Podul Agigea, șase ani de lucrări și garanție cât un telefon. Câtă incompetență zace în instituțiile statului?

Vineri, 26 Mai 2017
4770
Podul de peste Canalul Dunăre Marea Neagră, de la Agigea, care asigură legătura dintre nordul și sudul litoralului, pe DN39, a fost redeschis în noaptea de joi spre vineri. În acest context, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a efectuat, vineri, o inspecție a lucrărilor finalizate, dar și pentru a face o evaluare a modului în care se desfășoară traficul în condițiile actuale. 


Printre altele, ministrul a criticat faptul că lucrările au durat șase ani de zile, dar a dat asigurări că acum lucrurile sunt în stare bună, se circulă pe toate cele patru benzi de mers, iar podul nu va mai fi închis. 


El a mai spus că își cere scuze față de toți cei care au avut de suferit din cauză că reabilitarea a durat atât de mult, în condițiile în care putea fi terminată încă de anul trecut. 


"Partea cea mai grea din lucrare a fost finalizată. Îmi cer scuze participanților la trafic care au fost privați timp de două săptămâni de podul de la Agigea, care a fost închis traficului rutier. Pe de altă parte, vreau să subliniez că termenul pe care și l-a asumat compania a fost respectat și podul a fost redeschis circulației. Nu vom mai avea probleme legate de închiderea podului. Acest proiect a fost demarat în 2011 și, după cum vedeți, a durat șase ani, să ajungem în acest stadiu. Mi se pare inadmisibil și nu se va mai întâmpla așa ceva la minister și companie. Lucrurile trebuie să meargă foarte bine, să existe o colaborare între companie, constructor și autoritățile locale, pentru a putea preveni toate blocajele care pot apărea. Constructorii trebuie să înțeleagă că este de datoria lor să își respecte termenul asumat. De altfel, acest mesaj a fost transmis și de primul ministru Grindeanu. Lucrurile sunt simple: cine greșește plătește. De asemenea, este important să se respecte și calitatea lucrărilor", a declarat ministrul Răzvan Cuc.


Întrebat dacă există o persoană care să fie trasă la răspundere pentru faptul că lucrările începute în 2011 s-au întins pe ani buni, acesta a spus că ceilalți miniștri trebuie întrebați, el fiind de doar patru luni în funcție. De asemenea, șeful de la Transporturi a mai spus că reparațiile care au fost făcute au un termen de garanție de 24 de luni.


În altă ordine de idei, ținând cont că în momentul în care podul era închis, traficul era deviat pe alte drumuri județene din Constanța, ceea ce a dus la diverse deficiențe pe aceste rute, ministrul a fost întrebat ce se va întâmpla cu aceste drumuri județene. El a spus că, dacă este nevoie se vor găsi soluții, însă a lăsat de înțeles că reprezentanții Consiliului Județean Constanța au deja în plan asfaltarea acestor drumuri.


"Președintele Consiliului Județean Constanța are la îndemână și alte mecanisme cum ar fi proiectele de asfaltare cu fonduri europene sau cele care se află deja în lucru la Ministerul Dezvoltării. Dar, desigur, dacă structura vreunui drum a fost grav afectată o să avem o discuție și cu cei de la Compania de Administrare a Infrastructurii Naționale să vedem dacă putem prelua și să rectificăm eventualele probleme apărute pe drumurile județene", a spus ministrul Răzvan Cuc. 


Pagina a fost generata in 0.2901 secunde