VÂNĂTORUL DE PIRAȚI! Povestea remarcabilă a comandantului fregatei "REGELE FERDINAND"

1392
6
Printre cei mai merituoși militari ai Forțelor Navale Române, se află și Mihai Panait, comandantul fregatei "Regele Ferdinand". Comandorul, care are în subordine 205 militari, spune că își desfășoară activitatea la bordul navei din pasiune. Iată care au fost cele mai periculoase, dar și cele mai amuzante misiuni din viața comandantului fregatei "Regele Ferdinand". 


Comandorul Mihai Panait este comandantul fregatei "Regele Ferdinand" de pe 1 august 2009. Recunoaște că numirea în funcție a însemnat o mândrie, dar și o mare provocare. "Numirea în funcția de comandant al fregatei «Regele Ferdinand» a însemnat, în primul rând, o mare provocare, pentru că veneam după o carieră în domeniul luptei contra minelor și al navelor de luptă, un domeniu diferit față de cel al fregatelor. Aici este un alt principiu de funcționare, foarte multă tehnică diferită față de navele românești. Așadar, a trebuit, în primul rând, să mă pun la punct cu toate problemele de la nivelul acestor fregate. A fost greu, dar am avut o echipă deosebită la bordul fregatei, de la care am învățat multe", mărturisește comandorul. 


Care sunt calitățile unui bun comandant 


Comandorul Mihai Panait afirmă că, pentru a fi un bun comandant, trebuie în primul rând să ai o gândire pozitivă și să o insufli și subordonaților, pe care comandan-tul navei îi numește, modest, colegi. "Am ales încă de la 14 ani această meserie, încă de când am intrat în liceul militar de marină. A fost o pasiune de mic copil, probabil și un vis al unui adolescent care își dorea să îmbrățișeze cariera armelor și a marinei în mod special. Nu mi-a fost teamă, însă există îngrijorări când ești într-o meserie a armelor, și mai ales atunci când lucrezi pe navele forțelor navale militare. Există pericole și riscuri, ca în orice meserie, însă atunci când te pregătești cu multă atenție, încerci să previi. Pentru a fi un bun comandant, este foarte important principiul transparenței, principiul calității muncii pe care o depui, iar lucrul în echipă este deosebit de important. Fără a lucra în echipă la bordul unei nave, nu dai cele mai bune rezultate. Gândirea pozitivă este un alt atu important și trebuie să imprimi această gândire pozitivă și echipajului cu care lucrezi", spune Mihai Panait. 


"Timp de 48 de ore, pirații au fost cazați la bordul navei noastre


Comandantul fregatei "Regele Ferdinand" spune că, pentru el, cea mai importantă misiune a fost Atalanta, din 2012, de luptă împotriva pirateriei. Astfel, militarul povestește cum au fost cazați pirații chiar la bordul navei pe care o conduce. "Consider că ultima operațiune a fost cea mai importantă, și anume Atalanta, pentru că au fost anumite elemente de premieră și de risc suplimentar, cum ar fi distanța foarte mare de țară, zone în care am operat la peste 4.000 de mile marine față de portul de bază. Pe perioada în care ne-am aflat în misiune, în cele 94 de zile, temperaturile au fost foarte ridicate. Să lupți la 40-45 de grade Celsius cu un echipament de 20-30 de kilograme pe tine devine foarte greu. Cele mai multe probleme le-am întâmpinat din cauza temperaturii ridicate a mării, pentru că tehnica de la motoare a început să funcționeze cu probleme. Capturarea piraților a fost cea mai dificilă misiune. După o urmărire de 12 ore, în care am întrebuințat la capacitate maximă nava pentru a ajunge în timp util, am capturat cei nouă suspecți de piraterie, cetățeni somalezi, și i-am adus la bordul fregatei. După ce schiful în care au fost găsiți a fost golit de toate materialele, acesta a fost distrus, pentru a nu permite din nou ieșirea pe mare cu ambarcațiunea. Timp de 48 de ore, cei nouă au fost cazați la bordul navei în spațiile special amenajate, unde a trebuit să respectăm toate regulile, de la amprentarea acestora, intervie-varea lor, culegerea informațiilor și a datelor despre ei și despre organizația lor, până la hrănire, îmbrăcare, cazare. Atunci când am primit ordinul de eliberare, i-am debarcat în siguranță", povestește comandantul fregatei. 


