Când va avea Constanța piste pentru bicicliști

4391
13
Când va avea Constanța piste pentru bicicliști - dsc0177-1316626838.jpg

Articole de la același autor

Zilele acestea, se celebrează Săptămâna Europeană a Mobilității. Ar putea sărbători și Constanța, dacă ar avea ce. Dar, exceptând cele câteva asociații care promo-vează sporturile și mobilitatea alternativă, precum mersul pe bicicletă, în municipiul nostru, tot ceea ce înseamnă mobilitate se referă la cea cu autoturismul personal sau cu autobuzul. Nu avem piste pentru bicicliști, nu avem parcuri, avem însă sute de autobuze poluante care au înlocuit tramvaiele, avem mall-uri și multă poluare.


Deși municipalitățile au fost încurajate să lanseze și să pro-moveze măsuri permanente care să susțină mobilitatea alterna-
tivă, în Constanța nu s-a făcut nimic în acest sens. În timp ce, la București, au fost amenajate piste pe o întindere de peste 65 de km, cu semafoare pentru pietoni, bi-cicliști și vehicule și camere de detecție, la Sibiu, bicicliștii au la dis-poziție aproape 18 km de pistă realizați pe arterele principale, iar la Timișoara sunt 50 de km de benzi speciale pentru biciclete, la Con-stanța, ne putem plimba cu bicicleta doar în parc. Și asta dacă nu ne latră câinii!


"Mi-ar plăcea mult să pot merge, zilnic, la serviciu cu bicicleta. În străinătate toată lumea circulă cu bicicleta. Ei merg cu mașina numai în concediu sau la plimbare, la picnic, în week-end, în rest, fac miș-care cu bicicleta, economie la combustibil și nu poluează orașul. La noi însă, îți este frică să mergi cu bicicleta pe șosea. Nu avem piste speciale, iar șoferii nu sunt educați să respecte bicicliștii", ne-a spus Mihai Ciobanu.

O zi fără mașină
Campania "Mobilitatea alterna-tivă" promovează, în această a zecea ediție a Săptămânii Euro-pene a Mobilității, formele alternative de transport ecologic. Mersul pe bicicletă sau pe jos sporește în mod clar calitatea vieții în orașe, ajutând la reducerea poluării aerului, poluării fonice, accidentelor și la reducerea numărului per-soanelor obeze. Renunțând pentru o săptămână sau numai pentru o zi la mașina personală, aducem beneficii imense atât mediului, cât și sănătății noastre.


Cetățenii sunt încurajați ca, în loc să se urce la volanul propriei ma-șini, să aleagă varianta autobuzului, a tramvaiului, a metroului, a bicicletei și mai ales, a mersului pe jos. Pe distanțe nu foarte mari, mersul pe jos este sănătos. Dacă folosesc transportul public câștigă de două ori, o dată pentru că fac economie la bani și la carburanți și a doua oară pentru că produc mai puțină poluare decât dacă ar fi la volanul propriei mașini.

Bicicleta, mijlocul de transport al viitorului
"Bicicleta este mijlocul de transport al viitorului. Încet-încet, vom coborî cu toții din mașini, în primul rând pentru că nu ne vom mai permite și în al doilea rând pentru că este benefic pentru sănătate. Din păcate, am moștenit această construcție păcătoasă din trecut, avem străzile pe care le avem și nu avem unde să mai facem și piste pentru biciclete. Însă fiecare dintre noi trebuie să facem ceva, gândindu-ne și la viitorul copiilor noștri. Noi avem o acțiune pe bicicletă duminică și îi așteptăm pe toți constănțenii să participe", a declarat, pentru "Cuget Liber", Elena Frîncu, director executiv al Direcției Județene pentru Sport și Tineret.

Interzis pentru mașini!
În multe orașe europene, numărul tot mai mare de oameni care folosesc bicicleta ca mijloc de transport a determinat auto-ritățile locale, de-a lungul timpului, să adapteze infrastructura și să găsească soluții pentru siguranța bicicliștilor. Așa s-a ajuns ca, în Copenhaga, după 50 de ani de implementare a acestui stil de viață, numărul bicicletelor și al mopedelor să depășească numărul mașinilor personale de pe străzile din oraș. Puțin peste o treime din locuitori merg la serviciu pe bicicletă zilnic, celelalte două treimi folosind transportul în comun sau mașina proprie. Autoritățile locale sporesc an de an numărul și lungimea liniilor pentru biciclete.


