Parcări desfiinţate, pietoni în pericol şi proprietari supăraţi. „Trebuia să se gândească la asta înainte!”

3488

Articole de la același autor

Planul autorităţilor de fluidizare a traficului în centrul municipiului Constanţa prin instituirea de sensuri unice pe strada Nicolae Iorga, strada Ion Raţiu şi prelungirea Poporului pare să vine în ajutorul şoferilor, dar să îi ignore pe pietoni. În plus, constănţenii care locuiesc chiar pe cele trei artere sunt nemulţumiţi din cauză că nu mai au unde să îşi lase maşinile şi că sunt nevoiţi să ocolească mai multe străzi pentru a ajunge acasă, pe un singur sens.

Începând din 6 martie, Primăria Constanţa a instituit noi reguli de circulaţie rutieră în centrul oraşului. Pe strada Nicolae Iorga se merge numai dinspre bulevardul Alexandru Lăpuşneanu spre bulevardul Mamaia, pe strada Ion Raţiu numai dinspre bulevardul Mamaia spre bulevardul Tomis, iar pe strada Poporului numai dinspre bulevardul Tomis spre strada Mihai Viteazu. Cu acest prilej, au fost trasate şi piste de biciclete pe cele trei artere, mai puţin pe o porţiune a străzii Nicolae Iorga, de la bulevardul Alexandru Lăpuşneanu, până la Spitalul Judeţean, acolo unde circulă foarte des ambulanţe.



De asemenea, prin instituirea regimului de sens unic, oprirea autovehiculelor a fost interzisă pe toate cele trei străzi. Autorităţile locale le promit riveranilor că lucrează la un proiect care presupune crearea de noi spaţii de parcare pe străzile adiacente în zona delimitată de străzile Ion Raţiu, Soveja şi Poporului, bulevardul Alexandru Lăpuşneanu şi bulevardul Mamaia.

Până atunci, însă, cei care locuiesc pe cele trei artere se plâng că nu mai au unde să îşi ţină maşinile. În plus, pietonii sunt nevoiţi să facă slalom printre autovehiculele urcate pe trotuar, în faţa porţilor. „Eu stau pe strada Nicolae Iorga, pe porţiunea dinspre strada Mircea cel Bătrân către bulevardul Mamaia. Din cauza acestor schimbări impuse de primărie, am fost nevoiţi să desfiinţăm locurile de parcare de pe carosabil, unde a fost făcută pistă pentru biciclete, şi acum toate maşinile riveranilor sunt urcate pe trotuar. Astfel, se ocupă tot trotuarul, din poarta cetăţeanului până la maşină. Pietonii nu prea mai au loc. Este foarte bine că facem piste pentru biciclete, dar ce facem cu locurile de parcare? Trebuia să se gândească la asta înainte! ”, ne-a declarat constănţeanul Marian N.





Autoturisme mutate pe trotuar

Bărbatul susţine că situaţia este dificilă mai ales că foarte puţini dintre vecinii săi au loc de parcare în curte. Din această cauză, îşi înghesuie maşinile pe trotuarul din faţa casei.

„Ni s-a spus să ducem maşinile pe străzile din apropiere. Dar acolo parchează cei care locuiesc pe artera respectivă. Unii chiar se supără că le ocupăm spaţiul. Iar pe Nicolae Iorga sunt proprietăţi vechi, unde nu au mai fost prevăzute spaţii pentru parcarea maşinii în interior, aşa cum se cere în prezent. Unii au curţi foarte înguste, doar o alee mică şi casă, nu au loc pentru maşină. Cei de la primărie trebuia să se gândească şi la treaba asta!”, a mai spus cetăţeanul.



Pietonii sunt şi ei puşi în dificultate, fiind nevoiţi să se strecoare pe lângă autoturismele urcate pe trotuar.

„Am rezolvat o problemă, cu traficul, dar am creat alta, mult mai grea, cea a siguranţei pietonilor. Nu mai avem pe unde să mergem. Înainte aveau şi pietonii spaţiul lor, acum abia dacă mai încape o persoană. Dar ce faci dacă eşti cu un cărucior cu copil, ieşi pe stradă şi totul devine periculos”, ne-a precizat şi Ionela S., o mămică din cartier.





Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6415 secunde