Iohannis contestă la CCR înființarea Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții
Articole recomandate
Deputatul USR Stelian Ion, discurs înainte de ședința Consiliului Local Municipal. "Constanța are nevoie să meargă înainte"
28 Martie 2024
AUR Constanţa, în conferinţă: "S-au aliniat planetele. Ieșim în fața cu oameni care vor performa"
28 Martie 2024
Cuget Liber a avut dreptate! PSD merge pe mâna lui Horia Constantinescu la Primăria Constanța
27 Martie 2024
Ședința de Consiliu Local de joi, are 52 de proiecte pe ordinea de zi. Lista a fost suplimentată
27 Martie 2024
Președintele Klaus Iohannis a sesizat, miercuri, Curtea Constituțională, în privința Legii privind înființarea Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții (FSDI ).
În sesizarea transmisă Curții Constituționale, președintele Iohannis reclamă că "FSDI va funcționa fără să se supună vreunei norme prudențiale emise de Autoritatea de Supraveghere Financiară sau de alt for statal care să-i controleze soliditatea, deși patrimoniul său va include societăți de interes strategic".
"Natura juridică imprecisă a FSDI ce nu este calificat în mod expres ca reprezentând un fond guvernamental din administrația publică, accentuează neclaritatea normei care, nu numai că înlătură de la aplicare Legea nr. 297/2004 privind piața de capital, ci și orice alte dispoziții în materie. De asemenea, legea criticată este neclară și sub aspectul lipsei oricăror mențiuni referitoare la monitorizarea FSDI de către orice altă autoritate, inclusiv de către Eurostat pe perioada existenței acestuia. De asemenea, în conturarea regimului juridic al FSDI nu se regăsesc trimiteri referitoare la normele europene incidente și obligatorii pentru desfășurarea activității unui astfel de fond", se arată în document.
În privința companiilor care fac parte din Fonsul Suveran, președintele susține că din lege nu rezultă criteriile după care acestea au fost selectate, iar între ele se regăsesc și unele care în ultimii ani au înregistrat pierderi (de exemplu: CFR, Poșta Română, CE Oltenia).
"În ceea ce le privește pe cele care înregistrează pierderi, considerăm că acestea nu pot participa la finanțarea FSDI decât prin vânzarea pachetelor de acțiuni. Or, în această situație statul pierde controlul acestor companii, unele dintre acestea făcând parte din ramuri naționale strategice, ceea ce contravine dispozițiilor art. 135 alin. 2) lit. b) și d) precum și ale art. 136 alin. (3) și (4) din Constituție. Așadar, prin raportare la dispozițiile constituționale menționate, soluția legislativă este de natură să afecteze interesul național în activitatea economică. Totodată, apreciem că există o neconcordanță între conținutul normativ al legii și cel al anexei nr. 1. Astfel, anexa 1 cuprinde o listă de operatori economici și datele de identificare ale acestora, iar nu lista pachetelor de acțiuni care constituie aport în natură la capitalul social inițial al FSDI", se arată în sesizarea de neconstituționalitate.
De asemenea, președintele reclamă că, în privința componenței Consiliului de Supraveghere, legea stabilește doar unele criterii de selecție ("cel puțin următoarelor criterii de selecție"). "Norma este lipsită de precizie și impredictibilă, putând conduce inclusiv la interpretarea că ar putea fi completată prin acte infralegale. Pe de altă parte, nu sunt stabilite criterii obiective de evaluare a îndeplinirii condițiilor privind "expertiza în domeniul financiar bancar" și "experiența adecvată complexității activității specifice FSDI, atât individual, cât și la nivel colectiv", se arată în document.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 04 Iulie 2018
Marţi, 03 Iulie 2018
Luni, 02 Iulie 2018
Sâmbătă, 30 Iunie 2018
Vineri, 29 Iunie 2018
Vineri, 29 Iunie 2018
Joi, 28 Iunie 2018
Marţi, 26 Iunie 2018
Marţi, 26 Iunie 2018
Luni, 25 Iunie 2018