Constănțenii se plâng de abuzurile băncilor. Cum a reușit o clientă să anuleze un comision și să obțină despăgubiri de la bancă

674
Constănțenii se plâng de abuzurile băncilor. Cum a reușit o clientă să anuleze un comision și să obțină despăgubiri de la bancă - fotofondlitigii-1487610503.jpg

Articole de la același autor

Sute de constănțeni s-au plâns, în ultimii ani, de probleme și abuzuri ale băncilor în contractele de credite. Unii dintre ei au apelat la Protecția Consumatorilor, alții au mers direct în instanță, însă puțini știu că astfel de conflicte cu băncile pot fi rezolvate cu succes de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar.


Recent, CSALB a asistat o pensionară într-un litigiu cu o bancă și, într-un timp record, de numai nouă zile, situația s-a rezolvat în favoarea femeii, care nu numai că a obținut eliminarea unui comision abuziv, dar a primit și despăgubiri din partea băncii respective.


Este vorba despre o femeie în vârstă de 69 de ani care a depus o cerere la sediul Centrului de Soluționare Alter-nativă a Litigiilor în domeniul Bancar, prin care a solicitat eliminarea unui comision de administrare aplicat la soldul creditului de nevoi personale și recuperarea sumelor plătite pe acest comision în ultimii trei ani. În urma procedurii SAL (Soluționare Alternativă a Litigiilor) cu soluție propusă, conciliatorul CSALB a obținut elimi-narea comisionului din contractul de credit și plata unor despăgubiri în valoare de 3.200 de lei, sumă cu care a fost achitat creditul în avans (consu-matoarea mai avea de plătit rate lunare încă un an și jumătate). 


Soluționări rapide


Potrivit reprezentanților CSALB, soluționarea acestui dosar a fost cea mai rapidă de până acum. Precedentele recorduri au fost înregistrate în lunile iulie și august 2016. În 17 zile, litigiul dintre o consumatoare din Botoșani și banca la care avea un credit s-a stins amiabil. Schimbul de documente și informații a fost doar pe e-mail și la telefon, deci clienta nu a fost nevoită să meargă la București. În acest caz, rata lunară i-a scăzut cu aproape 100 de euro (de la 330 la 234 de euro), comisionul de administrare a fost eliminat din contractul de credit, iar consumatoarea din Botoșani a primit și 800 de euro despăgubire de la bancă.


În alt caz, în 21 de zile, unui bărbat din București i-a fost eliminat comisionul de administrare aplicat la soldul creditului și a primit înapoi o parte din banii plătiți pe acest comision, bani cu care și-a achitat ulterior tot creditul în avans.


Până în prezent, aproape 40 de consumatori au reușit, prin intermediul CSALB, să-și rezolve amiabil și favorabil litigiile cu băncile și IFN-urile cu care aveau o relație contractuală. Dintre aceștia, niciun consumator nu a contestat până acum soluția propusă de conciliator. Deciziile au fost pronunțate, în medie, între 30 - 40 de zile, față de termenul maximal de 90 de zile. În acest moment sunt 275 de cereri trimise de consumatori, aflate în diverse stadii de analiză sau soluționare. De reținut este faptul că procedurile SAL sunt gratuite pentru consumatori.


Clienții se plâng de abuzurile băncilor


"La Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar vin din ce în ce mai multe solicitări de rezolvare amiabilă a diferendelor apărute în contractele în franci elvețieni. Ne așteptam la acest trend și suntem pregătiți din punct de vedere logistic să le facem față. Sper ca și consumatorii și comercianții să aibă maturitatea să se așeze, în sfârșit, la masa negocierilor prin intermediul unui conciliator CSALB. După tot ce s-a întâmplat în ultimii ani, cred că băncile vor fi dispuse să ajungă la o înțelegere, având în față perspectiva preluării câtorva mii de apartamente în contul datoriilor. De asemenea, după constatarea impreviziunii în cazul dării în plată, băncile ar putea găsi alternative mai avantajoase pentru clienți, poate chiar reducerea soldului", a declarat președintele CSALB, Alexandru Păunescu.


Potrivit acestuia, cele mai frecvente solicitări adresate de consumatori sunt legate de comisioanele aplicate la soldul creditului, de dobânzile considerate de consumatori ca fiind mărite în mod abuziv sau mult peste nivelul actual, de clauze calificate de către consumatori ca fiind abuzive, de aplicarea unor dobânzi penalizatoare, de restituirea sumei ce a rezultat din majorarea marjei dobânzilor sau din reducerea marjei și înghețarea cursului valutar la data încheierii contrac-tului de credit (în franci elvețieni).


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6694 secunde