Cum ne păcălesc comercianții cu produse false

355
Cum ne păcălesc comercianții cu produse false - cumnepacalescprint-1553709450.jpg

Articole de la același autor

O parte din comercianții din Constanța, fie ei patiseri, pizzeri sau chiar mari lanțuri de magazine, au făcut o practică din a-și înșela clienții. Comisarii Protecției Consumatorilor au descoperit, în ultima perioadă, numeroase cazuri în care clienții erau păcăliți prin afișe, etichete sau meniuri mincinoase, produsele cumpărate de ei conținând, în realitate, cu totul alte ingrediente decât se spunea, adică de o calitate inferioară.

"În cadrul verificărilor tematice sau la sesizări făcute de Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, a fost depistată o practică prin prezentarea către consumatori, cu afișe sau liste de meniu, a altor ingrediente decât cele în mod real utilizate în produsul finit, de regulă de o calitate inferioară, având natură diferită și caracteristici diferite față de cele declarate. În 41 de cazuri am descoperit declarații eronate, incomplete la raft, asupra ingredientelor utilizate în fabricație și, implicit asupra naturii produselor. De exemplu, am depistat cozonac cu nucă, la care se utilizează, de fapt, Wellnut, un mix înlocuitor de nucă măcinată, care nu conține deloc nucă, sau croissant cu ciocolată, care este, de fapt, cremă nocciola, care conține și alune, adică un alergen puternic", a declarat comisarul șef al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, Horia Constantinescu.

Reduceri false și promoții inexistente


Comisarii OPC au identificat și peste 50 de cazuri de afirmații înșelătoare la raft, cu privire la natura produsului, denumirea produsului, compoziția, utilizarea, țara de origine și chiar calitatea lui. Neconcordanțe au fost întâlnite și la oferte și promoții, unde, deși cumpărătorilor li se spunea că plătesc două produse și primesc unul gratis sau 1.100 de grame în loc de 1000 de grame, în realitate, calculele arătau că nu era vorba nicidecum de avantajul promis. De asemenea, se mai practică afișarea unor reduceri de preț înșelătoare, prin afișarea unor reduceri la o categorie de produse, pentru ca, în realitate, numai anumite mărci din categoria respectivă să fie oferite cu reducere de preț.

Șeful OPC, Horia Constantinescu, mai atrage atenția să citim pe îndelete atât etichetele produselor alimentare, cât și explicațiile și informațiile atunci când ne interesăm de produse financiare, fie ele bancare ori nebancare.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.5789 secunde