Consilierii au decis! Asociaţiile de proprietari, obligate să îngrijească spaţiile verzi din jurul blocului

1169
Regulamentul de gospodărire a municipiului Constanţa rămâne neschimbat, după ce consilierii locali ai USR - PLUS au încercat, într-o şedinţă extraordinară, modificarea unor prevederi pe care le consideră abuzive. În fapt, aceştia doreau eliminarea obligativităţii asociaţiilor de proprietari să întreţină zonele verzi din apropierea imobilelor, deşi acestea sunt domeniu public, şi a obligativităţii de a amenaja un perimetru pentru depozitarea deşeurilor reciclabile.

Consilierii locali constănţeni s-au reunit, vineri, 11 iunie, într-o şedinţă extraordinară iniţiată de grupul USR – PLUS, pentru modificarea Hotărârii de Consiliu Local nr. 77/2021 privind Regulamentul pentru îmbunătăţirea activităţii de gospodărire, protecţia mediului, întreţinerea şi înfrumuseţarea municipiului Constanţa. „Din punctul nostru de vedere, dispoziţiile legilor naţionale sunt clare şi neinterpretabile, obligaţia întreţinerii spaţiilor verzi publice aferente cvartalelor acelor blocuri este limitată strict la aspecte ce privesc proprietatea comună deţinută de aceştia. Din păcate, ne aflăm în situaţia ingrată în care administraţia primăriei a ajuns să notifice asociaţiile de proprietari dând termene pentru îndeplinirea unor obligaţii în baza unor prevederi locale care, din punctul nostru de vedere, sunt ilegale şi care contravin clauzelor menţionate anterior”, a declarat consilierul USR – PLUS Dumitru Caragheorghe. Acesta a propus înlocuirea unor fragmente din regulament, astfel încât să fie eliminate anumite obligaţii ale asociaţiilor de proprietari.

Interpretări diferite ale legilor

Grupul consilierilor PSD, prin Costin Răsăuţeanu, a solicitat abrogarea întregii HCL nr. 77/2021, pe care o consideră neconformă cu legile în vigoare. Totuşi, viceprimarul Ionuţ Rusu, reprezentantul grupului PNL, a invocat prevederi legale care, în opinia sa, susţin şi creează cadrul legal pentru actualul regulament din HCL nr. 77/2021. Acesta consideră că regulamentul face referire la spaţiile comune ale condominiilor, care potrivit legii, ar trebui îngrijite tocmai de către asociaţiile de proprietari.

Ulterior, în urma votului exprimat, proiectul a fost respins, cu 9 voturi pentru, 9 abţineri şi 7 împotrivă. În consecinţă, Regulamentul pentru îmbunătăţirea activităţii de gospodărire, protecţia mediului, întreţinerea şi înfrumuseţarea municipiului Constanţa a rămas în vigoare şi nemodificat.

Ce trebuie să facă asociaţiile de proprietari

Conform textului, asociaţiile de proprietari au obligaţia să întreţină curăţenia trotuarelor din dreptul imobilelor pe care le deţin, a locurilor de parcare pe care le folosesc şi a spaţiilor verzi existente din dreptul imobilelor pe care le deţin sau le folosesc. De asemenea, ele au obligaţia de a încheia contracte cu prestatori de servicii specializaţi în colectarea, transportul şi eliminarea sau valorificarea deşeurilor municipale colective şi să asigure locuri special amenajate dotate cu europubele sau containere speciale pentru colectarea selectivă a deşeurilor municipale, cu cale de acces pentru evacuare.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 1.8155 secunde