, 01 Noiembrie 2019