Rable pe post de mașini de stingere a incendiilor, la ISU Dobrogea! Când vom scăpa de ele?

1718

Articole de la același autor

Anul trecut, autospecialele de stingere din dotarea Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Dobrogea” au fost trase pe dreapta 1.410 zile. Altfel spus, într-un singur an, au acumulat aproape patru ani (!) în care au fost defecte!

De ani buni, una dintre problemele pe care le-au reclamat atât cei din conducerea Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) „Dobrogea”, cât și pompierii a fost tehnica precară. Dacă în ceea ce privește ambulanțele SMURD situația s-a remediat, primind autospeciale noi, în ceea ce privește autospecialele de stingere – „cea mai importantă mașină din dotarea pompierilor”, după cum a punctat și secretarul de stat Raed Arafat – situația era deja îngrijorătoare.



De exemplu, în una dintre cele mai recente evaluări ale activității ISU Dobrogea, reprezentanții instituției au punctat: „Gradul de înzestrare cu tehnică pentru prevenirea și stingerea incendiilor este de 61,02% (necesar – 118, existent – 72, deficit - 46), însă de remarcat este faptul că un procent de aproximativ 50% din autospeciale se regăsesc cu o vechime de până în zece ani”. Pe de altă parte, 12 autospeciale ASAS din dotarea ISU Dobrogea au vechimi între 20 și 30 de ani, iar trei au între 10 și 20 de ani de la data fabricării, în vreme ce alte 14 autospeciale au până în zece ani.



Vechimea lor, depășirea perioadei optime de utilizare duce la alte probleme: se defectează des și ajung să fie mai mult trase pe dreapta, decât să răspundă la solicitări. Astfel, la nivelul ISU Dobrogea, pe parcursul lui 2020, autospecialele de stingere au cumulat 1.410 de neoperativitate – e drept, numărul zilelor în care au fost nefuncționale a fost mai mic decât în 2019, când s-au adunat 1.645 de zile.





„Pompierii sunt cea mai complexă armă, iar mașina de stingere, cea mai importantă!”


Situația se va remedia în următorii doi ani, au anunțat reprezentanții Guvernului, căci în cursul zilei de ieri au fost semnate două contracte pentru achiziționarea, din fonduri europene, a 476 de autospeciale de stingere. Valoarea contractelor se ridică la peste 159 milioane de euro, iar scopul este de a înlocui toate mașinile de stingere incendii cu o vechime mai mare de 20 de ani, în primă fază.

„Pompierii sunt cea mai complexă armă, intervin la incendii, inundații, cazuri medicale, accidente, alte probleme grave care necesită intervenție rapidă. Iar mijlocul de intervenție de bază este reprezentat de mașinile de stingere. Aproximativ 40% din totalul mașinilor de stingere incendii din țară au peste 25 de ani vechime. Unele depășesc 30 de ani, sunt mașini în dotare din anii 1980. După trei tentative de organizare a licitației de achiziție, astăzi sunt semnate contractele pentru achiziționarea de autospeciale de stingere. Este prima dată când se face o astfel de investiție, vom înlocui tot ce este peste 25 de ani, în următoarea perioadă”, a afirmat secretarul de stat Raed Arafat, cu ocazia semnării Acordurilor – cadru pentru achiziționarea autospecialelor. Este vorba despre 200 de autospeciale cu o capacitate de 10.000 litri și 276 de autospeciale cu o capacitate de 4.000 litri.



Milioane de euro pentru 476 de autospeciale noi


„Autospecialele vor fi achiziționate prin proiectul VIZIUNE 2020, finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare, a cărui valoare este de aproximativ 682 milioane euro. Mijloacele tehnice vor fi destinate intervenției pentru stingerea incendiilor în mediul urban și rural, ce necesită cantități însemnate de substanțe stingătoare, punându-se accentul pe deplasarea rapidă, realizarea în timp scurt a dispozitivului de intervenție și utilizarea apei cu randament de stingere ridicat. Reînnoirea parcului auto a reprezentat și reprezintă în continuare o prioritate pentru noi, având în vedere că unitățile operative încă dețin tehnică de intervenție cu durată de exploatare depășită, înregistrându-se un număr mare de autospeciale de stins incendii cu o vechime de peste 20 de ani”, au arătat reprezentanții IGSU.



La eveniment au participat Lucian Bode, ministrul Afacerilor Interne, Cristian Ghinea, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, dr. Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, și general maior Dan Paul Iamandi, inspector general IGSU. La nivelul tuturor inspectoratelor județene au fost organizate videoconferințe, în prezența autorităților județene. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 1.6724 secunde