Sunteți pregătiți? Constanța, șantier în lucru! „Vor fi cozi uriașe în trafic!”

Miercuri, 20 Ianuarie 2021
1756
În această primăvară vor începe lucrările de reabilitare a bulevardului 1 Mai şi Şoselei Mangaliei, de la Gara CFR până la ieşirea din oraş, la intersecția cu DN 39E. Proiectul, realizat cu bani europeni, este unul ambiţios, menit să îi îndemne pe cetăţeni să folosească transportul public, mersul pe jos şi bicicleta. Zona, însă, face legătura atât cu localităţile învecinate cât şi cu sudul litoralului şi există temeri că aceasta se va aglomera în loc să se fluidizeze.

Achizițiile de execuție a lucrărilor și a serviciilor de supervizare a șantierului sunt în plină derulare, în cadrul proiectului de îmbunătăţire a mobilităţii urbane durabile pe bulevardul 1 Mai şi Şoseaua Mangaliei. Potrivit planurilor, peste patru km de tramă stradală vor fi reconfigurați. „Infrastructura de transport aferentă arterelor rutiere bulevardul 1 Mai și Șoseaua Mangaliei va fi resistematizată prin creșterea calității și atractivității serviciului de transport public local și a infrastructurii aferente mobilității active, respectiv deplasarea pietonală și cu bicicleta. Vor fi executate o serie de lucrări care vor contribui la creșterea calității vieții locuitorilor. Spațiul public urban va fi reconfigurat prin modernizarea carosabilului pe o suprafață de peste 87.000 mp, reabilitarea și extinderea traseelor pietonale pe o suprafață de aproximativ 26.200 mp”, explică purtătorul de cuvânt al Primăriei Constanţa, Ionela Bărboi. De asemenea, vor fi introduse benzi unice de transport public exclusiv pentru Șoseaua Mangaliei, pe o lungime de aproximativ 3.200 metri și piste de biciclete pe o lungime de 3.050 metri.

Treceri de pietoni cu iluminat inteligent

Investițiile în amenajări urbane cuprind: stații de autobuz modernizate, mobilier urban inteligent cu sisteme de informare cu mesaje variabile, o nouă rețea de iluminat public pentru carosabil, trotuare și piste de biciclete, treceri pentru pietoni iluminat inteligent, canalizație unică subterană pentru comunicații și rețea electrică de iluminat, spații verzi mediane și sistem de irigații. Zona va fi accesibilă persoanelor cu dizabilități și mobilitate redusă prin marcaje și indicatoare speciale.

„Prin introducerea benzilor unice de transport public, se vor elimina locurile de parcare situate la marginea părții carosabile. De asemenea, se vor monta stâlpi pentru protecția pietonilor, pentru creșterea confortului și siguranței pentru deplasările pietonale. Condițiile de mediu vor fi îmbunătățite prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cauzate de transportul motorizat”, mai explică reprezentanţii Primăriei Constanţa. Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 70 de milioane de lei, toate cheltuielile fiind eligibile în proporție de 100%. Contribuția financiară a Municipiului Constanța este de aproximativ 1,4 milioane de lei. Concret, este vorba despre un proiect cu fonduri europene obținut în timpul mandatului primarului Decebal Făgădău.

„Va fi frumos, dar foarte aglomerat!“

Totuşi, zona nu leagă Constanţa doar de localităţile învecinate, dar şi obiectivele turistice din municipiu şi staţiunea Mamaia, de staţiunile din sudul litoralului. Iar locuitorii din perimetrul respectiv, dar şi din comunele apropiate îşi fac griji că traficul va fi sufocat, mai ales în condiţiile transformării a câte unei benzi de circulaţie pe sens în traseu exclusiv pentru transportul în comun. „Va fi frumos, dar foarte aglomerat. Vedem cu toţii în fiecare vară cozile care se formează la intrare în Constanţa, dinspre sud. Sunt kilometri întregi unde traficul este sugrumat, din diferite motive, ba din cauza îngustării drumului, ba din cauza numeroaselor sensuri giratorii. Şi, odată cu turiştii care vin la mare, stau blocaţi în trafic şi constănţenii. Iar situaţia este din ce în ce mai evidentă şi în afara sezonului estival, la orele de vârf, această cale fiind folosită şi de toţi cei care locuiesc în Constanţa şi lucrează în Portul Agigea sau în sudul judeţului. Dimineaţa şi seara, cozile sunt uriaşe, şi acum, de bine de rău, se circulă pe câte două benzi pe sens. Dacă o bandă va fi luată pentru autobuze, va fi cumplit ca toată lumea să intre pe o singură bandă. Sper ca planul să nu fie acesta, ci să se păstreze câte două benzi pentru autovehicule, altfel va fi un dezastru”, este de părere Mihnea Popescu, din Constanţa.



Pagina a fost generata in 0.3193 secunde