A început sezonul reducerilor. Sfaturi importante pentru a nu fi păcăliți de comercianți

318
A început sezonul reducerilor. Sfaturi importante pentru a nu fi păcăliți de comercianți - 20130109133126-1484387733.jpg

Articole recomandate

Se știe de ani de zile că în luna ianuarie marile magazine fac numeroase reduceri la majoritatea produselor. Cum românii sunt mari amatori de chilipiruri, fie că este vorba de haine sau de produse electronice și electrocasnice, cei interesați trebuie să fie foarte atenți la câteva aspecte pentru a nu regreta mai târziu. 


Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) face apel la cumpărători să fie atenți la valoarea reducerii, cum se acordă reducerea și în ce perioadă este valabilă. 


Astfel, orice vânzare cu preț redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoțională) trebuie să fie însoțită sau precedată de publicitate și anunțată sub denumirea ei ("soldare/soldări/solduri", "lichidare", "promoții"), însoțită de data de debut și de durata acesteia.


În cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informați cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai "în limita stocului disponibil", să verifice dacă oferta mai este valabilă în momentul respective.


Orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat; fie prin mențiunile "preț nou", "preț vechi" lângă sumele corespunzătoare; fie prin menționarea procentului de reducere și a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preț redus (soldare, lichidare, promoționale)


Cumpărătorii trebuie să verifice dacă reducerea de prețuri anunțată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă prețul afișat este cel facturat).


De asemenea, cumpărătorii trebuie să solicite informații suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afișe sau pliante, prin anunțuri pe site etc). 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Joi, 15 Decembrie 2016
Stire din Economie : Pulsul economiei
Marţi, 13 Decembrie 2016
Stire din Economie : Pulsul economiei
Marţi, 06 Decembrie 2016
Stire din Economie : Pulsul economiei
Joi, 17 Noiembrie 2016
Stire din Economie : Pulsul economiei
Pagina a fost generata in 0.4295 secunde