Suntem praf la infrastructură rutieră, dar campioni la explicații!

Marţi, 17 Aprilie 2018
130
Circulația cu depășirea maselor maxime admise în circulație pe drumurile publice din România este principala cauză a degradării premature a suprafeței carosabile a drumurilor, susțin reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Astfel, în primele luni ale acestui an, sistemele IT au depistat peste 370.000 de nereguli. 


Sistemele de transport inteligente de pe sectoarele de autostrăzi din România au înregistrat abateri de la prevederile legale în vigoare, privind respectarea masei totale maxime admise în circulație pe drumurile publice din România și a vitezei maxime admise. 


Astfel, potrivit datelor puse la dispoziție de CNAIR, din totalul de 744.144 vehicule cu masă totală mai mare de 10 tone, 48.592 vehicule au circulat cu depășirea masei totale maxime admise în circulație pe drumurile publice din România. Dintre acestea, un număr de 8.217 vehicule au înregistrat depășiri cu mai mult de 20% a masei totale maxime admise, fapta constituind, conform prevederilor OG nr. 43/1997, contravenție foarte gravă. 


De asemenea, din totalul de 2.566.966 vehicule analizate, 323.159 vehicule au circulat cu depășirea vitezei de 130 km/h, maximă admisă pe autostrăzi. Dintre acestea, un număr de 62.094 vehicule au circulat cu viteze cuprinse între 150 - 250 km/h, 536 vehicule circulând cu viteze de peste 200 km/h. 


"Totodată, din cauza numărului tot mai mare al autovehiculelor care circulă cu viteze superioare vitezei maxime admise, siguranța în trafic scade, ceea ce duce la pierderi de vieți omenești și la daune materiale", mai precizează reprezentanții CNAIR. 



Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.2899 secunde