Cum ne păcălesc băncile de fiecare dată când scoatem bani de la bancomat

3394
2
Cum ne păcălesc băncile de fiecare dată când scoatem bani de la bancomat - cumnepacalesc2-1409239137.jpg

Articole de la același autor

Că românii au din ce în ce mai puțină încredere în bănci este deja un lucru de notorietate. Sute de constănțeni au depus, în ultimii ani, reclamații la Protecția Consumatorilor despre abuzuri ale băncilor în contractele de credite, însă cu toții simțim, în fiecare zi, cum instituțiile financiare care ne gestionează salariile sau economiile ne "sustrag", legal zice-se, bani pentru fiecare tranzacție pe care o facem. Așa se face că, din salariile pe hârtie, ajungem să luăm în mână, chiar și cu câteva zeci de lei mai puțin, în fiecare lună.

"La fiecare verificare a soldului, la fiecare cumpărătură pe care o fac, la fiecare 50 de lei scoși de pe card, cu diferite prilejuri, observ că se mai iau câte doi - trei lei comision. Contrariată de acest lucru, am cerut un extras de cont detaliat și am văzut că mi s-au luat drept comision aproximativ 20 de lei, într-o singură lună. Nu mi se pare corect, eu cu banii aceștia plătesc trei zile de creșă pentru fiica mea! În același timp, mi se spune că nu pot să primesc salariul în mână și nu pe card. Ajung să cred că totul este o conspirație, pentru îmbogățirea băncilor", ni s-a plâns Alina S., din Constanța.

Protecția Consumatorilor obligă băncile să dea informații

Femeia a spus că va face o plângere la Protecția Consumatorilor împotriva băncii respective, pentru a verifica dacă toate comisioanele oprite sunt legale, dar nu speră să obțină mare lucru. În urma numeroaselor sesizări referitoare la astfel de cazuri, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a propus, încă de la începutul acestei săptămâni, un Ordin privind unele măsuri de informare a consumatorilor de către prestatorii de servicii de plată care desfășoară operațiuni de plată prin intermediul ATM-urilor (bancomatelor).

"Ordinul reglementează obligațiile prestatorilor de servicii, care efectuează operațiuni de plată prin intermediul cardurilor de debit și a cardurilor de credit la terminalele ATM, de a informa consumatorii asupra tuturor comisioanelor, taxelor și oricăror tipuri de costuri pe care trebuie să le suporte consumatorul în legătură cu contractul de prestări servicii", explică președintele ANPC, Alexandru Marius Dunca.

Comisionul, afișat pe ecran

Astfel, pe ecranul video al monitoarelor specifice terminalelor ATM, vor fi înscrise, în ordinea operațiunilor efectuate de către consumator, toate informațiile legate de costurile tranzacției (în suma exactă), dându-i acestuia posibilitatea de a renunța asupra efectuării acesteia sau a oricăror operațiuni ce presupun eliberare de numerar, transfer din cont, plată facturi, sau oricare alte servicii solicitate în mod expres de către consumator și efectuate prin intermediul ATM.

Ordinul reglementează și situațiile de blocare/reținere a cardului de debit/credit la terminalul ATM propriu. Astfel prestatorii vor avea obligația de a informa consumatorii, prin semnal video de avertizare pe ecranul terminalului, cu privire la termenul maxim în care consumatorul poate reintra în posesia cardului blocat sau reținut, indicarea numărului de telefon la care consumatorul trebuie să apeleze în cazul în care cardul a fost blocat sau reținut, precum și intervalul orar în care consumatorul poate contacta prestatorul de servicii de plată.

Doi lei, trei lei, cinci lei

În prezent, băncile practică diferite comisioane pentru administrarea conturilor sau operațiuni cu cardul. Astfel, comisionul de administrare a unui cont clasic, la o sumă de 1.000 de lei, poate fi cuprins între 10 și 30 de lei pe lună. Însă, pentru fiecare retragere de numerar plătiți între 0,5 și 2 la sută din suma respectivă, mai puțin dacă este vorba despre un comision negociat. În cazul în care retrageți bani de la alt bancomat decât cel al băncii la care aveți contul suma se poate dubla sau chiar tripla. De exemplu, la 50 de lei retrași, bancomatele aflate la tot pasul pe litoral taxează un comision de 2,5 - 3,5 lei. De asemenea, pentru fiecare interogare de sold se mai iau doi până la cinci lei.

Ordinul este în dezbatere publică fiind afișat pe site-ul ANPC (www.anpc.gov.ro), până pe data de 11 septembrie 2014. Propunerile și observațiile se pot trimite la adresa [email protected]

Comentează știrea

ct
29 august 2014
comisioane bancare

Ro are cele mai multe / mari comisioane bancare din toata europa, ar fi binevenit un articol tip statistica , sa vada roamanii exact diferentele... lipsa informatiei coroborata cu lipsa timpului si neatentia,e exact ce au nevoie bancile pt a ne jupui...

Dorel
26 octombrie 2014
Munca la domiciliu

Oferta de munca extrem de serioasa! Câștigurile sunt garantate! Căutam operatori online care vor sa câștige cel puțin 300 de dolari lunar, cu o munca ușoara de 3 ore pe zi! Pentru a va oferi detalii, trimiteți textul "Info" la adresa de email: [email protected]

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.381 secunde