Deși de-abia au început

Lucrările de reabilitare a străzii Traian au fost sistate

1832
Lucrările de reabilitare a străzii Traian au fost sistate - 089f41810321eefc3f4eef5d4a388e42.jpg
La mai bine de două luni de când strada Traian s-a surpat în urma ploilor torențiale, autoritățile au demarat, în sfârșit, reparațiile și astuparea gropii. Primăria Constanța a alocat 120 de mii de lei pentru efectuarea lucrărilor de acoperire a craterului de peste 10 metri format în asfalt.
Consolidarea talazului rămâne însă tot în seama firmei care construiește centrul comercial din zonă și care, prin contractul cu Primăria, s-a angajat să întărească malul. Lucru pe care nu l-a făcut. Mai mult decât atât, lucrările demarate și abandonate, ulterior, au dus la surparea străzii și la degradarea blocurilor din zonă.
Deși Primăria Constanța s-a apucat să repare strada, locatarii sunt, în continuare, deznădăjduiți. "Au adus o mașină de piatră. Un excavator și niște muncitori. Astupă groapa, dar malul îl lasă așa. Practic, sunt bani aruncați. Aici trebuie să consolideze mai întâi malul și abia apoi să repare. Acoperă aici și se surpă în partea cealaltă", ne-a spus, supărat, unul din locatarii blocului A5, cel mai afectat de defrișarea malului. "Este clar că zona este bolnavă din cauza construcției ăsteia. Dar să te faci că nu vezi și să vii cu piatră să astupi o groapă, este chiar bătaie de joc. Nu le pasă de noi, de locuințele noastre. Ce vor, să se încline blocul ca și Turnul din Pisa, pentru ca să întărească malul așa cum trebuie?", se întreabă un alt locatar.

O nouă soluție tehnică
În cursul zilei de ieri, Inspectoratul Teritorial de Construcții Constanța a primit de la Primăria Constanța anunțul de începere a lucrărilor de reabilitare a străzii Traian. Tot ieri, inspectorii s-au deplasat la fața locului, unde au constatat că soluția tehnică ce a stat la baza emiterii autorizației de construire în regim de urgență nu este agreată de constructor. De aceea, lucrările propriu-zise de reparație au fost sistate, așteptându-se o nouă soluție de proiect tehnic.
Practic, constructorul, S.C. ARAZU Design SRL, refuză să facă intervenția la craterul din strada Traian pe soluția tehnică dată de prof. Romeo Ciortan întrucât acesta consideră că este prea riscant să se realizeze peretele de tren conform proiectului tehnic.
Deocamdată se fac numai lucrări de pregătire a terenului, însă astuparea gropii va putea începe abia după ce expertul angajat de Primărie va veni cu o altă soluție tehnică, agreată și de constructor.
"Salutăm intenția municipalității de a demara lucrările de reabilitare a străzii Traian, chiar dacă aceasta nu se face în baza unei expertize care să cuprindă întregul zid de sprijin. Sperăm ca în zilele următoare lucrările să fie terminate, iar, în paralel, Primăria și investitorul să prezinte expertiza pe care o așteptăm cu toții și care ne va arăta dacă strada Traian poate fi considerată o lucrare sigură sau dacă se impu-ne prelungirea restricționării traficului în zonă", a declarat, pentru
"Cuget Liber", directorul ITC, Gigi Chiru.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2259 secunde