Trotuarele Constanței, transformate în locuri de parcare. Nesimțire sau lipsă de soluții?

2972
10

Articole de la același autor

Constanța se confruntă cu probleme din ce în ce mai mari în ceea ce privește numărul de autoturisme din municipiu. Cea mai importantă cauză este reprezentată de valul de înmatriculări de la malul mării, ca urmare a scoaterii taxelor de mediu. Efectul poate fi văzut în orice zonă a orașului, unde pietonii nu pot circula pe trotuare din cauza mașinilor parcate.

Pietonii se plâng că nu se pot plimba mai mult de câțiva metri, în cazurile fericite câțiva zeci de metri, fără a intra pe carosabil. Sancțiunile și amenzile întârzie să apară, în unele cazuri, iar timpurile în care autoturismele parcate necorespunzător erau ridicate au apus de mult. Asta deși, din luna ianuarie 2017, ridicarea autoturismelor este din nou legală. Primăria Constanța a achiziționat, nu de mult, un autovehicul pentru ridicarea autoturismelor.

Problema este că tot autoritățile locale sunt cele care ar fi trebuit să găsească și spații speciale de depozitare în cadrul cărora să se asigure și paza. Astfel, șoferii puteau să-și recupereze mașina numai după plata contravalorii ridicării, transportării și depozitării acesteia. Doar că, din motive încă neelucidate, Primăria Constanța s-a îngrijit doar de o mică parte a problemei, cea a autovehiculului de ridicat autoturisme.

Pentru a vă face o idee asupra parcului auto din municipiul Constanța, trebuie să știți că anul trecut au fost înmatriculate 53.500 de autovehicule, cu 97% mai mult față de anul 2016, atunci când au fost înmatriculate 27.192 de autovehicule, potrivit datelor ce ne-au fost puse la dispoziție de reprezentanții Serviciului Permise și Înmatriculări Constanța.

În timp ce numărul autoturismelor înmatriculate a crescut vertiginos, competențele unei instituții care are printre atribuții sancționarea șoferilor care parchează neregulamentar au fost reduse. În luna iunie a anului trecut, Înalta Curte de Casație și Justiție din România a hotărât, în urma unui recurs în interesul legii, că doar agenții din cadrul Poliției Române au dreptul de a face corespondență cu proprietarii de mașini și să-i întrebe cine a condus, la un anumit moment, și a încălcat legislația rutieră.

"Sunt foarte mulți oameni care sună și, la fiecare solicitare, noi deplasăm un echipaj. În momentul în care noi identificăm conducători auto în zonă, evident că luăm măsurile de sancționare, pentru că avem acest drept. Dar, dacă persoanele nu sunt în zonă și nu sunt identificate, nu putem să sancționăm și trebuie să redirecționăm apelantul către Poliția Română. Trebuie să ne hotărâm, ca societate, ce vrem. Vrem ca Poliția Locală să aibă aceste atribuții? Trebuie să aliniem Codul Rutier. Nu vrem să aibă aceste atribuții? Atunci le scoatem din Legea 155/2010 și să ne concentrăm atenția acolo unde avem atribuții", a declarat, pentru "Cuget Liber", comisarul șef Tudorel Dogaru, șeful interimar al Poliției Locale Constanța.

v v v

În Constanța sunt 13.023 locuri de parcare, iar în stațiunea Mamaia, 2.464 de locuri de parcare, special amenajate, pe marginea bulevardelor. În afară de acestea, sunt 18.000 de locuri destinate parcărilor rezidențiale și parcărilor între blocuri.

Cine dorește să ocupe un astfel de loc trebuie să achite o taxă de 173 lei/an dacă este persoană fizică, iar pentru persoanele juridice taxa este de 500 lei/an.

Comentează știrea

Orban
11 aprilie 2018
La muncă nu la întins mâna

Nu vrem paznici locali, vrem poliție română care să își facă treabă !

ath
11 aprilie 2018
Eu nu cred

Nu cred ca parcarea masinilor pe trotuare se datoreaza valului de inmatriculari aparut in urma scoaterii taxelor de mediu.Nu cred ca restabilirea competentelor unei institutii care a avut atribuții in sancționarea șoferilor(politia locala) poate rezolva problema parcarilor.Nu cred in sanctiuni.Nu cred in bici.Nu cred in paznicii de asfalt.Nu cred in Politia Locala.Nu noi am inventat nici roata si nici automobilul.Orase aglomerate si suprapopulate exista in toata Europa.Orasul asta,cu o populatie de numai 280.000 de locuitori,cata populatie are o strada infundata din Londra,nu are voie sa fie aglomerat de automobile.Adevarata problema se afla in mana ADMINISTRATIEI LOCALE.Am avut numai primari INCOMPETENTI si CORUPTI,asa cum am scris de mii de ori in gazeta asta.Am avut primari LIPSITI DE VIZIUNE.Din cauza asta suferim.De exemplu ,in anul 2002 Mazare construia benzinarii in principalele parcari din marile cartiere.Azi,Fagadau fece aproape la fel.El construieste "accente verticale" cu 20 de etaje.Alt exemplu.Prietenii primarului,ai PSD-ului au facut si fac afaceri cu parcarile existente.Au tras o bariera la intrare si incaseaza bani fara sa investeasca nimic,fara sa presteze niciun fel de serviciu.(vezi parcarea din fata garii).Caz tipic.Soferii evita,de exemplu, parcarea cu plata din fata garii si ocupa trotuarele strazilor din apropiere.Apoi,nu exista o viziune de modernizare si de dezvoltare a transporului in comun.Gratuitatile exagerate din transportul in comun au dus la abandonarea acestui serviciu public de catre multi constanteni.Cei mai muti constanteni prefera sa circule cu masina personala decat sa se inghesuiasca in autobuzele lui Fagadau aglomerate,murdare si urat mirositoare.Un neghiob de primar a desfiintat tranportul electric,tramvaiele.De "colindat" as mai "colinda" dar nu mai am spatiu.Nu mai am nici nervi ca sa-mi exprim dispretul fata de acest primar incompetent.Cu alta ocazie mai vorbim despre incompetenta lui.

