Premieră la Constanța! Documentele pentru branșament la rețelele de utilități, depuse la un singur birou

Miercuri, 12 Februarie 2020
6482
Constănțenii nu vor mai petrece ore în șir pe drumuri și la cozi, cu un morman de hârtii în brațe, pentru a-și obține avizele de racordare sau branșament la rețelele de utilitate publică. Autoritățile locale au stabilit ca toată documentația să fie depusă și să fie autorizată la un singur birou, la Confort Urban.

Primăria Constanța a inițiat o nouă procedură de autorizare pentru lucrările de racord ori branșament executate pe domeniul public la infrastructura tehnico-edilitară existentă pe raza municipiului Constanța. Astfel, începând de luna aceasta, toate lucrările de racord sau branșament care se desfășoară pe domeniul public vor fi autorizate doar de către administratorul drumului public – SC Confort Urban SRL – în baza unei cereri și a câtorva documente.

Este vorba despre Avizul tehnic de racordare, plan de amplasare în zonă și plan de situație vizat de către furnizorul de utilități la care se dorește realizarea branșamentului/racordului, Dovada deținerii imobilului unde se va executa branșamentul/racordul (extras de carte funciară/act de proprietate etc. - copie simplă semnată conform cu originalul de către beneficiar/investitor), precum și Aviz administrator/ deținător rețea, pentru gaze naturale (Distrigaz - Sud Rețele), electricitate (E-Dobrogea Distribuție SA) și apă/canal (RAJA SA). "În cazul în care branșamentul sau racordul se face la una din rețelele respective, nu mai este necesară emiterea unui nou aviz", explică reprezentanții Primăriei Constanța.

Mai puțini bani și mai puțină alergătură


De asemenea, tot de la Confort Urban vor fi depuse formularul "Aviz tehnic de spargere" - completat cu datele beneficiarului, tipul lucrării tehnico-edilitare și societății ce execută lucrarea de bază (conform anexei nr. 3 din HCL 189/2017), însușit de către executantul lucrării de bază, în două exemplare, formularul "Convenție de calitate și garanție" - completată cu datele societății ce execută lucrarea de bază (conform anexei nr. 4 conform HCL 189/2017), însușit de către executantul lucrării de bază, în două exemplare, Memoriul tehnic justificativ avizat de un verificator autorizat, Planul de încadrare în zonă (scara 1/2000) avizat de un verificator autorizat, Planul de situație (scara 1/200, 1/500) avizat de un verificator autorizat, Detaliul de refacere (conform HCL 189/2017), Angajamentul refacerii domeniului public (contract de refacere cu o societate specializată conform HCL 189/2017 etc.), precum și dovada achitării taxei de autorizare.

"Odată redus numărul de acte, au fost reduse și costurile obținerii avizelor sau altor documente care acum nu mai sunt necesare, dar mai ales timpul necesar pentru emiterea autorizației. Cererile, însoțite de documentele specificate vor fi depuse la sediul SC Confort Urban SRL, strada Vârful cu Dor nr. 10", precizează purtătorul de cuvânt al Primăriei Constanța, Diana Sobaru.




Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.249 secunde