Ce obligații au angajatorii cu salariați în șomaj tehnic

Vineri, 17 Iulie 2020
175
Reprezentanții Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) le transmit angajatorilor că pot încărca pe platforma aici.gov.ro documentele necesare pentru decontarea a 41,5% din salariul de bază pe luna iunie al angajaților reveniți din șomaj tehnic. Referitor la transmiterea documentelor prin registratura electronică, susțin aceștia, asigură procesarea mai rapidă, o evidență mai bună a actelor transmise și facilitează accesul la formularele ce trebuie completate.

Suma care se decontează din bugetul asigurărilor pentru șomaj reprezintă, practic, 41,5% din salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificările ulterioare.

Pentru a beneficia de această măsură, angajatorii au obligația de a menține raporturile de muncă ale salariaților până la 31 decembrie 2020, cu excepția lucrătorilor sezonieri și a situației în care încetarea contractului individual de muncă intervine din motive neimputabile angajatorului.

De asemenea, pentru decontarea de la bugetul asigurărilor pentru șomaj a cotei de 41,5% din salariu, angajatorii suportă integral contravaloarea salariilor angajaților care beneficiază de prevederile OUG 92/2020 și ulterior, începând cu data de 1 până la data de 25 a lunii următoare perioadei de raportare căreia îi sunt aferente veniturile, depun documentele prevăzute în textul ordonanței. 



Pagina a fost generata in 0.3513 secunde