Facturile la încălzire, reclamate la Protecția Consumatorilor

937
Facturile la încălzire, reclamate la Protecția Consumatorilor - facturilelaenergietermica-1422896937.jpg

Articole de la același autor

Constănțenii și-au învățat drepturile de consumatori. Sunt din ce în ce mai informați și nu se mai rezumă să constate unele deficiențe, mai ales la alimente, așa cum era în anii trecuți, ci sunt foarte atenți și la serviciile de care beneficiază. Nimic nu pare să-i enerveze mai tare decât facturile la energia termică sau electrică, serviciile de telefonie mobilă, internet și consumul de apă.

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța a primit, în 2014, cel puțin șapte reclamații pe zi. Mai mult de jumătate din acestea s-au dovedit a fi întemeiate, iar operatorii economici au fost amendați conform legii. "Petițiile au vizat facturarea energiei termice, a serviciilor de telefonie mobilă, a consumului de apă, refuzul rezilierii unor contracte de telefonie, dar și pentru servicii de furnizare internet, bunuri de folosință îndelungată defectate în perioada de garanție, produse alimentare neconforme, produse cosmetice, încălțăminte cu neconformități sau neconcordanța prețurilor de la raft cu cele de la casa de marcat, servicii de alimentație publică neconforme și, nu în ultimul rând, serviciile financiare", a declarat comisarul șef adjunct al CJPC Constanța, Mihai Perifan.

Peste jumătate din declarații, întemeiate

Potrivit acestuia, din totalul celor 2.901 de petiții înregistrate în 2014, un procent de 56 la sută s-au dovedit a fi întemeiate, diferența fiind reclamații neîntemeiate, nesoluționabile sau clasate. De ase-menea, pe parcursul anului trecut, comisarii Protecției Consumatorilor au întreprins 4.414 acțiuni de control, 60 la sută din ele fiind finalizate cu procese verbale de constatare a unor contravenții. "Au fost aplicate, în total, 2.634 de pro-cese verbale de constatare a contravenției. 430 au fost pentru produse alimentare neconforme, 409 pentru pro-duse nealimentare, iar un procent de 68 la sută îl reprezintă serviciile alimentare, serviciile nealimentare și serviciile financiare. 2.310 de amenzi au însumat 4.847.100 de lei, din care au fost încasați aproape 70 la sută. Restul amenzilor neîncasate au fost înaintate organelor competente pentru executare silită. De asemenea, ca urmare a neconformităților constatate pe timpul acțiunilor de control au fost oprite definitiv de la comercializare produse în valoare de 27.737 de lei", a mai adăugat Mihai Perifan.

Mezeluri cu multă apă și fără carne

De asemenea, pe parcursul anului trecut, au fost prelevate 34 eșantioane pentru analiza în laborator. Trei sferturi din ele au fost depistate neconforme. Este vorba despre preparate din carne care nu aveau conținutul de umiditate declarat pe etichetă și nici conținutul de proteină totală, sticle de vin care aveau sedimente și pește congelat cu procent de glazură de gheață mai mare decât cel declarat.

"În ce privește produsele nealimentare, este vorba despre articole textile la care, în urma cercetărilor de laborator, a reieșit că pe eticheta de însoțire a produsului este menționată o anumită compoziție fibroasă care nu coincidea cu cea a produsului. De asemenea, am identificat lichid de parbriz la care punctul de congelare nu coincidea cu cel declarat", a completat șeful CJPC Constanța.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.3798 secunde