Se deschide sezonul estival? Măsuri fără precedent pe litoral!

Vineri, 01 Mai 2020
6118
Chiar dacă 1 Mai a trecut cu plajele goale, terasele ferecate, hotelurile încuiate, hotelierii de la mare așteaptă deschiderea sezonului estival și pregătesc o serie de modificări, astfel încât turiștii care vin să se simtă în siguranță și să aibă parte de sejururi relaxante.



Proprietari de unități de cazare și de unități de alimentație publică pregătesc deschiderea sezonului de plajă indiferent dacă acest lucru va avea loc pe 1 iunie, 15 iunie sau mai târziu. Cu toții au luat deja în considerare implementarea unui set de măsuri pentru a proteja sănătatea turiștilor, dar și a angajaților.

Potrivit reprezentanților Organizației Patronale Mamaia Constanța, turiștii vor mânca în serii în hotelurile care nu dispun de spații suficient de largi, pentru a se evita aglomerațiile din restaurante, la o masă va sta doar o singură familie, șezlongurile vor fi depărtate și igienizate după fiecare folosire, iar saltelele ar putea să dispară de pe plajă. Camerele vor fi igienizate la schimbul de turiști, cameristele vor purta măști și mănuși, în vreme ce cazarea se va face preponderent online, pentru a evita statul la coadă la recepție.

De altfel, reprezentanții patronatului le recomandă tuturor turiștilor români ca, în primul rând, să rămână în țară vara aceasta și anul acesta, România fiind cea mai sigură destinație pentru ei, iar atunci când caută să cumpere un pachet turistic, să o facă prin vânzători avizați și să aleagă structuri de cazare clasificate, indiferent dacă acestea sunt mici, precum pensiunile, sau hoteluri mari. "Nu vrem să expunem niciun angajat, nici pe noi, hotelierii, care lucrăm cot la cot cu ei și, mai ales, pe turiști, pentru că ne riscăm business-urile. Tot ceea ce avem e gajat la bancă, avem credite de dus și răspundem ca administratori în fața legii", precizează Anca Nedea, directorul executiv al Patronatului Mamaia -Constanța.

Reguli stricte pentru angajați

Potrivit acesteia, hotelurile de pe litoral lucrează, în general, cu personal sezonier cazat în camere dedicate la hotel sau în proximitatea lui, astfel încât aceștia nu vor fi nevoiți să circule între domiciliu și locul de muncă sau prin oraș, ceea ce este un mare avantaj în ceea ce privește siguranța turistului, pentru că este vorba de cea mai mare parte dintre angajații departamentelor operaționale. Pentru restul angajaților, preponderent din departamentele de contabilitate, vânzări, tehnic, e posibil ca la intrarea în hotel să treacă prin niște porți de dezinfecție, li se va lua temperatura, după care se vor duce la vestiare și se vor îmbrăca cu uniformele corespunzătoare departamentului din care fac parte. Departamentele administrative nu vor lua contact direct cu clientul și vor lucra în echipe restrânse, de unu, doi, maximum trei angajați într-un birou. Pentru departamentul de cazare, se vor aloca măști și mănuși.

"Am lucrat ani de zile în serii!"

În ceea ce privește alimentația publică, hotelierii iau în considerare operarea teraselor, motiv pentru care complexele mari, cu terase pe măsură, vor fi avantajate. "Și spațiile interioare dedicate alimentației publice vor fi folosite după ridicarea restricțiilor, dar ne vom alinia la măsurile trasate de distanțare socială, mărind spațiul între mese, limitând numărul de persoane la o masă și pe familie și organizând mai multe zone de bufet. Pentru hotelurile care nu beneficiază de terase suficient de mari există ca alternativă oferirea meselor în serii, iar litoralul nu e străin de o asemenea abordare, pentru că am lucrat ani de zile în serii, și atunci putem organiza numărul de oameni în sală respectând distanțarea socială", explică Anca Nedea. Se ia în calcul și utilizarea tacâmurilor de unică folosință.

Pentru o siguranță cât mai mare pe plajă se va mări distanța dintre șezlonguri și umbrele, iar șezlongurile și măsuțele vor fi dezinfectate după fiecare turist. O posibilă variantă e să se renunțe în acest sezon la saltelele pentru șezlonguri. Pentru ca recepțiile să nu se aglomereze, hotelierii de pe litoral vor încuraja check-in-ul online. În paralel, în zonele de primire a turiștilor, vor fi trasate linii de demarcație pentru păstrarea distanței și vor fi coordonate cazările astfel încât să nu existe cozi.

"Dincolo de procedurile de dezinfecție standard, așteptăm ca autoritățile centrale să iasă cu noi măsuri, și vom face totul ca să le implementăm, astfel încât sejurul românilor la mare să se desfășoare în deplină siguranță", mai spune directorul Patronatului Mamaia - Constanța.



Pagina a fost generata in 0.1609 secunde