Cârnați expirați, pește și midii "prăjite" la soare, ofertele pentru turiștii veniți pe litoral

834
2

Articole de la același autor

53 de mii de lei, aceasta este valoarea amenzilor pe care comisarii Protecției Consumatorilor au dat-o într-o singură zi, în două stațiuni de pe litoralul românesc. Au găsit de toate, de la carne expirată până la practici comerciale înșelătoare. Agenții economici depistați cu nereguli au primit amenzi usturătoare și, cu acest prilej, au intrat în vizorul reprezentanților legii care de-acum încolo îi vor vizita mult mai des pentru a se asigura că nu pun în pericol siguranța și sănătatea clienților. 

Primul loc unde au descins comisarii din cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor a fost faleza din Costinești. La orele prânzului aceasta era plină de turiști flămânzi și însetați. Restaurantele și terasele încă se plângeau de clienți, în timp ce gheretele de fast-food, improvizate de-o parte și de alta a falezei, îi îmbiau pe trecători cu șaorme cu de toate, gogoși pudrate, hamsii și midii bronzate la soare. Platourile cu pește, cu legume, crenvuștii, toate zăceau pe tej-ghelele aglomerate, sub cele 30 de grade Celsius de afară. Vânzătorii de-abia pridideau cu servitul, d-apoi să le pese de muștele care dădeau târcoale midiilor. Culmea este că nici clienților nu prea li se părea anormal să mănânce hamsiile care stătuseră morman, direct în soare și la cheremul muștelor și al prafului de pe faleză.

Să moară și capra altuia!

Când comisarii au început să verifice documentele mărfurilor și le-au cerut patronilor de la prima gheretă să ia peștele din soare, s-au găsit câțiva clienți care să vocifereze și să sară în apărarea agentului economic. "Aici mâncăm cu șase lei porția de midii, dacă ne ducem mai sus, la restaurant, ne ia 10 - 15 lei, doar pentru că ni le pune în farfurie și ne dă tacâm. Acolo trebuie să mai consumi și băutură, te costă o masă 50 de lei de persoană. Așa stăm pe plajă și mâncăm bine-mersi", ne-a spus, revoltat, un turist care s-a recomandat "de la Moldova".

Revoltați au fost și agenții economici verificați care, prinși cu nereguli, au vrut să se asigure că "vecinii" lor vor primi și ei amendă: "Dacă tot ne-ați luat pe noi, luați-le pe toate, la rând. Să vedeți mai sus cum stau crenvurștii în soare. Acolo de ce nu vă duceți să-i amendați?", i-a sfătuit un administrator pe comisarii care îi scriau procesul verbal.

Altă gheretă, alte probleme. Cârnații pe care îi foloseau la prepararea unor specialități de patiserie erau expirați de mai bine de o săptămână. Și în acest caz amenda a fost usturătoare, având în vedere că se punea în pericol sănătatea consumatorilor.

Atenție la practicile comerciale înșelătoare!

"În numai o zi, comisarii care activează în cadrul Comandamentului Litoral 2013, au aplicat amenzi de 53.000 de lei. Este o zi obișnuită de lucru. În total, avem 21 de comisari în cele trei locații în care funcționează Comandamentul, în Mamaia, la Hotel Ovidiu, în Neptun, la Hotel Miorița și în Costinești, la sediul BTT. Acțiunile sunt tematice, de sezon și au ca scop principal retragerea de la comercializare a produselor neconforme. De exemplu, au fost găsite 29 de kilograme de preparate din carne cu termenul limită depășit, ouă depozitate la soare, supe, ciorbe depozitate în frigidere, cu scopul de a fi folosite și în ziua următoare, lucru care nu se face, dar și alte preparate ținute în aer liber, fără protecție, direct în soare. De asemenea, au fost depistați comercianți care foloseau practici comerciale înșelătoare, pe metoda afișării prețului, la diferite preparate, dar fără gramaj", a declarat președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Bogdan Cristian

Nica.

Patru puncte pentru reclamații

Dacă doriți să faceți o reclamație, îi găsiți pe comisarii OPC la Constanța, în sediul central al CJPC Constanța - tel. 0241/550.550, la Mamaia - Hotel Ovidiu, tel. 0241/831.933, la Neptun - Hotel Miorița, tel. 0241/731.900 și la Costinești - sediul BTT, tel. 0241/734.910. Programul de lucru în aceste locații este între orele 10,00 și 20,00, de luni până sâmbătă, iar în zilele de duminică se va asigura permanența între orele 10,00 și 16,00.

De asemenea, se pot obține informații privind modalitatea de a adresa o sesizare sau re-clamație în atenția C.J.P.C., la Telefonul Consumatorului - 0800.080.999.

Comentează știrea

gicu
6 august 2013
ospitalitate

da-i in hazna de bucuresteni, sa moara intoxicati, si-asa isi spala jegu' si se cacapisha in marea noastra

bogdan
6 august 2013
opc=organizatiepupincurista

au venit la praduiala, se apropie sfarsitul sezonului si vin sa-si ia taxa. opc si garda financiara nu sunt decat niste capuse.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.573 secunde