V-a expirat permisul de conducere? Iată ce variante aveți

7715
V-a expirat permisul de conducere? Iată ce variante aveți - fondpermis-1375978379.jpg

Articole de la același autor

Începând de ieri, șoferii cărora le-a expirat permisul de conducere pot solicita eliberarea unui nou document prin poștă și chiar prin e-mail. Aceste noi prevederi vin în ajutorul cetățenilor români aflați în străinătate. Iată care este procedura care trebuie urmată și care sunt actele de care aveți nevoie.

Condițiile de eliberare a permisului de conducere sau a duplicatului, la expirarea valabilității, în cazul pierderii, furtului sau al deteriorării sau la schimbarea numelui titularului au fost publicate în Monitorul Oficial și au intrat în vigoare începând cu data de 8 august. Astfel, titularii pot solicita eliberarea unui nou permis de conducere și prin poștă sau prin e-mail, caz în care documentele necesare vor fi scanate.

Acte necesare pentru noul permis

Conform documentului nou intrat în vigoare, pentru eliberarea permisului de conducere, șoferul trebuie să depună o cerere la oricare Serviciu Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor. Cererea trebuie să fie însoțită de actul de identitate al titularului, în original și copie sau, în cazul cetățenilor români din străinătate, doar în copie, procura specială și actul de identitate al mandatarului, în original și copie, în cazul cetățenilor români din străinătate, dovada plății taxelor și tarifelor aferente eliberării permisului de conducere, documentul, emis de o unitate medicală autorizată, din care rezultă că titularul este apt din punct de vedere medical să conducă autovehicule din categoria pentru care solicită eliberarea permisului de conducere, permisul de conducere, atunci când acesta se află în posesia titularului, două fotografii ale titularului, 35x38,5 mm, de dată recentă.

În cazul pierderii sau furtului permisului de conducere, titularul trebuie să atașeze la cerere și o declarație pe propria răspundere, în care declară acest fapt.

De subliniat este faptul că adeverința medicală solicitată este necesară doar în cazul în care permisul de conducere și-a pierdut valabilitatea și nu în cazul în care ați pierdut sau deteriorat permisul sau dacă titularul își pierde numele.

Permisul ți se livrează acasă doar în anumite condiții

Permisul de conducere se livrează la adresa din România indicată de titular sau se ridică de către acesta de la serviciul public comunitar indicat în cerere.

În cazul în care cererea a fost transmisă prin corespondență, permisul de conducere se ridică de la serviciul public comunitar menționat de solicitant în cerere. Dacă cererea a fost transmisă prin e-mail, pentru ridicarea permisului de conducere titularul va depune la serviciul public comunitar, în original, toate documentele ale căror copii scanate au fost transmise deja prin e-mail.

Dacă trimiți prin e-mail sau poștă nu beneficiezi de dovadă

După ce ai depus cererea iar aceasta a fost implementată, permisului de conducere anterior îi încetează valabilitatea. Conform ordinului Ministerului Afacerilor Interne, până la elibera-rea noului permis de conducere sau a duplica-tului, titularului i se eliberează un document cu valabilitatea de 15 zile, care atestă depu-nerea actelor.

Atenție, însă! Dacă documentele au fost trimise prin corespondență nu veți primi dovada cu drept de circulație 15 zile. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.5776 secunde