Cursuri interactive de management de proiect pentru tinerii liceeni din Constanța

1788

Articole de la același autor

25 de tineri din municipiul Constanța, elevi de la Liceul Teoretic "Ovidius", Liceul cu Program Sportiv "Nicolae Rotaru" și de la Liceul Tehnologic "Gh. Miron Costin", participă, zilele acestea, la cursuri de management de proiect, menite să-i ajute în viitoarele joburi. 


Pregătirea face parte din proiectul mai mare "Young Project Manager in CB area" ("Tânăr manager de proiect în aria transfrontalieră"), finanțat în cadrul programului INTERREG V-A România - Bulgaria, Axa Prioritară 4 "O regiune calificată și incluzivă" și derulat de Asociația de Inițiativă și Sprijin pentru Sud-Estul României - AIESSER Călărași. 


Elevii s-au înscris la sesiunea de instruire în domeniul managementului de proiect prin intermediul platformei www.esummerjobs.eu, site-ul unde tinerii pot aplica la internship-uri sau job-uri pe timpul vacanței de vară. Tinerii sunt îndrumați de lectorii Alina Maria Uricec și Adina Grigoriu, doi traineri cu experiență în domeniu, care utilizează standardele PMI (Project Management Institute). Metodologia folosită în cadrul cursurilor permite familiarizarea participantului cu toate etapele și conceptele managementului de proiect. 


Astfel, pe parcursul celor cinci zile de curs, sunt abordate teme precum "Ce sunt proiectul și managementul de proiect?", "Inițierea proiectului", "Planificarea proiectului", "Coordonarea și controlul proiectului", "Încheierea proiectului" și "Luarea deciziilor în proiecte". 


Sesiunea de instruire este interactivă, bazată pe lucrul în echipă, iar elevii pot interacționa direct cu trainerii. Pe lângă partea teoretică, elevii au ocazia să aplice informațiile primite. Mai exact, au întocmit un document de inițiere al unui proiect. La această secțiune, s-a pus accent pe factorii din domeniul organizațional, cunoștințele organizației și părțile interesate, cum ar fi client, furnizor, acționar etc. După vizualizarea unui exemplu de document de inițiere, cursanții au realizat propriul document ce a inclus obiective, conținut și forme de activitate. 


A urmat apoi partea de planificare a proiectului, unde elevii s-au familiarizat cu rolul managerului de proiect, ce presupune organigrama proiectului și ce anume trebuie să obțină la finalul proiectului. Ulterior, la partea de coordonare și control al proiectului, participanții au învățat ce înseamnă execuția și ce responsabilități are managerul de proiect. De asemenea, au mai descoperit cum se schimbă comportamentul în prezența altora sau în cadrul unui grup. 


Chiar dacă programul este asemănător unei zile obișnuite de muncă, de la 9.00 la 17.00, elevii nici nu simt cum trece timpul. Trainerii au grijă ca lecțiile să fie pe placul lor, pline de energie și interactivitate. 


"Proiectul vizează dezvoltarea unei noi strategii care să abordeze problema tranziției tinerilor de la educație la piața muncii în zona transfrontalieră România - Bulgaria. Scopul acestor sesiuni de formare profesională este acela de a sprijini o mai bună integrare pe piața muncii a participanților", precizează reprezentanții AIESSER Călărași. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.2538 secunde