Situație de urgență în cazul navei răsturnate în portul Midia. "Este un risc biologic mare!"
Articole de la același autor
Moștenire de la otomani. Secrete de sute de ani, ascunse în Dobrogea!
06 Noiembrie 2019
Terapia cu delfini, unicat în România. "Rezultatele se văd de la primele ședințe!"
18 Noiembrie 2019
Povestea tristă a Templului Sefard din Constanța, clădirea impozantă din care a rămas doar amintirea!
27 Noiembrie 2019
Renaște strada Ștefan cel Mare! Constanța va avea centru pietonal
19 Noiembrie 2019
Au trecut trei săptămâni de când nava "Queen Hind", la bordul căreia se aflau 14.000 de ovine, s-a răsturnat în portul Midia.
Pompierii și organizațiile non-guvernamentale au reușit să salveze aproximativ 250 de ovine, dar restul și-au găsit sfârșitul pe navă, iar de atunci, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța tot "strânge" ovinele care ies la suprafață.
Ministrul Sănătății, Victor Costache, a arătat, într-o conferință de presă ce a avut loc în sfârșitul de săptămână care a trecut, că situația din portul constănțean este "critică" și că există "un risc biologic mare".
"Am avut nenumărate ședințe de Guvern pe această temă, situația este complexă, critică și știu că ministrul de Interne cu toți miniștri de resort implicați lucrează pentru găsirea unei soluții. Este un risc biologic pe care l-am semnalat de la început, că este evident. Corpurile care sunt în putrefacție sub apă, în regim anaerob, sunt un risc biologic mare", a afirmat ministrul Sănătății.
Între timp, CN APM Constanța organizează licitație pentru ranfluarea navei și scoaterea cadavrelor ovinelor din Portul Midia. Iar pentru ca procedura să fie urgentată, reprezentanții companiei au solicitat un certificat pentru situație de urgență.
"Am depus la Camera de Comerț solicitare să ne dea un certificat pentru situația de urgență. Suntem gata cu caietul de sarcini. În momentul în care cei care vor câștiga licitația pentru ranfluarea navei, dorim să nu blocăm șenalul din port", a afirmat Daniela Șerban, directorul CN APM Constanța.
Până în prezent, au fost depuse cinci oferte, fiind interesate de operațiune două firme românești, una din Grecia, una din Turcia și una din Gibraltar. De asemenea, un al șaselea ofertant și-a arătat interesul. Licitația pentru ranfluarea navei urmează să se încheie până pe 20 decembrie.
Până în prezent, a mai arătat Daniela Șerban, CN APM Constanța a cheltuit în jur de 60.000 de euro pentru monitorizarea și curățarea zonei. De menționat că, potrivit reprezentanților companiei, nu au fost observate urme de combustibil în apă, iar situația este ținută sub control. Faptul că temperatura apei este scăzută este în sprijinul autorităților, căci riscurile de contaminare sunt mai mici.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Sâmbătă, 14 Decembrie 2019
Joi, 05 Decembrie 2019
Marţi, 03 Decembrie 2019
Sâmbătă, 30 Noiembrie 2019
Vineri, 29 Noiembrie 2019
Joi, 05 Decembrie 2019
Catastrofa navală de la Midia. Informații de ULTIMĂ ORĂ despre armator. Unde vor fi arse oile moarte
Miercuri, 04 Decembrie 2019
Miercuri, 04 Decembrie 2019
Duminică, 01 Decembrie 2019
Vineri, 29 Noiembrie 2019