Parcari
11 aprilie 2018
Ce va mana in lupta?

Intr-o statistica recenta Romania se afla pe ultimul loc in Europa la nr. de masini la 1000 de locuitori.Deci nr . mare de masini in oras nu tine .De ce nu intrbati dv. primaria cate locuri de parcare a facut in Constanta in 20 de ani.Toate spatiile libere in care s-ar fi putut face parcari au fost praduite si s-au facut biserici si blocuri.Pai unde sa parcam?Dar ziarul dv are un interes mai vechi in ridicarea masinilor parcate in locuri neamenajate.Ce interese ave-ti o sa aflam pana la urma.

constantean
11 aprilie 2018
parcari, trasee transport in comun, etc

As da-o in colo de masina personala, as folosi-o doar pentru deplasari mai lungi in afara orasului, dar doar daca am avea un sistem de trensport in comun functional, cu trasee bine gandite, care sa acopere TOATE zonele rezidentiale si de interes ale orasului si chiar si zona Metropolitana, ce putin o parte din ea, dar .... edilii au alte prioritati (care sunt acelea nu se stie de loc)

Diana
11 aprilie 2018
Locuri de parcare sa construiți apoi sa vorbiți de nr mare de masini

Câte locuri de parcare s-au construit în ultimii ani? Cate trotuare s-au pus la punct când e interes mai mult pentru borduriada și stâlpi metalici ca aceia de beton erau proști? Bine ca va interesează sa se ridice mașinile ca vouă celor de la ziar va convine ca aveți locuri de parcare în fata clădirii? Voi nu circulați în oraș? Voi unde parcați? Învățați sa fiți o presa imparțiala nu aserviți unor interese. S-au terminat problemele în Constanța și mai nou de vina este înmatricularea multor mașini?! Dar de trotuarele care sunt paraginite și nu exista, de ce nu va preocupați sa le scoateți în evidență? Credeți ca ridicarea mașinilor rezolva problema? Ca sa vorbesc pe limba dvs ca să intelegeti:aveți prea multe birouri, ați angajat prea mulți oameni,, pe pile" și de vina este industria mobilei ca v-a făcut prea multe birouri și voi nu mai aveți loc sa treceți, drept pentru care sa fie ridicate birourile ca oamenii voștri pot scrie si pe brânci, eventual puși vreo 5 la un birou.

gogu
11 aprilie 2018
comanda

acest articol este comandat de primarul minune ca sa-si justifice strategia proasta aplicata cu refacerea trotuarelor. criza locurilor de parcare este astfel rezolvata de fagadau printr-o acutizare a ei. primaria nu are nici timp si nici bani pentru problemele cetatenilor.

Liviu Chilian
11 aprilie 2018
@ Parkkri

Rromarlania inca este un bantustan preponderent rural - 60% din populatziganie vegeteaza in "sate"(majoritatea fiind, de fapt, grajduri, îndeosebi in judetul Kustendge). Daca Rromarlania are cele mai putine masini la 1000 de lokuitorabiati, trebuie mentionat ca 95% sunt massate in "marile orase"(pestilente, chiar si Koloszvar si Siebenburgen). Asta e tragedia. Personal, nici daca as fi platit cu greutatea mea in aur, n'as accepta sa traiesc in Kustendge! Pestilenta a fost...psihopatizata, patologizata, înnebunita, pe românește, de o banda de suboameni rabiati in frunte cu un anume Radu Mazăre; dement folosit de Zsidani din Israhatzel pt a JEFUI banul public! Acesta e adevarul! Reinsanatosirea mentală a Kustendgei este imposibila atata timp cat kkpIUDAlismul ultracleptomaniac va dăinui. Locul si rolul Zsidanilor a fost preluat de Machidoni, suboameni primitivi, Neozsidanii din fosta Romanie. Aferim!

Nazi
11 aprilie 2018
Opinie

Dar cand ați autorizat constructia de blocuri intre blocuri nu va-ti gândit si la locuri de parcare asa bumuri imobiliare tot autorizati!

fani
11 aprilie 2018
locuri parcare ...

Nu inteleg de ce primaria nu amenajeaza o parcare pentru inca peste 1000 de masini pe bulevardul Lapusneanu ( dela Dacia pana la Oxford -deci pe partea dreapta ),mutand stalpii de iluminat intre copacii de pe trotuar( care stalpi sa fie schimbati cu cei de tipul montati pe Tomis ) si castigand peste 2 ,5 metri la latimea bulevardului ,suficient pentru paracarea oblica a masinilor .Asemanator se afla parcarile pe partea opusa a bulevardului,( intre City mall si Oxford).Este numai un exemplu ...

Eu
11 aprilie 2018
Parcari....

Se tot discuta de lipsa locurilor de parcare...iar atunci cand se amenajeaza totusi ceva, se face fara cap. S-au refacut bordurile, iar nr locurilor de parcare a scazut pentru ca nu au fost amenajate oblic acolo unde spatiul permitea acest lucru (vezi str. Mircea cel Batran, str. Dispensarului...). Ne plangem ca e criza de locuri de parcare, dar in loc sa profitam la maxim de spatiul, si asa putin, disponibil, ne batem joc de tot. Halal administratie locala !

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.4551 secunde