Primăriile constănțene se pregătesc să-și trimită angajații acasă

3535
Primăriile constănțene se pregătesc să-și trimită angajații acasă - ed150a04651fc639aca9152e446c86b5.jpg
Guvernul a adoptat, în ședința de acum o săptămână, Ordonanța de Urgență 63 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare. Ordonanța prevede reducerea numărului salariaților din administrațiile publice locale cu peste 53.000 de angajați. În actul normativ, publicat în Monitorul Oficial din 2 iulie, se arată că pentru reducerea cheltuielilor de personal "ordonatorii de credite (…) reduc numărul de posturi finanțate și, respectiv, disponibilizează, în condițiile legii, personalul aferent".
La nivelul județului Constanța, există primari care susțin că o astfel de măsură este binevenită în ideea unei redresări financiare, dar și a unei "scuturări" a acelor organigrame sufocate. Alți șefi de administrații locale sunt, însă, nemulțumiți de ordonanța adoptată de Guvern și declară că s-au săturat ca primăriile să fie "calul de bătaie" sau, mai rău, "groapa de gunoi a administrației centrale".

"Mi-e și frică"
Despre reducerile de personal din administrația locală pe care o conduce, democrat liberalul Tudorel Nădrag a declarat că încă nu a luat o decizie referitoare la câți dintre funcționarii Primăriei Hârșova vor fi disponibilizați. Mărturisind că nici măcar nu s-a uitat încă pe Ordonanța de Urgență, date fiind problemele pe care localitatea le-a avut cu inundațiile, Nădrag a declarat, totuși, că se teme de această decizie: "N-am făcut niciun calcul. N-am avut curaj să fac. Mi-e și frică să mă uit pe ordonanță".
La nivelul Primăriei Hârșova există, conform spuselor primarului, 220 de angajați. Orașul are o populație de 11.400 de locuitori, iar potrivit explicațiilor lui Nădrag, raportat la numărul lor, aproximativ 60% dintre angajații Primăriei vor trebui dați afară.
Democrat liberalul a ținut să precizeze că, deși nu-și critică partidul, aflat acum la guvernare, deoarece măsura se impune ca urmare a faptului că "această țară a cheltuit, în ultimii 20 de ani, cu mult mai mult decât și-a permis", din punctul său de vedere reducerile de personal nu se operează echitabil. Și asta deoarece, în opinia sa, disponibilizările trebuie să aibă loc de sus în jos, în mod transparent, nu invers. În final, Tudorel Nădrag a apreciat că e regretabil că în fața unor astfel de măsuri impuse de criză nu există spirit de sacrificiu și la nivel central.

"Primăriile sunt groapa de gunoi a administrației centrale"
În ceea ce privește orașul Eforie, numărul angajaților din Primărie se ridică la 62, acestora adăugându-li-se alți 43 ai Poliției Comunitare, vizați, și ei, de reducerea personalului. Conform spuselor edilului-șef, social-democratul Ovidiu Brăiloiu, inspectorul de personal din Primărie va prezenta, până la finalul acestei săptămâni, o situație a organigramei. Cei care riscă să fie disponibilizați din Primărie nu sunt, totuși, prea mulți, Brăiloiu susținând că doar una sau două persoane ar putea fi afectate.
Numărul agenților Poliției Comunitare amenințați de disponibilizare este, însă, mai mare. Astfel, din cei 43, localitatea ar putea rămâne cu doar 11, 12 persoane al căror obiectiv constă în păstrarea stării de siguranță din localitate.
Admițând că, într-adevăr, unele dintre primăriile din țară întrețin organigrame sufocate de angajați, Ovidiu Brăiloiu s-a arătat, totuși, nemulțumit de ordonanța Guvernului, menționând că "primăriile sunt un fel de groapă de gunoi, un fel de cal de bătaie în care trage toată lumea, din toate pozițiile".

Primăria Cogealac, un "model" de organigramă supraîncărcată
Interesantă este, însă, situația Primăriei Cogealac, acolo unde, la o populație de aproape 7.000 de locuitori, există 137 de angajați. De remarcat este, însă, că întrebat despre numărul de locuitori al comunei, viceprimarul li-beral Mihai Dore nu a avut habar să răspundă. În mai multe rânduri el a răspuns cu totul altceva la întrebarea "câți locuitori care comuna?" și asta deoarece i se părea "un detaliu, un amă-nunt mai puțin important". Numeroasele sale ezitări au trădat, însă, o totală necunoaștere a propriei administrații locale, la conducerea căreia se află.
Cât despre cine anume va fi disponibilizat și pe ce criterii, vicele a afirmat că se va face o analiză care, din punctul său de vedere, ar trebui să aibă la bază principiul competenței, în niciun caz pe cel al vârstei. "Trebuie să punem cu toții umărul la rezolvarea acestei probleme, să susținem într-un fel sau altul Guvernul", a declarat Mihai Dore, viceprimar al unei comune în care primăria pare să fie, dincolo de scandaluri, un real punct de atracție… pentru funcționari.

Mihai Viteazu și Poartă Albă nu au făcut excese
Organigramele primăriilor Mihai Viteazu și Poarta Albă prevăd 22, respectiv 36 de angajați, primarii comunelor declarând că, în cazul lor, nu se impun dis-ponibilizări. Primarul din Mihai Viteazu, liberalul Gheorghe Grameni, a declarat: "Suntem, cu toții, 22 de oameni. N-avem ce să reducem, ne vom descurca și de-acum înainte. Sincer să fiu, ordo-nanța e binevenită pentru că există primării supraîncărcate, așa cum este, de exemplu, cea din Cogealac".
Și democrat liberalul Vasile Delicoti consideră OUG 63 ca fiind oportună pentru că, susține el, dacă ar fi exclusiv decizia primarilor, oamenii n-ar înțelege. "Așa, dacă e în cârca Guvernului, e mai simplu. Oricum, astfel de reorganizări se impun", a afirmat el.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3702 secunde