Pregătiri "pe blat" pentru închiderea podului vechi de la Agigea

4720
2
Pregătiri

Articole de la același autor

Deși șefii CNADNR ridică din umeri și fac pe neștiutorii despre soarta podului vechi de la Agigea, de-a lungul drumului național DN39, ce leagă Constanța și Autostrada A2 de sudul litoralului, muncitorii companiei au montat deja panourile indicatoare pentru rutele ocolitoare. E drept, sunt ascunse participanților la trafic, în spatele unor folii închise la culoare, însă sunt presărate atât pe stânga, cât și pe dreapta, semn că ziua în care podul vechi se va închide este mult mai aproape decât încearcă ei să ne convingă.

Astăzi, expiră restricția de circulație pe pod, așa că, oficial, șoferii vor putea circula conform Codului Rutier, fără alte reguli, însă doar pe o singură bandă pe sens. Deocamdată, CNADNR nu a transmis alte restricții, dar autoritățile locale susțin că podul va rămâne deschis pentru minivacanța de 1 Mai.

Întrebat despre situația podului de la Agigea, prefectul județului Constanța a spus că o decizie concretă se va lua după sărbătorile pascale. "Ultima informație pe care o aveam era că, deocamdată, rămâne aceeași restricție de viteză. O decizie dacă podul intră sau nu în reparații totale se va lua după sărbătorile pascale", a precizat prefectul Adrian Nicolaescu.

Problemele contractuale sunt de vină

În urmă cu o lună de zile, CNADNR ne transmitea, într-o adresă oficială, că întârzierile sunt cauzate de unele "probleme contractuale".

"Luând în considerare problemele contractuale apărute în timpul implementării contractului și nu numai (lipsa unei variante a traficului greu etc.), lucrările de reabilitare sunt estimate a fi reluate după soluționarea acestor probleme. Luând în considerare dificultatea problemelor de tip contractual, nu putem prezenta un grafic de execuție aferent lucrărilor rămase de executat", se arată în răspunsul oficial semnat sec "CNADNR SA".

În ce privește lucrările rămase, reprezentanții companiei spun că "în cadrul acestui contract mai sunt de executat lucrări de înlocuire a celor două hobane, lucrări de reabilitare a tablerului (sablare tablier, vopsire tabler), înlocuirea îmbrăcăminților asfaltice, trotuarelor și parapeților și reparații ale structurilor din beton".

Potrivit CNADNR, după finalizarea lucrărilor de reabilitare, traficul rutier se va desfășura în condiții normale, fără restricții de circulație.

Lucrări de patru ori mai scumpe

"Valoarea estimată a lucrărilor, în conformitate cu determinarea inginerului în luna august 2015, este în sumă de 66.153.584,7 lei, fără TVA", se mai precizează în răspunsul primit de la compania națională. Inițial, contractul pentru consolidarea podului ar fi trebuit să coste aproximativ 17 milioane lei și să fie gata în 2013. Însă, acesta nu este gata nici în 2016, iar valoarea investiției a crescut de aproape patru ori. Între timp, transportatorii au înregistrat pierderi de milioane lei folosind rutele ocolitoare, nemaivorbind de disconfortul pentru locuitorii din zonă, dar și pentru turiștii care au călătorit către sudul litoralului în toți acești ani, în coloane interminabile, din cauza restricțiilor de circulație.

Comentează știrea

europeanu
15 aprilie 2016
Oare sunt hoti ?

mergem blat ca mai e mult de furat din buget.

iptana
15 aprilie 2016
arestati toti hotii de la

o haita de securisti furaciosi si incompetenti.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2633 secunde