Cum putem ține sub control hipertensiunea arterială

Luni, 20 Februarie 2012
2103
Considerată una dintre cele mai răspândite afecțiuni ale momentului, hipertensiunea reprezintă o creștere excesivă a presiunii arteriale. Tensiunea arterială este influențată de stres, alimente, boli, sedentarism, dar poate fi prevenită dacă adoptați un stil de viață sănătos.

Există anumite activități care duc la creșterea sau scăderea presiunii arteriale în limite normale. De exemplu, în cazul în care alergați, presiunea arterială crește, iar când dormiți, aceasta scade. Însă, unele persoane au tensiunea crescută la valori ridicate aproape tot timpul, deoarece sângele împinge în pereții arterelor cu o forță mai mare decât în mod normal. Acestea suferă de hipertensiune.

Potrivit specialiștilor, peste 90 la sută din cazurile de hipertensiune sunt provocate fie de modul de viață sau de mediul înconjurător, fie de antecedentele familiale. Printre factorii de risc care influențează activitatea inimii și sporesc riscul de apariție a hipertensiunii se numără fumatul, consumul de alcool, obezitatea, stresul sau un stil de viață sedentar. Totodată, copiii care se nasc supraponderali sunt mai expuși riscului de hipertensiune decât adulții.

Tensiunea arterială poate rămâne la valori ridicate și în urma unei crize cardiace anterioare, a unui accident vascular cerebral antecedent, a unor dereglări hormonale sau a unei afecțiuni a rinichilor.

Fără cafea, sare și grăsimi

Din fericire, există posibilitatea de a preveni și controla hipertensiunea. Tot ce trebuie să faceți este să țineți cont, în primul rând, de alimentație. Spre exemplu, cafeaua este un excitant care are multe efecte nocive asupra celor predispuși la hipertensiune arterială întrucât determină creșterea presiunii sângelui. Tensiunea crește și mai mult atunci când consumați cafea și sunteți sub influența stresului. De asemenea, toate băuturile care conțin cafeină au același efect.

Un alt factor favorizant al creșterii tensiunii este sarea. Din acest motiv, nu ar trebui să condimentați mâncarea cu sare și nici să consumați alimente care conțin sare adăugată. Eventual, puteți folosi un înlocuitor de sare de la farmacie. Totodată, ar fi bine să stați departe de mâncarea tip fast-food și de grăsimile din alimente precum carnea tocată, untul, smântâna grasă, prăjelile sau dulciurile. Puteți înlocui aceste produse cu carne de pui sau curcan, fructe și legume sau cereale și pâine fără sare.

Iată un sfat din partea experților ce nu poate decât să îi bucure pe iubitorii de ciocolată care au probleme cu tensiunea. Medicii recomandă consumul zilnic de ciocolată, dar neapărat neagră și în cantități limitate, deoarece ajută la elasticitatea vaselor de sânge și asigură echilibrul presiunii arteriale.

Nivelul scăzut de potasiu în organism poate crește riscul de a suferi de hipertensiune, iar pentru a reduce nivelul tensiunii arteriale trebuie să țineți cont de un anumit tip de alimente. Sunt recomandate fructele și legumele bogate în potasiu, cum ar fi cartofii, roșiile, bananele, portocalele, pepenele galben, fructele uscate sau fasolea boabe.

O minte relaxată pentru o inimă sănătoasă

Presiunea arterială poate crește și din cauza stresului care mărește riscul apariției bolilor de inimă. Tehnicile de relaxare sunt foarte importante în combaterea stresului, așa că puteți apela la diverse activități care vă fac plăcere. Muzica, de exemplu, este una dintre cele mai eficiente metode naturale de a reduce tensiunea.

Mișcarea fizică și sportul sunt la fel de importante pentru persoanele predispuse la hipertensiune arterială. Medicii sunt de părere că 30 de minute zilnice de mers alert ajută la reducerea și echilibrarea tensiunii. 


Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.4904 secunde