Serviciul Pașapoarte Constanța se mută în casă nouă

Joi, 14 Mai 2020
309
De luni, 18 mai, Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte Constanța se mută într-un nou sediu. După aproximativ 15 ani în care a funcționat la subsolul Palatului Administrativ, serviciul aflat în subordinea Instituției Prefectului se mută la etajul al treilea al centrului Tomis Mall, de pe strada Ștefan cel Mare.

"Ne mutăm într-un spațiu modern și reușim să venim în întâmpinarea celor care vor dori să obțină un pașaport. Unul dintre marile câștiguri este faptul că amplasarea în incinta centrului comercial a generat o zonă de așteptare calitativă. În plus, toate spațiile sunt dotate cu aer condiționat și ventilație, astfel că nu vor mai exista situații precum cele din vară, când condițiile de climatizare erau deficitare", a afirmat comisarul șef Adrian Manea, șeful serviciului.

În noul sediu vor fi nouă birouri de lucru cu publicul, dintre care șase pentru cereri de eliberare pașapoarte, un birou pentru eliberări pașapoarte, cu două ghișee pentru public, un birou de informații și unul pentru adeverințe, restricții și audiențe - facilități în premieră pentru Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte.

"Suprafața pe care este dispus noul sediu este considerabil mai mare. Dacă în vechiul sediu birourile de lucru cu publicul însumau 60 mp, iar sala de așteptare încă 60 mp, în noul sediu suprafața destinată lucrului cu publicul este de aproximativ 120 mp și o sală de primire de 200 mp", au arătat reprezentanții Prefecturii.

Contract de comodat pe cinci ani

Angajații serviciului vor prelua, de luni, până în 450 de solicitări în fiecare zi, dintre care aproximativ 300 prin platforma de programări online, www.epasapoarte.ro, iar timpii de așteptare vor scădea considerabil.

"De asemenea, estimările arată că, în medie, 350 de pașapoarte vor fi eliberate zilnic. Deși media nu prezintă creșteri semnificative, principalul câștig este reprezentat de condițiile superioare în care va fi desfășurat întreg procesul de obținere a pașaportului. După mutarea birourilor de lucru cu publicul, va urma și relocarea arhivelor Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Constanța, fapt ce va duce la o operaționalizare completă a serviciului", au mai arătat reprezentanții Instituției Prefectului.

Relocarea este urmare a unui contract de comodat încheiat pe o perioadă de cinci ani, cu drept de prelungire, "care nu presupune cheltuieli suplimentare pentru instituție", au precizat reprezentanții Guvernului în teritoriu.

"Este un moment așteptat de constănțeni, care meritau să aibă parte de servicii de calitate în condiții extrem de bune. Sunt convins că toți cei care vor trece pragul noului sediu și care au fost și în vechiul sediu vor vedea un progres imens. De asemenea, personalul serviciului va beneficia de condiții de lucru mult îmbunătățite", a afirmat prefectul George Niculescu.

XXX

Programul de funcționare în noul sediu va rămâne neschimbat, după cum urmează: luni, miercuri, joi, vineri 8.30 - 16.30, marți 8.00 - 18.30. Programul poate fi prelungit în sezonul estival sau în anumite perioade ale anului, în funcție de numărul de solicitări. 



Pagina a fost generata in 0.2538 secunde