Propuneri privind criza locurilor de parcare. Ce ar urma să se întâmple cu mașinile navigatorilor

4234

Articole de la același autor

Constănţenii caută soluţii pentru rezolvarea crizei locurilor de parcare din oraş, mai ales că aceasta se va acutiza în perioada următoare, când va începe reabilitarea bulevardului Alexandru Lăpuşneanu şi, ulterior, a bulevardului 1 Mai. Locuitorii municipiului susţin că este urgent ca autorităţile locale să vină cu un plan concret pentru construcţia şi amenajarea de noi parcări şi au propus chiar câteva idei interesante.

Introducerea noului regulament de parcări în Constanţa ce ar urma să aibă loc în viitor, ar trebui să facă ordine pe arterele oraşului. Însă mulţi susţin că acesta nu ar trebui pus în aplicare până când primăria nu realizează un plan concret de edificare de parcări. „Am văzut până acum tot felul de improvizaţii. Au desfiinţat două-trei garaje, au mai tăiat din trotuare, au desenat nişte linii şi gata: am făcut o nouă parcare. În realitate, Constanţa are nevoie de parcări etajate în cartiere, de parcări subterane în centru, de proiecte pe termen lung”, este de părere Mircea Roşu, din cartierul Tomis Nord.

Aşa se face că unii constănţeni şi-au pus chiar mintea la contribuţie, şi-au luat din timpul personal şi chiar au venit cu propuneri. O propunere vine din partea Andreei M.S., care a făcut chiar şi o ilustraţie sugestivă. Aceasta a readus în atenţie parcarea plină de mocirlă, din cartierul Tomis III, despre care ziarul „Cuget Liber” a scris în luna februarie, în locul căreia ar putea fi ridicată o parcare etajată, cu pereţi de verdeaţă. Modelul este inspirat dintr-un proiect de la Timişoara, unde chiar va fi construit imobilul respectiv, cu 107 locuri pentru maşini.

„Ne punem o mie de întrebări pe un subiect rezolvat bine de alţii în loc să facem ca ei. Nu e ca la scris cărţi, nu ne sancţionează nimeni pentru plagiat dacă îi copiem. E trist să n-ai viziune dar şi mai trist este să ai exemple de primari foarte competenţi, însă să-i foloseşti doar în campanie…”, consideră constănţeanca.

Aproape 400 de locuri, goale, nouă luni pe an

La rândul său, o locuitoare a municipiului propune utilizarea pe tot timpul anului a parcării etajate din Mamaia, realizată cu fonduri europene de peste 14 milioane lei. „Cum putem folosi o parcare care stă aproape goală nouă luni pe an? În 2016 a fost inaugurată cu fast această parcare supraetajată cu 394 de locuri în staţiunea Mamaia. Propun ca această parcare, care oricum este păzită şi în extrasezon, să adăpostească maşinile locuitorilor care sunt plecați, de exemplu navigatori, între una şi nouă luni pe an, pentru o sumă stabilită de autorităţi. Motivaţia: decât să avem maşini care ocupă spaţiul public mai degeaba, putem să lăsăm spaţiu liber pentru locatarii blocului. În plus, primăria poate valorifica o parcare ce nu este folosită în extrasezon. Locuitorii şi-ar parca maşina în siguranţă, într-o parcare acoperită şi păzită, pentru un timp delimitat”, spune Ramona Leonida.

Instituţiile de utilitate, mutate la marginea oraşului

Un alt constănţean are o soluţie mai radicală: mutarea tuturor instituţiilor de utilitate publică la marginea oraşului. „Sunt zone, lipite de Constanţa, în care iei cinci hectare de teren cu preţul a 5.000 mp de teren în «buricul» târgului. Pe un hectar faci clădiri cu 2, 3 etaje, pentru toţi «indispensabilii», pe două hectare faci parcare pentru ei şi toţi cei care avem nevoie de serviciile lor şi pe 2 hectare faci zonă verde, să crape Bruxelles-ul de invidie. Timp de execuţie doi ani maxim. Pentru aşa ceva ne dă UE fonduri instantaneu. Constanţa se va decongestiona imediat”, susţine Robert N.

Aşteptăm, în continuare, cu interes, şi propunerile Primăriei Constanţa privind parcările anunţate nu mai departe de anul trecut, în timpul campaniei electorale.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6135 secunde