FACEBOOK a cumpărat WhatsApp pentru 19 MILIARDE de dolari

170
FACEBOOK a cumpărat WhatsApp pentru 19 MILIARDE de dolari - 66milioanedeutilizatorifacebooki-1393163966.jpg

Articole recomandate

"Dacă nu îi poți învinge, alătură-li-te" este o strategie bună atât timp cât rivalii sunt prea puternici, însă dacă ai buzunarele bine garnisite, o strategie și mai bună este să-i cumperi cu totul. Așa a gândit și Facebook, compania anunțând ieri seară achiziția celebrei rețele de mesagerie instantanee WhatsApp contra amețitoarei sume de 19 miliarde de dolari.


Facebook încearcă de multă vreme să lupte împotriva noilor rivali precum mai coloratele și mai facilele rețelele de socializare Instagram și Snapchat sau îndrăgitele rețele de mesagerie instantanee WhatsApp sau Viber. Aceste medii de comunicare atrag utilizatorii tineri, care nu mai sunt interesați de ceea ce oferă cea mai mare rețea de socializare a momentului, iar Facebook știe foarte bine că această migrare a generației următoare către alte meleaguri virtuale este o amenințare la adresa viitorului său.


După ce a cumpărat Instagram în aprilie 2012 contra sumei de un miliard de dolari, Facebook a anunțat o altă achiziție importantă: WhatsApp. Compania a implementat o serie de facilități similare celor oferite de rețeaua de mesagerie instantanee WhatsApp în cadrul propriului său produs Facebook Messenger, însă se pare că cei 450 de milioane de utilizatori sunt o clientelă mult prea atractivă care merită un preț pe măsură.


Prețul pe care Facebook îl va plăti pentru WhatsApp este de 16 miliarde de dolari, din care 4 miliarde bani gheață și 12 miliarde în acțiuni. La această sumă se mai adaugă încă 3 miliarde de dolari, și ei sub formă de acțiuni, care vor ajunge direct în buzunarele fondatorilor.


Valoarea totală a tranzacției se ridică astfel la amețitoarea sumă de 19 miliarde de dolari, ceea ce reprezintă circa 10 procente din valoarea de piață a companiei Facebook. Achiziția este cea mai mare tranzacție din domeniul online din ultimii 14 ani, aceasta fiind depășită valoric doar de fuziunea dintre AOL și Time Warner din 2000.


De ce ar plătit Facebook o sumă atât de piperată, care depășește până și bugetul NASA pe anul în curs, pentru o rețea de mesagerie? Motivul este nevoia de securizare a viitorului și captura unei bucăți semnificative dintr-o piață în creștere explozivă.


În luna aprilie a anului trecut, Informa a anunțat că tradiționalul SMS a fost detronat de noile rețele de mesagerie instantanee în cursul lui 2012, rata utilizării celor din urmă depășind-o pentru prima oară pe cea a obișnuitelor mesaje SMS. În 2012, noile medii de comunicare au transmis circa 19 miliarde de mesaje instantanee pe zi, în timp ce operatorii au atins doar o cifră de 17,6 miliarde de SMS-uri pe zi.


Conform Informa, în 2014, rețelele de mesagerie instantanee vor transmite zilnic circa 50 de miliarde de mesaje, în timp ce operatorii se vor mulțumi doar cu 21 de miliarde de SMS-uri. Această migrație deja provoacă pagube operatorilor, estimându-se că aceștia încasează anual cu 23 de miliarde de dolari mai puțin din cauza concurenței online gratuite. Iar Facebook, ale cărui venituri sunt proporționale direct cu numărul de utilizatori, în mod evident nu vrea să fie lăsată în urmă.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5173 secunde