Cine a pus pe chituci RATC Constanța

3060
12

Articole de la același autor

Începând de ieri, Regia Autonomă de Transport în Comun Constanța a redus orarul de seară al autobuzelor cu o oră. Ultima cursă

nu va mai fi la ora 23,00, ci la ora 22,00. Conducerea Regiei spune că a fost nevoită să ia această măsură din cauza problemelor financiare pe care le are în prezent, pentru care învinuiește Casa Județeană de Pensii.

Mărul discordiei dintre cele două instituții, de mai bine de doi ani de zile, sunt legitimațiile de transport gratuit pentru veteranii de război, foștii deținuți politici și persecutații politici. Între timp, salariații RATC îndură tăieri salariale și amenință că vor ieși în stradă.

Casa Județeană de Pensii Con-stanța și Regia Autonomă de Transport în Comun Constanța sunt în litigiu de trei ani de zile pentru decontarea contravalorii legitimațiilor de călătorie gratuită a beneficiarilor. Conform legii, costul acestor legitimații trebuie suportat de Casa Națională de Pensii, prin casele județene. Însă, la Constanța, din 2010, conducerile celor două instituții nu se pot pune de acord asupra modalității de plată. Așa s-a ajuns ca datoria acumulată de Casa de Pensii către RATC să fie de peste șapte milioane de lei.

"Din 2003 până în anul 2009 lucrurile au mers foarte bine. Întotdeauna s-a plătit la timp și întreaga sumă. În 2010 a început să se întârzie, s-au plătit numai 1,5 milioane de lei și au mai rămas de plată încă 1,6 milioane de lei. Iar pe 2011 nu s-a plătit nimic. Directorul Casei Județene de Pensii, Cristina Samoilă, nu dorește să plătească deconturile respective și invocă lipsa convenției, dar aceasta este întărită chiar și de instanță, pentru că am câștigat deja un proces împotriva Casei Județene de Pensii. Este un abuz pe care îl face doamna director împotriva regiei de transport, din trei motive. În primul rând, Legea nr. 189 nu prevede existența unei astfel de convenții, în al doilea rând Casa impune o convenție nene-gociabilă, iar în al treilea rând legea spune că, printre altele, Casa de Pensii trebuie să plătească aceste drepturi", a explicat directorul RATC, Dumitru Coiciu.

Două convenții, nicio înțelegere

Practic, cele două instituții nu au reușit, din 2010 încoace, să se pună de acord asupra conținutului convenției privind plata legitimațiilor respective. RATC vrea să se semneze o convenție unică pe țară la nivelul Uniunii Transporturilor Publice, iar CJP vrea să se semneze o convenție cadru la nivelul Casei Naționale de Pensii. Amândoi directorii refuză să-și pună semnătura pe convenția celuilalt și nici nu cad la o înțelegere asupra ei.

"Eu trebuie să închei o convenție pentru a putea da banii pentru această prestare de servicii, iar directorul RATC nu vrea să o semneze. Din momentul în care o va face, începând cu luna urmă-toare va primi banii. Am trimis în nenumărate rânduri adrese prin care ceream semnarea convenției respective, dar domnul director nu a binevoit. Pentru 2011 nu se mai poate face nimic. Nu putem să plătim fără o bază legală. Unde-i lege nu-i tocmeală", a declarat, pentru "Cuget Liber", directorul CJP Constanța, Cristina Samoilă.

Concedii fără plată pentru salariații RATC

Așadar, cu cât se întârzie mai mult, cu atât regia de transport pierde mai mulți bani. Deja, conform spuselor șefului Pensiilor, nu prea mai sunt șanse să recupereze banii din 2011. "Noi suntem într-o situație fără precedent: Am fost nevoiți să tăiem din salariile oamenilor, i-am trimis în concedii fără pla- tă, am eliminat primele de vacanță, am acumulat da-torii către bugetul de stat, pentru care plătim pe-nalizări, dar nu ne mai descurcăm. Fac apel să se înceteze cu hărțuirea, abuzurile, deoarece regia de transport reprezintă interesul public al constănțenilor", a mai precizat Dumitru Coiciu.

