Teama de coronavirus nu desființează statul la coadă, la Constanța!

Luni, 17 August 2020
346
Instituțiile publice au implementat metode moderne de relaționare cu publicul, astfel încât constănțenii să nu mai stea la coadă. Ba chiar, la unele instituții, programarea online este esențială pentru a ajunge în fața unui ghișeu. Chiar și așa, numeroși constănțeni preferă să ignore avertismentele de distanțare socială și să aștepte la coadă, să rezolve personal problemele pe care le au.

Pandemia de coronavirus și necesitatea respectării distanțării sociale au determinat instituțiile publice să implementeze metode moderne pentru a relaționa cu publicul. Așa se face că la cele mai multe instituții adresele, petițiile sau alte solicitări sunt transmise prin poștă sau e-mail, iar pentru a ajunge la ghișeu este nevoie de o programare online în prealabil. Măsuri luate pentru a scăpa de acel stat la coadă cu care românul este atât de obișnuit de pe vremea comunismului! Dar de metehne se scapă greu, iar acest fapt îl demonstrează constănțenii, chiar și pe timp de pandemie de COVID-19, când aleg să stea la coadă decât să recurgă la metodele puse la dispoziție, prin care își pot proteja sănătatea.

La Permise și Înmatriculări, insistențe să se intre în față!

La Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Constanța sistemul de programare online pentru a ajunge la ghișeu, fie pentru înmatricularea unei mașini, fie pentru obținerea unui permis, a fost implementat cu mult înainte de instalarea stării de urgență din cauza coronavirusului. Dar constănțenii preferau să vină personal, să facă coadă în fața sediului, decât să intre pe pagina web și să selecteze o dată și o oră. Odată cu starea de alertă, programarea online a devenit esențială. Nu ai programare online, nu ajungi la ghișeu. Chiar și așa, constănțenii continuă să aștepte la coadă, să insiste să fie primiți fără să îndeplinească această condiție.

"Recomandarea noastră către cetățeni este să se informeze de pe pagina web oficială ce acte au nevoie și să se programeze online. Apar destule probleme, pentru că sunt mulți cetățeni care nu se informează corespunzător și vin aici și insistă să stea la coadă. Solicită insistent să aștepte, să ajungă la ghișeu fără să aibă programare. Dar nu putem face excepții. Avem o persoană care stă pe hol și îi îndrumă cum să procedeze. De asemenea, constănțenii trebuie să știe că sunt chemați la ora la care sunt programați. Nu au de ce să vină mai devreme, pentru a aștepta", a subliniat comisarul șef Liviu Vîrșă, șeful serviciului respectiv.



Disciplină la Pașapoarte


Cei care apelează la Serviciul Pașapoarte sunt mai "disciplinați", am putea spune, din constatările reprezentanților instituției. Majoritatea au înțeles că este nevoie de programare online pentru a obține actul de călătorie. "În proporție de 95% vin în baza unei programări. Sunt însă și cei care fie nu știu să folosească Internetul, fie nu au acces și vin fără programare. Avem un angajat care se află în sala de așteptare și îi îndrumă. În cazul acestor persoane, le primim cererile, dar îi ajutăm să se programeze în funcție de locurile disponibile care sunt, astfel încât să nu se formeze cozi", ne-a declarat comisarul șef Adrian Manea, șeful Serviciului Pașapoarte.

Și la Casa de Pensii Constanța angajații au căutat soluții pentru ca bătrânii care depun solicitări de înscriere pentru pensii sau pentru recalculări să nu stea la cozi la ghișee. Chiar și așa, sunt numeroși cei care preferă să se așeze la coadă și să discute personal probleme.

Eforturi pentru a scăpa de cozi, la Casa de Pensii

În timpul stării de urgență, programul cu publicul s-a desfășurat strict prin poștă, telefon sau e-mail. Chiar și așa, numărul solicitărilor primite a fost considerabil, semn că beneficiarii au deslușit cum se folosesc mijloacele moderne. "În acest moment, beneficiarii pot depune actele atât prin email sau poștă sau la ghișeu. Sunt folosite toate metodele, sunt persoane din mediul rural în special care aleg să vină la ghișeu. Încercăm să fim în permanență lângă ei să îi direcționăm unde au nevoie, astfel încât să nu fie aglomerări. Ne-am bucura dacă ar fi mai multe solicitări online, dar le explicăm oamenilor astfel încât să-și ușureze situația și lor", ne-a declarat Cristina Samoilă, directorul Casei de Pensii Constanța.

Pe de altă parte, reprezentanții instituțiilor fac un apel către cetățeni pentru păstrarea calmului. "În perioada actuală, angajații poartă în permanență măști de protecție pe față. Este o situație mai dificilă, care îngreunează activitatea. Apelul nostru către cetățeni este să fie rezonabili și înțelegători", a subliniat comisarul șef Liviu Vîrșă.




Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.3357 secunde