Albinele sunt în pericol, după zăpezile de săptămâna aceasta

187
Albinele sunt în pericol, după zăpezile de săptămâna aceasta - 646x404-1521969266.jpg

Articole de la același autor

Ninsorile și frigul din ultimele zile au afectat foarte mult albinele, fiind zăpadă și îngheț tocmai în perioada în care acestea au depus puiet, pierderile putând fi estimate la 20 - 30%, a apreciat, sâmbătă, la "Sărbătoarea Mierii", desfășurată la Blaj, managerul uneia dintre cele mai importante firme apicole din țară, Victor Mateș.


"Ne așteptăm ca albinele să dea înapoi cu mai mult de patru săptămâni. Le-a afectat foarte mult (vremea nefavorabilă - n.r.), fiindcă a venit foarte târziu. Nu era nicio problemă dacă era zăpadă în ianuarie și februarie, dar la începutul lui martie, când ele au început să se dezvolte, au depus puiet, le-a prins nepregătite să facă față la o asemenea scădere de temperatură. O să putem evalua situația după zece zile, dar cred că pierderea este de 20 - 30%", a declarat Victor Mateș.


El a menționat că anul trecut au fost alte fenomene, după un start foarte bun, fiind "proastă perioada de cules". Mateș a apreciat că anul trecut România a produs între 12.000 și 14.000 de tone de miere, din care 8.000 - 9.000 de tone au fost exportate, îndeosebi în Germania, Italia și Franța.


Compania apicolă pe care Mateș, fost profesor de fizică, o deține în Blaj, procesează pe an circa 2.500 de tone de miere din toate sortimentele. "O bună parte, cam 30 - 40%, este pentru piața internă - miere ambalată, sub diferite forme, la borcane, PET, caserole, iar restul la export. Noi exportăm majoritar, circa 80%, vrac, iar 20% îmbuteliat", a menționat el.


Mateș a precizat că exportă, de exemplu, mierea îmbuteliată în Israel și în Australia, unde este trimisă în găletuțe.
"Suntem și pe piața chineză, de circa patru - cinci ani, cu miere de calitate deosebită pentru magazinele foarte scumpe. Miere comună au și ei destul de multă, sunt cei mai mari producători", a adăugat procesatorul.


Firma din Blaj exportă miere de salcâm și în Japonia, pentru cea mai mare companie de produse apicole și apiterapeutice din această țară.


"Ei au o politică de a importa miere din foarte multe zone ale lumii, dar și-au ales pentru fiecare sortiment de miere un furnizor, o țară. De exemplu, mierea de portocal o iau din Mexic, iar mierea de salcâm o iau din România. O promovează prin campanii publicitare și prin trimiterea de mostre la clienți, în așa fel încât să prindă gustul specific", a declarat Victor Mateș.


Sursa: Agerpres




Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4171 secunde