Soluţii pentru cartierele Constanţei. Parcări subterane sub şcoli, în curţile instituţiilor publice şi la magazine

2501

Articole de la același autor

Cartierele municipiului Constanţa s-au aglomerat foarte mult în ultimii ani. Gândite pe vremea când erau mai puţini locuitori şi mult mai puţine maşini, zonele rezidenţiale vechi suferă atât la capitolul spaţii verzi cât şi la capitolul parcări. Cu toate acestea, specialiştii în urbanism susţin că există soluţii astfel încât locatarii să aibă unde îşi lăsa maşinile şi să se bucure de trotuare şi mici grădini în jurul blocurilor.

Trotuarele zonelor de locuit sunt sufocate de maşini parcate neregulamentar, iar oamenii sunt adesea nevoiţi să circule pe carosabil. O observăm cu toţii zilnic, în cartierele în care locuim, dar o spun şi specialiştii care au elaborat Ghidul de regenerare urbană a cartierelor comuniste Constanţa. Documentul se află pe site-ul Primăriei Constanţa şi ar putea însemna un bun start pentru noile autorităţi locale şi noul arhitect şef, în organizarea viitoarelor investiţii în oraş. Potrivit arhitecţilor care au realizat ghidul, este necesară o regândire a parcărilor şi luarea unor măsuri de protejare a traseelor pietonale şi găsirea unor soluţii pentru parcarea autovehiculelor. Aceştia fac referire atât la peisagistică, inclusiv înfrumuseţarea faţadelor vechilor blocuri, iluminat public, dar şi la decongestionarea trotuarelor.



„Cea mai răspândită problemă în cartierele rezidenţiale este sufocarea trotuarelor şi a domeniului public cu maşini parcate. Pentru o bună calitate a vieţii, pietonii trebuie prioritizaţi în oraş, astfel numărul maşinilor parcate neregulamentar trebuie redus prin amenajarea de parcări, în special smart-parking, extinderea şi modernizarea sistemului de tranzit şi a staţiilor de transport în comun, precum şi construirea unei reţele de piste de biciclete”, se arată în ghid.

Dispar parcările de pe bulevarde

Astfel, sistemele smart-parking ar putea ameliora problema lipsei locurilor de parcare, printr-o utilizare economică a spaţiului, făcând loc spaţiilor de socializare, agrement şi în zonele de locuinţe. În plus, pereţii structurilor smart parking pot fi un suport pentru perdele de verdeaţă şi picturi murale.



Echipa de specialişti propune mai multe opţiuni pentru crearea de parcări adiţionale. În fapt, este vorba despre locurile de parcare de-a lungul câtorva artere mari din Constanţa şi identificarea unor zone unde noi locuri de parcare ar putea fi teoretic edificate. Desfiinţarea locurilor de parcare aflate de-a lungul acestor bulevarde poate permite lărgirea spaţiului pietonal şi introducerea de noi piste pentru biciclişti. De exemplu, pe bulevardul 1 Mai ar urma să fie desfiinţate 576 locuri de parcare, pe Şoseaua Mangaliei vor dispărea 14 locuri, pe bulevardul Alexandru Lăpuşneanu – 1.290 de locuri, pe 1 Decembrie – 420 de locuri, pe strada Cuza Vodă – 188 de locuri de parcare şi pe strada Ştefan cel Mare – 161 de locuri de parcare. În locul acestora, ar putea fi amenajate parcări în subteranul unităţilor de învăţământ sau la alte instituţii publice, precum şi pe domeniul public. De asemenea, ar putea fi utilizate şi parcările centrelor comerciale. Ghidul conţine inclusiv zonele identificate pentru aceste parcări adiţionale. Pe bulevardul Alexandru Lăpuşneanu, s-ar putea realiza parcări în subteranul Liceului „Decebal”, al Liceului Tehnologic „Virgil Madgearu”, la Şcolii nr. 7 „Remus Opreanu”, Şcolii Spectrum, fosta şcoală nr. 27, Liceului „Ovidius”, precum şi a altor instituţii publice. De asemenea, o parcare foarte mare, eventual cu trei niveluri subterane, a câte 250 de locuri fiecare, ar putea fi amenajată undeva în apropierea interesecţiei bulevardului Alexandru Lăpuşneanu cu bulevardul I.C. Brătianu.



Pe lista arhitecţilor apar şi Liceul „Traian”, Colegiul Comercial „Carol I”, cu o parcare subterană cu 126 de locuri, dar şi Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”, cu două parcări identice, de câte 84 de locuri. În plus, sunt punctate mai multe spaţii pe domeniul public unde pot fi edificate parcări mai mici şi mai dese, care să satisfacă necesitatea locuitorilor zonelor de a-şi parca maşinile.





Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2233 secunde