RATC se "transformă". "Până la finele anului vin primele autobuze noi!"

1928
RATC se

Articole de la același autor

Regia Autonomă de Transport în Comun Constanța dispare. Aceasta va fi transformată în societate pe acțiuni, care se va numi CT Bus S.A., și va opera autobuzele noi ce urmează să vină la Constanța în următoarele două luni. Consilierii locali constănțeni au votat ieri proiectul de hotărâre privind aprobarea reorganizării Regiei Autonome de Transport în Comun Constanța.

CT Bus SA va fi condusă în continuare de un consiliu de administrație, același de la fostul RATC, până când le va expira mandatul celor patru membri. Astfel, din componența Consiliului de Administrație al CT Bus SA vor face parte Gheorghe Ungureanu, Bogdan Nicolae Niță, Cristian Dumitru Fuior și Cătălin Aristide Dumitrache.

"Compania aceasta de transport este, de fapt, RATC-ul reorganizat. Asta înseamnă că administratorii rămân aceiași, Consiliul de Administrație rămâne același, pentru că nu are o logică să avem două consilii de administrație pe care să le plătim. Însă avem un parcurs foarte bine definit. Reorganizarea regiei este un pas foarte important în modernizarea companiei de transport public a orașului nostru", explică primarul Decebal Făgădău.

Acesta promite însă că schimbările nu vor fi doar în denumirea societății. "Astăzi, Constanța are o flotă formată din autobuze Euro 2, Euro 3, o regie care are sechestru pentru că înregistrează datorii la stat, un transport care nu s-a schimbat fundamental probabil de dinainte de 1989. În aceste condiții, aveam numai două opțiuni mari și late. Prima era să organizăm licitații și cine o câștiga, vedem. A doua era să depunem eforturi noi, comunitatea, și să construim compania noastră de transport. Am ales această cale, cu toate că este mai grea, avem de plătit din urmă datorii, avem de negociat cu sindicatele, avem o bază materială care nu este la cele mai înalte standarde, dar am plecat pe acest drum pentru că sunt convins că toți oamenii vor susține acest proiect de transformare a regiei de transport în comun într-o societate puternică, sănătoasă, cu care să ne mândrim. Vom înlocui integral actuala flotă. Până la finele anului acesta veți vedea primele 20 de autobuze din cele 104 pe care urmează să le primim", anunță primarul Făgădău.

Stații noi și mesaje

de mulțumire în autobuz

Edilul spune că se vor face modificări și în traseele autobuzelor, care vor începe să intre și în cartierele noi. "Totuși, nu este vorba doar despre schimbarea unei regii într-o societate, cu alte cuvinte, aceeași Mărie dar cu altă pălărie. Ci ne schimbăm în primul rând optica și îl avem în vedere, în primul rând, pe călătorul de astăzi, dar mai ales pe călătorul de mâine. Tocmai de aceea, în toate autobuzele noi, pe măsură ce vom înlocui flota, vom pune mesaje de mulțumire celor care folosesc mijloacele de transport în comun. Vom spune pur și simplu, în limba română: «Vă mulțumesc pentru că ați ales transportul public din Constanța». Veți vedea standardul de siguranță și de curățenie, cât de ușor de folosit va fi noul sistem de transport public. În plus, vor fi modernizate și stațiile. Lucrăm deja cu câteva grupuri de tineri arhitecți români, în construirea modelelor de stații", completează Decebal Făgădău.

Trasee CT Bus în cartierele noi ale Constanței

Tocmai pentru ca autobuzele să poată intra și pe străduțele mai înguste din cartierele noi precum Compozitorilor, Baba Novac, primarul a anunțat că a aplicat pentru un proiect de achiziționare a 41 de autobuze, 21 cu o dimensiune de 12 metri și 20 cu o dimensiune de 10 metri. În plus, printr-un program național, vor fi cumpărate autobuze electrice. "Pe măsură ce lucrurile vor evolua cu noua societate, vom avea tot mai des proiecte de hotărâri prin care venim și, pe lângă flota mare, care vine și deservește din punct de vedere cantitativ pasagerii, vom fi foarte atenți și la aspectele calitative ale transportului. Pentru că avem, trebuie să recunoaștem, o rețea de străzi nu tocmai generoasă. Nu avem cele mai largi străzi, cele mai largi bulevarde, așa cum ne-am dori, tocmai de aceea, va trebui, în permanență, să venim și să adaptăm flota companiei de transport la nevoile reale ale orașului. În acest sens, am propus includerea municipiului Constanța într-un program național, ce va fi finanțat din Fondul de Mediu. Prin acest proiect, vom face propuneri de mărire a flotei verzi. În primă fază, am ales să cumpărăm autobuze Diesel Euro 6 pentru că aveam nevoie de cantitate. Trebuia să înlocuim cât mai repede multe dintre autobuze și prețul celor electrice era mult prea mare. În timp ce un autobuz Diesel Euro 6, deci cu cele mai înalte standarde de protecție a mediului înconjurător, costă până în 200.000 de euro cu tot ce vrei să pui pe el, un autobuz electric, la aceleași standarde, costă peste 500.000 de euro. Noi trebuia să vedem cum schimbăm cât mai mult din flotă, cât mai repede, pentru a crește atractivitatea transportului public, și cum putem să ne încadrăm în țintele de emisii de CO2 pe care ni le-am asumat. Așa că am optat pentru autobuze Diesel Euro 6. Apoi, ne vom concentra și pe creșterea flotei verzi", promite Decebal Făgădău.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.1139 secunde