Parcări supraetajate, cu teren de la primărie şi construite de privaţi, la Constanţa

Joi, 20 Mai 2021, 00:00
1529
Regulamentul de parcare în municipiul Constanţa va fi aplicat în etape, pe măsură ce autorităţile locale vor introduce modalităţile pentru plata taxei de staţionare a autovehiculelor. Între timp, se caută soluţii pentru amenajarea cât mai multor locuri şi construirea de noi parcări, care să acopere măcar o parte din necesarul din oraş.



Parcarea pe domeniul public este în continuare la liber în municipiul Constanţa, până când va intra în vigoare noul regulament aprobat de consilierii locali în luna aprilie 2021. Primarul Vergil Chiţac a anunţat, în cursul zilei de miercuri, 19 mai, că au fost demarate procedurile şi că se caută inclusiv variante pentru crearea de cât mai multe locuri de parcare. „Regulamentul se va aplica etapizat. Parcările de pe carosabil pe care le gestionează Confort Urban, pentru că ei sunt administratorii drumurilor, vor fi plătite de îndată ce noi asigurăm condiţiile. Asta înseamnă să marcăm locurile şi să punem panouri de informare. Începând cu zona centrală vom crea condiţiile acestea logistice şi dacă într-o zonă de oraş veţi vedea un indicator de informare şi parcările trasate, atunci va trebui să ştiţi că plătim. Unde nu este marcat, înseamnă că nu am ajuns până acolo, nu-i obligăm pe oameni să parcheze şi nici nu îi amendăm”, a declarat edilul Constanţei.

Parcările dintre blocuri, etajate cu un nivel

În ce priveşte amenajarea de noi parcări, autorităţile locale analizează o soluţie prin care acestea să fie construite pe terenuri publice ale oraşului cu bani de la privaţi.

„Conform legislaţiei româneşti, prezumând situaţia fericită în care ai banii necesari, ca instituţie, şi terenul şi cadastrul, ceea ce nu este cazul nostru, cu parcurgerea obligatorie a unor etape, de la notă conceptuală, la proiect, la studiul de prefazabilitate, la fezabilitate, licitaţii care sunt contestabile, durează minimum 400 de zile. Cu siguranţă veţi vedea atât parcări supraetajate în Constanţa, pe care le facem, cât şi o modalitate de mărire a numărului de parcări, pe care am importat-o, nu este invenţia noastră, s-a făcut la Arad, la parcările rezidenţiale între blocuri, adică le vom supraetaja un nivel. Noi suntem conştienţi că trebuie să creăm parcări. Suntem conştienţi că dacă vom lua banii de la cetăţeni, ei trebuie să vadă că îi ducem spre parcări şi pe construcţia de parcări”, a precizat Vergil Chiţac.

Din păcate, va mai trece ceva timp până când vor fi locuri de parcare suficiente în oraş. Potrivit datelor Primăriei Constanţa, necesarul este uriaş, în condiţiile în care sunt 147.000 de maşini înregistrate şi doar 31.000 de locuri de parcare.

„Avem un proiect mai amplu, care vizează atât reglementarea, cât şi construcţia de parcări. Acestea vor fi construite, cel mai probabil, într-un sistem de parteneriat public-privat. Terenul va fi concesionat, conform procedurilor legale, şi cel care va câştiga concesiunea va face construcţie, operare şi apoi profit. În acelaşi timp, trebuie să dezvoltăm şi transportul în comun. Bulevardele care se vor face vor avea bandă dedicată, pentru că sunt proiecte europene şi ne obligă. Ştim că vom deranja, pentru că sunt multe maşini acolo. Din păcate, acum trei ani de zile, când a fost câştigată licitaţia, nu a fost gândit şi un sistem de parcări în zona perimetrală a acestor bulevarde, pentru a le crea oamenilor care locuiesc acolo posibilitatea de a parca undeva”, a mai spus primarul Constanţei. 



Pagina a fost generata in 0.5316 secunde