Mai puține drumuri, mai puține hârtii. Birou unic pentru emiterea de avize, la Primăria Constanța

Duminică, 02 Februarie 2020, 22:20
1554
Începând din luna martie, la Primăria Constanța, va funcționa un birou unic de unde vor putea fi obținute, în maximum 30 de zile, avizele necesare pentru cei care fie fac modificări în apartamente ori case, fie vor să construiască un imobil nou.


Consilierii locali au aprobat, joi, în ședința ordinară a Consiliului Local înființarea Comisiei pentru Acord Unic, la nivelul Primăriei municipiului Constanța, ca urmare a modificării legii privind calitatea în construcții și autorizarea executării lucrărilor de construcții.


"Deși cadrul legal a apărut acum, noi am fost cu un pas înainte și vom reuși punerea în aplicare a prevederii legale înaintea tuturor municipiilor. Noi ne-am mișcat atât de repede pentru că lucram deja la această comisie neștiind că se va aproba o normă legală în acest sens. Am avut discuții, în ultimele șase luni de zile, cu toți deținătorii de utilități, Distrigaz, Electrocentrale, RADET, Enel, RAJA, operatorii de comunicații, și deja noi aveam preacordurile semnate pentru desemnarea acestei comisii. Legea a venit la fix, noi aveam totul pregătit", a declarat primarul Constanței, Decebal Făgădău.


Astfel, pe parcursul lunii februarie va fi pus la punct întregul sistem, astfel încât la începutul lunii martie Comisia de Acord Unic să funcționeze deja. "În momentul în care cineva vrea să își construiască de la zero o casă sau să modifice ceva, are nevoie, pe lângă certificatul de urbanism, de toate avizele menționate în certificatul de urbanism. În loc să mergi să depui cerere și să plătești taxe la toate instituțiile și operatorii, lucru care presupunea un traseu foarte lung, acum vii într-un singur loc și obții toate aceste avize. Va fi o reală debirocratizare. Gândiți-vă că în loc să mergi la RAJA, la Enel, la Distrigaz, la RCS-RDS, acum faci un singur drum, încadrându-ne în același termen de 30 de zile de rezolvare a problemei", a mai adăugat edilul.


Luni de zile de așteptare
Potrivit acestuia, în prezent, procedurile pentru obținerea avizelor durează chiar mai bine de un an de zile. "În general, între obținerea certificatului de urbanism și momentul depunerii documentelor pentru autorizația de construire durează, în cel mai fericit caz, între nouă și 12 luni. În cel mai complicat caz, au venit oameni care au solicitat prelungirea valabilității certificatului de urbanism și au reușit să depună pentru obținerea autorizației de construire după doi ani, trei ani", a subliniat Decebal Făgădău.


Primarul a atras însă atenția că această comisie nu va funcționa identic pentru toate cazurile, mai ales că sunt multe zone ale municipiului unde rețeaua de utilități fie este în proces de modernizare, fie lipsește. De asemenea, acesta a mărturisit că se caută soluții pentru plata taxelor, inclusiv pentru utilități, într-un singur loc. "Dorim să punem la punct un sistem care înseamnă o reală debirocratizare. Sunt multe lucruri de făcut în continuare, cum ar fi plata, pentru că unele tarife sunt stabilite prin lege, alte tarife sunt stabilite de operatori, iar ca noi să colectăm pentru un operator privat sumele datorate nu avem deocamdată cadrul legal", a adăugat Decebal Făgădău.


Sursa foto Primăria Constanța




Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.1838 secunde