Învățământul militar, la un alt nivel: lecții predate în realitate virtuală, cu reprezentări 3D

155

Articole de la același autor

Pandemia a forțat sistemul de educație să treacă la un alt nivel, să se adapteze noilor realități și să găsească soluții optime, pentru ca elevii, studenții și dascălii să poată continua procesul educativ, chiar și în condiții de restricții.

În acest context, învățământul superior militar a dezvoltat un proiect ambițios, în care au fost implicați studenți și profesori din România (Academia Forțelor Aeriene), Bulgaria (Universitatea Militară Națională “Vasil Levski”), Grecia ( Academia Forțelor Aeriene Elene) și Polonia (Universitatea de Studii de Război – War Studies University). Proiectul a fost prezentat studenților Academiei Forțelor Aeriene Române de prodecanul pentru învățământ al instituției.

Concret, proiectul constă în dezvoltarea de cursuri în format digital care să umple golul lăsat de trecerea la învățământul online, creând resurse educaționale digitale. Pentru a face acest lucru, coordonatorul proiectului, colonelul Laurian Gherman, prodecan pentru învățământ al Academiei Forțelor Aeriene „Henri Coandă” (A.F.A.H.C.), și-a propus, pe de o parte, să educe profesorii în crearea de conținut educațional în fomat digital, iar pe de alta, în acest proces să fie prinși și studenții care să ofere feedback și să fie și ei implicați în crearea de conținut digital. „Până acum, profesorii erau obișnuiți să scrie cărți. Sistemul digital permite o abordare mai complexă a educației, nu doar a citi sau a scrie o carte”, este de părere colonelul Gherman.

Ofițerul spune că un alt pas a fost legat de partea de laborator, care trebuia suplinită cu experimentele în format fizic la care luau parte dascălii și studenții. „Aceasta nu poate fi pusă în format digital decât prin programe de simulare sau printr-un alt program. În cadrul proiectului, noi am ales să dezvoltăm astfel de aplicații de realitate augumentată care ne permit ca obiectele tridimensionale să fie vizualizate cu ajutorul unor sisteme de tipul Hololens 2. Studenții și dascălii vor crea reprezentări 3D ale unor obiecte care sunt predate la cursuri, iar aceste obiecte pot fi vizualizate, atât de cadrele didactice, cât și de studenți cu ajutorul acestor dispozitive speciale”, a spus prodecanul pentru învățământ al A.F.A.H.C.

Avantajul este că acest conținut digital înlocuiește obiectul fizic și poate fi multiplicat, poate fi transmis către toți studenții indiferent de locația lor. „Și mai ales, poate fi studiat oricând, pentru că atunci când ai nevoie de el, pornești calculatorul și poți studia acel sistem reprezentat tridimensional”, a completat colonelul Gherman. Costurile implementării unui astfel de sistem se reduc la achiziția ochelarilor inteligenți și, astfel, sistemul înlocuiește cumpărarea de echipamente fizice care sunt mult mai costisitoare și nu sunt disponibile în permanență.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4699 secunde