Un botez la bordul fregatei 


Însă pe fregata "Regele Ferdinand" nu există doar pericole, ci și distracție. Astfel, comandantul navei povestește cum se desfășoară așa numitul botez, pe care orice marinar trebuie să îl cunoască. 


"În misiunea din 2012, faptul că pentru prima oară o navă militară românească a traversat Ecuatorul a reprezentat o șansă deosebită pentru un botez ca la carte al întregului echipaj. Tradiția marinărească spune că la orice botez trebuie să fie un naș. Acesta nu poate fi decât un om cu experiență, în acest caz unul din cei care au mai avut șansa să treacă Ecuatorul. Am avut în echipaj un militar care a făcut acest lucru. Există o pregătire de câteva zile, în care o echipă pregătește în detaliu tot acest botez. Astfel, fiecare marinar este spălat, după care i se dă să bea un pahar cu o băutură pregătită în mod special, o băutură care conține oțet, ardei iute, ulei de motor, motorină și apă de mare, ca să existe cumva o senzație de viață grea. După ce bei acest lichid «deosebit», ești bărbierit cu spumă de mare și ai parte de multe poezii la fel de «deosebite». Ritualul se încheie cu o baie cu apă sărată. Astfel, cei botezați sunt udați cu furtunul sub presiune", spune, zâmbind, Mihai Panait. 


Comentează știrea

Adrian
18 martie 2013
o navă militară românească a traversat Ecuadorul

Poate Ecuatorul, cu T de la toantă

xavii
18 martie 2013
piraTI

ADICA ATI PRINS PIRATII , CARE AU SECHESTRAT SI NENOROCIT ATATIA MARINARI ...SI I'ATI ELIBERAT?? IN SIGURANTA ?....PAI PTR CE I'ATI MAI ALERGAT? CE SUNT ANIMALE CARE II PRINZI II STANTEZI SI LE DAI DRUMUL?

lup de mare
18 martie 2013
obiceiuri invechite si prostesti

toata stima pt activitatea dvs.... dar faza cu botezul in care trebuie sa bei ceva motorina si ulei de motor, mi se pare cam tampita !... daca o parte din marinari prezinta apoi tulburari gastrice, ma intreb cine raspunde?!... cumva, comandantul?!

marinarii lui peste..
18 martie 2013
marinarii lui peste prajit...

foto:Comandantu vorbeste la telefon si cu compasul se joaca pe harta!!! foto:4-5 meseriasi in timonerie ?Ce dracu fac atatia? Bai Base ,astia sunt platiti in euro pe timpul "misiunii"? Bataie de joc...

Horatiu
18 martie 2013
@4

ho, crispatule! Au fost luati pt poze la ziar, avea sens sa pozeze cabina goala ?

Darie
18 martie 2013
Monument istoric

Nava a fost deja pe punctul de a fi taiata dar s-au gasit pe lumea asta fraierii de romani, care au dat un lant muntos de bani pe ea,ca spaga pentru intrarea mai rapida in NATO. Ca modernizari,alea-alea, tot un cacat,are babeta un consum pentru mentenanta de te sperii si in caz de razboi real e buna doar sa fie scufundata undeva ca sa blochezi stramtori. Puteam cu banii aia sa construim in Romania,in santierele noastre ceva mai bun si apoi sa armam navele cu ce vor aia de ne tot cer lovele si carne de tun,ca sa fim piata lor de desfacere si mana ieftina de lucru. Pacat de marinari,zau asa,ca sunt nevoiti sa lucreze doar pe harburi si sunt siliti sa le mai si laude,ca asa-i ordinul...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5459 secunde