Minunat! După giratorii și stâlpișori, Constanța - "invadată" de sensurile unice

Marţi, 10 Septembrie 2019
1373
Constanța a fost, pe rând, "orașul sensurilor giratorii", "orașul stâlpișorilor", iar acum poate fi supranumită "orașul sensurilor unice"! Constănțenii sunt nemulțumiți, fiind destui cei care acuză că traficul a fost bulversat și că această resistematizare rutieră nu era necesară în toate cazurile. Pe de altă parte, reprezentantul Poliției Rutiere explică: sunt foarte multe mașini în oraș și astfel sunt eliberate trotuarele de parcările abuzive! 


După ce varianta, dar și principalele artere ale orașului au fost "înțesate" de giratorii, unele montate din considerente rutiere, care țineau de fluidizarea traficului, dar cele mai multe pentru a asigura puncte de acces pentru supermarketuri, a fost rândul trotuarelor să fie "blindate" de stâlpișori. Măsura a fost luată, după cum au subliniat, de fiecare dată, reprezentanții autorității locale, pentru a împiedica staționarea autoturismelor pe trotuare, eliberând accesul pietonilor. E drept, era nevoie să se intervină, având în vedere că ani buni pietonii au reclamat că nu pot circula din cauza autoturismelor parcate, dar la fel de just este și faptul că alte administrații locale - și nu trebuie să privim prea departe, peste granițe, ci chiar în țara noastră, la orașe considerate cu un grad de civilizație mai ridicat! - au găsit alte soluții, mai puțin deranjante. 


De mai bine de un an, municipalitatea pune în aplicare o nouă idee: instituirea de sensuri unice. De mai bine de un an, la câteva săptămâni, autoritatea locală anunță că încă un grup de străzi sau doar o porțiune a unei artere capătă sens unic. Este vorba despre o resistematizare rutieră menită, potrivit reprezentanților Primăriei Constanța, "pentru fluidizarea traficului rutier, cât și pentru eliberarea trotuarelor de mașinile parcate și redarea acestora pietonilor". 


Cel mai recent, în luna august, au fost instituite sensuri unice pe aproape 50 de străzi din cartierul Coiciu, măsura cea mai de amploare din cadrul planului de resistematizare. Lunile trecute, aceeași măsură a fost luată pentru mai multe porțiuni de artere din Faleză Nord, dar și pentru o bucată din strada Traian, în zona Gării, pentru strada Farului și pentru strada Ion Bănescu, din centrul municipiului. 


"De când e strada cu sens unic, se circulă cu mare viteză!" 
Măsura îi nemulțumește însă pe numeroși șoferi, care susțin că nu era necesară în toate zonele. 
"O astfel de schimbare se impune când în zonă sunt probleme în trafic, sunt incidente rutiere sau blocaje. Dar în cartierul Coiciu nu se punea problema de așa ceva. Nu au fost accidente, nu se circula rău. În schimb, acum vor apărea alte probleme", ne-a reclamat Ioan G., un constănțean care domiciliază în cartierul menționat. 


"Pe unele artere era nevoie de sens unic. De exemplu, pe strada Farului, unde traficul este intens. Dar în alte zone mai mult fac rău! Pe strada Voievozilor au instituit sens unic în urmă cu aproximativ un an și jumătate, de când au și asfaltat-o, iar de atunci sunt curse de raliu în fiecare zi! Sunt mulți șoferi care intră pe interzis, se grăbesc și calcă accelerația. Dar sunt copii care pot ieși în stradă din curți, sunt bătrâni care abia traversează. Să nu mai vorbesc despre lipsa trotuarelor. Este nevoie de instalarea de limitatoare de viteză și, de ce nu, să se procedeze precum în alte state europene, să se impună restricții de viteză în zonele rezidențiale, de 30 km/oră. Sunt măsuri care trebuie avute în vedere, căci, din dorința de a face un lucru bun, se ajunge să se pună în pericol viața oamenilor!", a afirmat Dumitru D., un alt constănțean care consideră că instituirea sensului unic a făcut mai mult rău decât bine. 


Motivul pentru care s-au înmulțit sensurile unice 
Instalarea sensurilor unice a fost luată în contextul creșterii numărului autoturismelor din municipiul Constanța, ca măsură pentru eliberarea trotuarelor, a explicat, pentru "Cuget Liber", comisarul șef Ciprian Sobaru, șeful Serviciului Poliției Rutiere Constanța. 


"Necesitatea sensurilor unice pe străduțe a apărut de la numărul mare de mașini staționate în fața proprietăților oamenilor. Iar străzile nu sunt suficient de late, astfel încât să încapă mașinile parcate și două benzi, pentru a putea autoturismele să circule în paralel. Trotuarul trebuie lăsat liber pentru pietoni, astfel că a trebuit găsită o soluție și pentru trafic, și pentru mașinile staționate. A fost instalat sens unic și deja pe o parte din străzi - astfel se va proceda pe toate străzile cu sens unic! - vor fi locuri de parcare pe o parte și alta a străzii și va fi păstrată o singură bandă. Astfel, atunci când ai intrat pe stradă, să nu mai fie șoferii nevoiți să oprească, să facă loc altuia etc.", a afirmat comisarul șef Ciprian Sobaru. 


Acesta a subliniat că sensurile unice au drept consecință eliberarea trotuarelor, reglementarea parcării în zonele respective - astfel încât mașinile să fie staționate în condiții de legalitate și asigurarea fluenței traficului. 


"Orice restricție în trafic îi obligă pe șoferi să iasă din zona lor de confort. Fiecare șofer își face un traseu, de acasă la locul de muncă și invers, iar în momentul în care intervine o schimbare, iese din zona de confort. Și apar nemulțumiri. Sau poate odată cu instalarea sensului unic trebuie să ocolească, să parcurgă o distanță mai mare până la destinație. Sunt de înțeles, dar noi întotdeauna urmărim interesul general și de aici și măsurile luate", a mai precizat comisarul șef Sobaru. 



Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.1775 secunde