Proteste și amenințări cu tribunalul

Salariații RATC amenință că vor protesta și vor depune o plângere penală împotriva Casei Județene de Pensii. "Am angajat un avocat la nivel de sindicat și a fost deja redactată o plângere: Dacă nu se va ajunge la un acord va fi înaintată în instanță. Nu este normal ca angajații regiei să suporte toată povara din salariile lor. De asemenea, vom protesta la Casa de Pensii și la Prefectură", a spus liderul de sindicat, Timur Ibram.

Abonamente de o zi și o săptămână

Deși situația este destul de gravă, RATC nu își închide porțile și nici nu va scumpi biletele de călătorie. "Vestea bună este că păstrăm aceleași prețuri și vom introduce două noi tipuri de abonamente: cel pe o zi și cel pe o săptămână. Avem un sistem tarifar destul de rigid și sunt binevenite aceste abonamente, mai ales pentru elevi, atunci când sunt în vacanță, și pentru turiști, pe perioada sezonului estival", a completat directorul RATC, Dumitru Coiciu.



Comentează știrea

12 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
buldogu
10 ianuarie 2012
BASESCU....

Dar oare ce se va intampla cu autobuzele, GMS chiar are nevoie de masini noi, platite de constantenii fraieri

Odoacru
10 ianuarie 2012
RATC

Nu este adevarat. Costul abonamentelor gratuite este de numai cca 6 % din valoarea lunara incasata pe biletele de calatorie. Nu poate 6 % sa puna regia pe " chituci ". Deci este o motivatie falsa. Daca nu este asa contraziceti-ma , DAR CU CIFRE : Valoarea abonamentelor gratuite versus incasarea lunara realizara.

gogu
10 ianuarie 2012
fara

ratc trebuie sa dispara.moga si cu mazare trebuie sa puna mana pe transportul urban.autobuzele vor fi scoase la vanzare de mazare si cumparate tot de el.coiciu are promisiune de 4 buc.ratc a fost bun cand mazare si-a facut campanie pana in 2008

trica manivela
10 ianuarie 2012
incompetenta,abuz si risipa

Dl Coiciu ar cam trebui anchetat si dar afara.Nu sufla o vorba de miliardele (lei vechi) pierdute lunar datorita permiselor gratuite acordate miilor de sefi ,consilieri RATC,neamuri si prieteni,permise valabile pe toate liniile si care sunt vizate trimestrial.

ijtl
10 ianuarie 2012
de firmele care ''capuseaza'' IJTL nu spune nimeni nimic ?

De ce nu spuneti domnule Coiciu si de firmele care va presteaza servicii (control, curatenie ) firma condusa de fost director IJTL ....In loc da faca control si curatenie angajatii regiei da-ti miliarde la firma terta.......binenteles ca sunteti mana in mana cu totii ASTA CU CASA DE PENSII ESTE PRAF IN OCHI , FRATILOR ASTIA VOR SA DESFIINTEZE IJTL-UL...SUNT INTERESE MARI AIACI....SI MAZARE NU ESTE STRAIN DE CE SE INTAMPLA !

ovidiu
10 ianuarie 2012
o gasca de hoti

s-a distrus un transport ecologic si a fost inlocuit cu autobuze poluane .cind s-a distrus transportul electric din Constanta acelasi director coiciu ne explica ca aceste autobuze vor fi mai rentabile decit transportul electric,vax,au vindut toate componentele sine tramvai ,cabluri de cupru,transformatoare si am cumparat cu bani. grei niste autobuze urite si poluante.In orice oras Primaria raspunde de transportul in comun.Eu ma intreb citi veterani or mai fi in acest oras -oare nu este o gogorita pentru a ascunde incompetenta .Oare acest coiciu trebuie sa stea pe viata director cind cineva sta prea mult pe o functie isi formeaza o gasca pusa pe jaf si distrugere .In orice oras mare liniile de autobuze leaga extremitatile orasului ,numai la noi au capatul de linie in centru sau la gara sa platesti de 2 ori biletul.Din respect pentru calatori daca traficul este redus dupa ora 20 puteau sa lase autobuzele sa circule pina la ora 23 din 30 in 30 minute.

