Nemulțumiți de zbor? Reclamați la ANPC!
Articole recomandate
Casieriile Termoficare Constanţa sunt închise pe 2 mai
26 Aprilie 2024
Ghișeele SPIT vor fi închise în minivacanța de Paște
26 Aprilie 2024
Pasagerii curselor aeriene care nu au fost mulțumiți pot depune reclamații la operatorul aerian și la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), potrivit unei informări postate pe site-ul autorității, transmite Agerpres.
Având în vedere faptul că este perioada vacanțelor de iarnă, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor reamintește drepturile pasagerilor.
"Dacă un pasager apreciază că i-au fost încălcate drepturile prevăzute în Regulament, recomandăm să adreseze mai întâi o reclamație companiei aeriene în cauză. În cazul în care nu este mulțumit de răspunsul primit sau nu a primit niciun răspuns, să depună o reclamație la ANPC (dacă incidentul a avut loc pe teritoriul României) sau la organismul național competent din țara în care a avut loc incidentul (completarea formularului de reclamație în limba engleză)", spun reprezentanții ANPC.
Dacă reclamația se referă la un incident care nu a avut loc pe teritoriul României, dar pasagerul preferă (de exemplu, din motive lingvistice sau din alte motive) să depună reclamația la ANPC, autoritatea o poate transmite organismului competent, se mai arată în informarea ANPC.
Regulamentul se aplică atunci când are loc unul dintre incidente: refuz la îmbarcare, anulare zbor, întârziere prelungită, declasare, neinformare pasageri.
Regulamentul se aplică în cazul zborurilor care pleacă de pe un aeroport situat pe teritoriul unui stat membru sau care pleacă de pe un aeroport situat într-un stat care nu este membru al UE spre un aeroport comunitar, iar zborurile sunt efectuate de transportatori UE.
Reclamațiile se depun obligatoriu în scris, precizează instituția.
Având în vedere faptul că este perioada vacanțelor de iarnă, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor reamintește drepturile pasagerilor.
"Dacă un pasager apreciază că i-au fost încălcate drepturile prevăzute în Regulament, recomandăm să adreseze mai întâi o reclamație companiei aeriene în cauză. În cazul în care nu este mulțumit de răspunsul primit sau nu a primit niciun răspuns, să depună o reclamație la ANPC (dacă incidentul a avut loc pe teritoriul României) sau la organismul național competent din țara în care a avut loc incidentul (completarea formularului de reclamație în limba engleză)", spun reprezentanții ANPC.
Dacă reclamația se referă la un incident care nu a avut loc pe teritoriul României, dar pasagerul preferă (de exemplu, din motive lingvistice sau din alte motive) să depună reclamația la ANPC, autoritatea o poate transmite organismului competent, se mai arată în informarea ANPC.
Regulamentul se aplică atunci când are loc unul dintre incidente: refuz la îmbarcare, anulare zbor, întârziere prelungită, declasare, neinformare pasageri.
Regulamentul se aplică în cazul zborurilor care pleacă de pe un aeroport situat pe teritoriul unui stat membru sau care pleacă de pe un aeroport situat într-un stat care nu este membru al UE spre un aeroport comunitar, iar zborurile sunt efectuate de transportatori UE.
Reclamațiile se depun obligatoriu în scris, precizează instituția.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Sâmbătă, 31 August 2019
Sâmbătă, 20 Aprilie 2019
Sâmbătă, 21 Iulie 2018
Marţi, 08 Mai 2018
Joi, 29 Martie 2018
Miercuri, 14 Martie 2018
Sâmbătă, 03 Martie 2018
Luni, 18 Decembrie 2017
Sâmbătă, 11 Noiembrie 2017
Miercuri, 18 Septembrie 2019