Constănţenii cer soluţii concrete pentru criza locurilor de parcare: „Trotuarele sunt pentru pietoni!”

1767

Articole de la același autor

Lipsa locurilor de parcare în cartierele din Constanţa provoacă numeroase probleme, atât şoferilor, cât şi pietonilor. Au dispărut spaţiile verzi de lângă blocuri, trotuarele sunt ocupate de maşini, iar copiii nu mai au unde bate mingea, pentru că fiecare bucăţică liberă de teren liber a devenit parcare improvizată.

Autorităţile locale din municipiul Constanţa analizează, în această perioadă, propunerile transmise în cadrul dezbaterii publice pentru noul Regulament al parcărilor din oraş. Noul regulament este în lucru şi urmează a fi supus aprobării Consiliului Local Constanţa. „Toate propunerile au fost recepţionate pe e-mail şi sunt analizate. După etapa de dezbatere publică decizia finală e a specialiştilor şi se va ţine cont de toate comentariile pertinente. Au fost depuse în jur de 90 de adrese, atât de la persoane fizice, cât şi din partea unor organizaţii sau entităţi”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, Alin Vintilă, purtătorul de cuvânt al Primăriei Constanţa.

Documentul vine cu multe noutăţi faţă de cel anterior care a şi fost anulat în instanţă. Din păcate, în lipsa unui plan concret şi demararea unor lucrări de amenajări sau construcţie de noi parcări, criza locurilor nu va putea fi rezolvată nici măcar pe hârtie, darămite pe stradă.

Cea mai mare problemă este în cartierele de blocuri, unde este o mare densitate de populaţie şi, evident, şi un număr mare de proprietari de autovehicule. Conform noului Regulament de parcări, elaborat de Primăria Constanţa şi supus dezbaterii publice, în zonele de reşedinţă, adică cele amenajate la mai puţin de 30 de metri de blocuri, se va atribui câte un loc de parcare pentru fiecare apartament. Acolo unde vor fi mai mulţi doritori, ar trebui să se organizeze licitaţie, astfel încât cel care va plăti cel mai mult îşi va putea adjudeca locul. Autorizaţia de rezervare parcare de reşedinţă este valabilă cinci ani. Asociaţiile de proprietari, împreună cu Direcţia Gestionare Servicii Publice, trebuie să identifice spaţiile aflate la mai puţin de 30 de metri de blocuri, pentru amenajarea parcărilor de reşedinţă, care va fi realizată de către Primăria Constanţa.

„Este absurd să faci licitaţie pentru loc de parcare. Suntem toţi proprietari în bloc, dar banul va înclina balanţa. Iar vecinul care pierde unde îşi va pune maşina? Facem un concurs sau căutăm soluţii reale pentru a rezolva problema parcărilor?”, ni s-a adresat un locuitor din cartierul Tomis III. Bărbatul susţine că locuieşte într-un bloc turn şi nu există suficiente locuri de parcare în apropiere.

Parcări etajate lipite de blocuri şi sub şcoli

O situaţie asemănătoare este şi în cartierul Inel II, unde între blocuri nu sunt amenajate parcări, iar şoferii sunt nevoiţi să îşi lase maşinile pe trotuarele destinate pietonilor. Din păcate, asta înseamnă, în multe zone, ocuparea întregii alei, astfel încât rămân doar câţiva centimetri pentru cei care merg pe jos. „Trotuarele sunt pentru pietoni, pentru maşini trebuie parcări supraetajate şi subterane!”, subliniază un constănţean din zonă.

De altfel şi propunerile specialiştilor în Ghidul de regenerare urbană, realizat de Primăria Constanţa în anul 2019, au în vedere prioritizarea pietonilor în oraş. Pe lângă amenajarea de noi parcări, în spaţiile neîngrijite şi slab utilizate, o soluţie ar fi realizarea sistemelor smart-parking, printr-o utilizare economică a spaţiului. Cu alte cuvinte, în apropierea blocurilor ar trebui ridicate parcări supraetajate, cu pereţi verzi, din plante, care să creeze şi un efect vizual plăcut. De asemenea, în acelaşi ghid, se propune realizarea de parcări sub unităţile de învăţământ, de la unu până la trei nivele. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3247 secunde