MITICA COSHTIUG
10 ianuarie 2012
AVEM CE MERITAM

PROPUN SA SE FACA PROGRAM DE LA 08-10 PM ,CUM ERA PE VREMEA LUI CEASHCA TV-UL SI SA SE SCRIE PE AFUMATORI(AUTOBUZELE MAZARESCIENE)- "PRIN GRIJA EDILULUI PENTRU PENSIONARII SI PRECUPETZELE CARE MA VOR VOTA" :-)

admirator
10 ianuarie 2012
cit costa si costa energia electrica

si cat costa si costa motorin? Cum ati renuntat la tramvaie, cind era clar pentru toti prostii ca energia electrica isi va mentine pretul sau o sa scada, in timp ce motorina va cunoaste o crestere galopanta? Pe linga faptul ca aveam competitia dintre mijloace de transport poluante/nepoluante? Ati merita inchisi pe viata pentru dezastrul facut. Numai pentru asta. Dar... nimeni nu se sesizeaza... ciudat!

citizen of cta
10 ianuarie 2012
alooo,ecarisajul,alo primaria ,cand aveti de gand sa luati cainii ,mai ales cei agresivi?

e o haita de 7-8 caini maidanezi EXTREM DE AGRESIVI pe strada CARAIMAN, in curtea goala si parasita a fostului abator si unii chiar mai mari ca lupii , nu pricep de ce nu au fost eutanasiati sau macar castrati pana acum? TREBUIE LUATI DE ACOLO,INDIFERENT CA II EUTANASIATI SAU CASTRAIT, DAR TREBUIE LUATI deoarece sunt exterm de agresivi si ataca in haita(noroc ca era cineva pe strada mai incolo si aveam un batz in mana ca altfel javrele astea maidaneze ataca ,mai ales oamenii singuri) ..aloo,,voi asteptati doar sa se faca sesizari si reclamatii ,nu vedeti ca orasul e plin de haite de caini? De la gar cfr pana dupa orice bloc de pe strada FErDINAND , si de la haitele din tomiS nord pana la haitele de la sudul orasului! Dv asteptati sa mai fie muscati sau mutilati oameni?....luati cainii aia , va rugam, ne dispera pe toti care trecem pe CARAIMAN inspre AUREL VLAICU sau inspre zona abator..si mai ies de acolo si vin in parcul de langa blocuri uneori ,sperie copiii ,batranii,oamenii bolnavi de inima!...aloo,se aude ecarisajul? pe strada CARAIMAN, in curtea goala si parasita a fostului abator o haita de 7-8 caini EXTREM DE AGRESIVI .Stiu ca primaurl MAZARE doreste rezolvarea problemei maidanezilor si il sustin dar faceti-va si voi ecarisajul datoria,luati cainii maidanezi de pe strazi,de pe langa blocuri, curti parasite, hardughii si in general de pe spatiul public.Este incredibil la ce s-a ajuns!Colcaie orasul de caini!se aude ecarisajul? pe strada CARAIMAN, in curtea goala si parasita a fostului abator o haita de 7-8 caini EXTREM DE AGRESIVI .

10. Comentariu marcat ca fiind necorespunzător

Acest comentariu contravine regulilor și condițiilor de utilizare a site-ului CugetLiber.ro. Conținutul lui poate fi inadecvat sau chiar ofensator pentru vizitatori. Daca ai luat la cunoștință avertismentul și dorești să citești acest comentariu pe propria răspundere click aici.

12 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3728 secunde