Școli care condiționează actul educațional. Elevii sunt revoltați

1624
Școli care condiționează actul educațional. Elevii sunt revoltați - scoli2-1549469767.jpg

Articole de la același autor

Asociația Elevilor din Constanța (AEC) trage un nou semnal de alarmă pentru toate unitățile de învățământ care decid să își excludă elevii care nu au la final de an școlar media generală de peste 8,50. Din fericire, în județul Constanța nu ne confruntăm cu astfel de situații de condiționări ale actului educațional, dar în Brașov, elevii au sesizat astfel de cazuri la trei unități de învățământ.

Astfel, în regulamentele unităților de învățământ respective se precizează că elevii care nu obțin la sfârșitul anului școlar media generală de 8.50, mediile generale la limba română și matematică de minimum 8 sau media generală la purtare de miminum 9.50 sunt declarați necorespunzători cu standardele școlare asumate de părinte în momentul înscrierii și nu vor mai frecventa cursurile, fiind obligați să se transfere la alte școli, pentru anul școlar următor. 


Pe această cale, elevii constănțeni atrag atenția asupra faptului că orice prevedere care limitează accesul liber la educație al elevilor constituie un atentat la principiul echității, care, conform legii, este unul din fundamentele pe care se constituie sistemul de învățământ românesc. "Debarasarea de elevii care nu reușesc să atingă o anumită performanță nu reprezintă, în fapt, decât perpetuarea mentalității elitismului în sistemul de învățământ, o mentalitate toxică ce se concentrează în mod expres pe elevii ce obțin premii la olimpiade și concursuri, respectiv medii foarte mari, fără a încerca sprijinirea elevilor ce au deficiențe de învățare și ajutarea lor în a-și remedia situația", este de părere Andrei Mihai Tănase, președinte AEC.

Adolescenții spun că reglementările introduse în regulamentele de ordine internă ale liceelor incriminate denotă o interpretare eronată a directorilor față de scopul evaluării și notării, acesta nefiind efectuarea unei filtrări în sistem și ierarhizarea elevilor, în funcție de capacitățile intelectuale, ci analizarea situațiilor unde elevii nu și-au însușit anumite competențe și cunoștințe pentru ca ulterior activitatea de predare-învățare să fie eficientizată.


În concluzie, soluția pentru un elev care "nu poate face față targetului stabilit" nu este excluderea lui din unitatea de învățământ în cauză, acest fapt contribuind la segregarea deja existentă între liceele considerate de elită și restul liceelor.

"Această situație se află în totală opozanță cu principiul echității, iar fiecare școală ar trebui să aibă capacitatea de a asigura același nivel de învățare pentru elevi, iar în cazul existenței deficiențelor, să se pună accent pe remedierea lor. Pe cale de consecință, solicităm public Ministerului Educației Naționale să trimită corpul de control pentru cercetarea ISJ Brașov și a celor trei licee implicate. Totodată, solicităm Parchetului de pe lângă Judecătoria Brașov să dispună începerea cercetărilor inspectorului școlar general pentru infracțiunea de abuz în serviciu", susține conducerea AEC Constanța. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.6782 secunde