Sauna vă îmbunătățește circulația sanguină

Duminică, 13 Octombrie 2019
99

Articole de la acelaşi autor

Dacă suportați căldura, mergeți la saună, întrucât aceasta vă ajută la eliminarea toxinelor și vă îmbunătățește circulația sanguină, reușind, în acest fel, să lupte mai eficient cu bolile și durerea.


Practic, spun specialiștii, sauna reprezintă o baie în două faze, în care alternează o încălzire și o răcire. Temperatura aerului în încăperea saunei este cuprinsă între 80 și 120 grade, iar umiditatea între cinci și 15%. Pentru o ședință completă se practică 1-3 șederi în saună, cu o durată de 8-12 minute fiecare, în funcție de toleranța fiecăruia. Faza de răcire care urmează după faza de căldură trebuie să cuprindă o ședere de 8-12 minute într-o încăpere cu aer proaspăt și utilizarea în final a apei reci, urmând apoi o fază de repaus de circa 15 minute.


Sauna are un efect de călire a organismului contra răcelii, sau de ameliorare a unor tulburări neurovegetative. Ridicarea temperaturii corporale până la 39°C are un efect asemănător cu cel al stărilor febrile, stare în care sunt omorâți agenții patogeni, care nu pot suporta temperaturi peste 37° C. 


Apoi, corpul supraîncălzit din saună, vine în contact cu o baie rece, ceea ce are un efect de relaxare a musculaturii, scăderea tensiunii sanguine, activare a circulației sângelui, respirației și schimburilor de substanțe cu eliminarea de substanțe nocive din organism prin transpirație. 


Practic, făcând saună în mod regulat, corpul va fi în măsură să reziste fără a se ivi vreo problemă. De asemenea, dacă doriți să pierdeți din greutate pe timpul ședințelor, este posibil acest fapt, însă această pierdere de greutate este pusă pe seama deshidratării. Greutatea își va reveni aproape instantaneu după ce vă veți rehidrata. Dacă o persoană este însărcinată, are hipertensiune arterială sau afecțiuni cardiace, atunci se impune consultarea medicului, înainte de a recurge la saună.




Articole din aceeaşi secţiune

Pagina a fost generata in 0.3976 secunde