Capitala mondială a bicicliștilor este Groningen, un oraș universitar din nordul Olandei, unde 57% din transport se face numai cu bicicleta, iar mașinile sunt interzise în centrul orașului. 16 ani le-a luat autorităților locale să transforme total orașul, după ce au fost nevoite să găsească soluții la traficul infernal.


Nu ne așteptăm ca peste noapte să ajungem la nivelul europenilor, dar măcar să vedem că se face ceva. Măcar un proiect, un kilo-metru de pistă pentru bicicliști, o stradă unde să aibă acces numai bicicliștii, orice! Mai ales în Constanța, unde suprafața de spațiu verde pe cap de locuitor este de cinci ori mai mică decât cea prevăzută de normele europene.
Și unde nivelul de poluare este în continuă creștere! Dacă tot ne pierdem spațiul verde sub betoane, măcar să ne menajăm sănătatea făcând mișcare și scăzând poluarea.



Comentează știrea

13 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Miruna
22 septembrie 2011
alte orase mai mari sau mai mici au si camere web-suntem singurul oras mare care nu are la intersectii-au si cluj si iasi si timisoara si craiova

huoooooo,mazare....rusine,nu avem camere video in 2011 ..alte orase mai mari sau mai mici au mai putini maidanezi si mizerie,au tramvaie -pt pastrarea aerului mai curat,au m.multi metri patrati de verdeata pe cap de locuitor,au transport redus pt elevi macar daca nu si studenti,au mai putini functionari pe cap de locuitor..au atras fonduri euriopene m multe....exemplele pot continua dar mi-e scarba cand ma gandesc doar la mazarea care inseala inca pe cei cativa pensionari cu orez si pui si cei cativa alcoolici si rromi carora le promite gheto-uri de blocuri si cei cativa oameni mai slabi de inger care cred inca ce spune

DobiBoK din Ardeal
22 septembrie 2011
Creier in "tanga"

Mirunico,fa-dute fa la shicoala !!!

admirator
22 septembrie 2011
Ce sa facem cu pistele ptr. biciclisti?

Atita timp cit maidanezii colcaie peste tot nimeni nu va putea folosi bicicleta. (Maidanezii, singuri sau in grup, ataca sistematic orice bicicleta.) Oricum, primarele trebuie nominalizat cel mai anti eco primar din lume. (A distrus transportul in comun electrificat, distruge parcurile sistematic, taie pomii si incalca spatiile verzi, asfaltind totul.)

constantean
22 septembrie 2011
simplu

constanta va avea piste pt biciclete cand va fi mazare la inchisoare

Nr. 5
22 septembrie 2011
pt nr. 4

deci vom avea piste la pastele cailor. mazare e vesnic la constanta. nu vom avea piste, nu vom avea nimic dintr-un oras european, vom avea balci si cluburi cum vrea un papagal votat de prosti, de mosi si babe, ca restul stau acasa la vot.

asdf
22 septembrie 2011
ar fi frumos

Buna tema articolului! Sper sa continui pe subiectul asta, Andreea. Miruna, ai dreptate, alte orase s-au modernizat mai rapid decat C-ta. Cred ca au consilieri locali si primari mai interesati si mai emancipati.

hihihi
22 septembrie 2011
pai, daca primarele

nu iubeste biciclistii, ce va mai puneti intrebarea? Nu vedeti ca el vrea doar strazi lungi, drepte si largi (sa nu dea in sant) pentru a alerga cu masinutele? Nu vedeti ca a scos tot ce poate fi obstacol pentru a goni cu taraboantele? unde sunt limitatoarele de viteza din fata trecerilor pentru pietoni? Alea citeva! O amintire... Unde sunt camerele video de la intersectii? Cum sa faca el culoare pentru biciclisti, pe care soferii (auzi tupeu!) sa le respecte? Iar consilierii, tin ciocu' mic, ca-s ai lui!

hahaha
22 septembrie 2011
consilieri

Consilieri? Ce gluma buna! Sunt toti ai lui, Yes-meni, oameni cu capul plecat, multumiti ca au primit si ei o bucatica din friptura. Mina sus, cum zice Imparatul!

emil
22 septembrie 2011
Mai ginditiva

Unde sa fie plasate aceste piste?Mai ginditiva si nu va lasati orbiti de ura inpotriva lui Mazare.

Delfinul de aur
22 septembrie 2011
@emil

bre emile, mai pune bre mana pe cartea de gramatica...

13 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3102 secunde