MAI a aprobat numărul maxim al angajaților care vor rămâne în primăriile constănțene și Consiliul Județean după disponibilizări

3015
Ministerul Administrației și Internelor (MAI) a avizat ieri dimineață, potrivit declarațiilor prefectului Claudiu Palaz, numărul maxim al salariaților care trebuie să rămână, ulterior aplicării Ordonanței de Urgență 63/2010, în primăriile constănțene și Consiliul Județean Constanța.
În pofida faptului că, inițial, s-a crezut că centralizarea întocmită de Prefectura Constanța va cuprinde exact numărul celor care vor pleca acasă din aparatul bugetar al administrațiilor publice locale, se pare că această situație prevede clar doar câți angajați trebuie să rămână în primării și CJC, potrivit actului normativ. Abia ulterior, primăriile și Consiliul Județean își vor face calculele pentru a afla la câți oameni vor renunța. Acest demers va avea loc în colaborare cu Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP) din România, care trebuie să ofere primăriilor consultanță. Până pe data de 16 august, toate primăriile constănțene trebuie, alături de Consiliul Județean, să prezinte Instituției Prefectului Județului Constanța noile organigrame, ce urmează a fi aprobate, cel mai probabil, prin hotărâri de consiliul local, respectiv printr-o hotărâre de CJC.
Potrivit unor surse din Prefectura Constanța, cei care trebuie să calculeze câți dintre salariați vor "zbura" din organigramă sunt ordonatorii de credite, adică primăriile, respectiv primarii, aceștia din urmă cunoscând exacți câte direcții funcționează în instituții și câți angajați există.

Ce a calculat Prefectura Constanța
Ceea ce a înaintat Instituția Prefectului Județului Constanța în cursul zilei de marți ministerului condus de Vasile Blaga este o centralizare a numărului maxim de angajați ce trebuie să rămână în primării, număr rezultat în urma unor calcule prevăzute la punctele 1, 2, 3 și 4 din anexa OUG 63.
Astfel, anexa referitoare la Procedura de stabilire a numărului maxim de posturi ce pot fi încadrate la nivelul unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, cu excepția celor din cadrul capitolelor bugetare "Învățământ" și "Asigurări și asistență socială", finanțate din bugetele locale și din capitolul bugetar "Sănătate", indiferent de sursa de finanțare prevede, la punctul 1, numărul maxim al posturilor corespunzător fiecărei unități administrativ-teritoriale, cu excepția celor aferente funcționării serviciului public comunitar local de evidență a persoanelor, poliției comunitare și pazei obiectivelor de interes județean, număr care, după caz, se stabilește prin raportarea la media numărului locuitorilor aferentă. Dacă numărul locuitorilor respectivei unități administrativ-teritoriale este mai mic sau mai mare decât media grupei din care face parte, atunci se urmează niște pași, în funcție de o formulă de calcul.
Precizăm că la nivelul județului Constanța, populația unităților administrativ-teritoriale din județ era, la data de 31 decembrie 2009, de 723.696 locuitori, în timp ce aceea a municipiului Constanța de 301.951 locuitori.
Punctul 2 al anexei se referă la serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor, cu sau fără personalitate juridică. Numărului maxim al posturilor, rezultat ulterior aplicării prevederilor de la punctul 1, i se mai adaugă numărul de posturi determinat în funcție de următoarele criterii: a) un post pentru fiecare 6.500 de locuitori pentru comune, orașe și municipii, cu excepția municipiului București; b) un post pentru fiecare 5.000 de locuitori pentru sectoarele din București și c) un post pentru fiecare 15.000 de locuitori pentru județe, respectiv București.
Punctul 3 prevede condițiile în care, la numărul maxim al posturilor rezultat în urma aplicării prevederilor de la punctele 1 și 2, se mai adaugă numărul de posturi determinat în ce privește serviciul public de poliție comunitară, respectiv serviciul de pază a obiectivelor de interes județean, cu sau fără personalitate juridică.
Punctul 4 al anexei se referă la numărul de posturi care, doar pentru perioada implementării proiectelor cu finanțare externă nerambursabilă, se poate adăuga la numărul maxim al posturilor rezultat după aplicarea punctelor 1, 2 și 3.

O primărie cu zece angajați
Numărul maxim al salariaților din CJC, după aplicarea OUG 63 este, conform centralizării Prefecturii, avizată de MAI, de 871 de angajați, cel al Primăriei Constanța, de 1.156, iar al primăriilor municipiilor Mangalia și Medgidia de 309, respectiv 339. Primăria Cernavodă va rămâne cu 156 de angajați, Năvodari cu 231, Techirghiol cu 83, iar Ovidiu cu 131. Băneasa va trebui să funcționeze cu maximum 56 de salariați, Eforie cu 98, Hârșova cu 94, Murfatlar cu 101, Negru Vodă cu 56. În total, orașele constănțene vor funcționa cu un număr de 1.006 angajați în administrația publică locală.
La nivelul celor 58 de comune constănțene vor rămâne, după constituirea noilor organigrame, 1.599 de salariați. Comuna care va funcționa, după operarea disponibilizărilor, cu cei mai puțin oameni, va fi Vulturu. Este vorba de doar zece angajați, localitatea având, însă, ce-i drept, cea mai mică populație din județ, anume 722 de locuitori.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3357 secunde