Întrebare pentru ministrul Țuțuianu și generalul Ciucă: voi v-ați lăsa copiii să urce în asemenea camioane? Aveau asigurări de viață militarii decedați? Cum e să mori pentru 1.400 lei?

191919
27
Întrebare pentru ministrul Țuțuianu și generalul Ciucă: voi v-ați lăsa copiii să urce în asemenea camioane? Aveau asigurări de viață militarii decedați? Cum e să mori pentru 1.400 lei? - 1-1498816490.jpg
O nouă tragedie îndoliază Armata română, dar mai ales familiile a trei militari români. Oameni tineri, profesioniști, care aveau toată viața înainte. Au murit într-un accident fără a avea nici cea mai mică vină. Armata i-a urcat în camioane vechi, rudimentare, fără nici cele mai elementare sisteme de siguranță. Iar militarii știu foarte bine despre ce fel de tehnică este vorba. Nu o dată au mers în misiuni în astfel de camioane, cele mai multe având între 30 și 50 ani vechime. 


Surse apropiate anchetei au afirmat că din primele mărturii ale supraviețuitorilor accidentului se pare că vehiculul militar, din cauza gradului mare de uzură, a rămas fără frâne pe serpentinele din zona montană Bran-Rucăr, lângă Dâmbovicioara, căzând într-o prăpastie de 40 de metri.


Ca de obicei, cel mai probabil, tragedia va fi îngropată într-o anchetă interminabilă (vezi prăbușirea avionului de la Tuzla), care nu va găsi nici cauze și nici vinovați. În Armata română, nenorocirile pur și simplu se întâmplă.

Întrebările la care ar trebui să răspundă oficialii MApN sunt multe și cu siguranță nimeni nu va da socoteală. Mai ales că pe militarii morți și familiile acestora nu va mai avea cine să-i apere. Și din nou ajungem la necesitatea unei organizații profesionale – sindicat, care să-i reprezinte pe militari în relația cu MApN și celelalte instituții ale statului român.

Conducerea MApN are datoria morală să își asume această tragedie. Ce vechime avea camionul militar care a căzut în prăpastie, care era gradul de uzură, când i s-au făcut ultimele recondiționări, de ce elemente de siguranță pasivă și activă dispunea vehiculul pentru protejarea vieții și integrității corporale a militarilor? Surse din anchetă spun că militarii din spate nu aveau nici măcar centuri de siguranță, ceea ce contravine inclusiv cu legislația rutieră din România.


Oare domnul ministru al Apărării, care nu are de altfel nicio vină personală fiind numit chiar ieri în funcție, sau dl general Ciucă și ceilalți mari generali din Armată și-ar lăsa copiii să urce în asemenea camioane pentru a pleca în misiune sau exerciții? Când ne vom vindeca oare ca nație și nu vom mai face rabat de la siguranța propriilor noștri oameni? De ce ne condamnăm militarii, pompierii, polițiștii, împingându-i în misiuni aproape cu fundul gol? Că nu avem bani pentru tehnică? Astea sunt minciuni. Reduceți doar pentru o lună indemnizațiile și sporurile parlamentarilor, directorilor și președinților din CA ale companiilor naționale, ASF și celelalte vaci de muls ale politicienilor și veți avea bani de suficiente camioane militare. Dar pe ei nu îi interesează. Căci în camionul morții nu se aflau nici fii de miniștri, nici de parlamentari, nici de lideri de partid. Acolo se aflau băiți tineri, simpli, oameni cu familie care au murit pentru o leafă de 1.400 lei. 


O altă întrebare pentru domnii guvernanți și conducători ai armatei: aveau militarii români asigurări de viață? Armata, ca și pompierii și poliția, sunt locuri de muncă cu risc uriaș de accident și deces. Militarii nu stau la birouri, nu lucrează cu foaia și creionul, ci utilizează tehnică, mașini și utilaje militare. Și dacă mai pui la socoteală și gradul crescut de uzură, pericolul de accident este aproape iminent.

La toate aceste întrebări, oficialii MApN trebuie să răspundă. Nu mie, ci zecilor de mii de militari români care mâine pot fi în locul colegilor care ieri au murit sau au văzut moartea cu ochii.   



Comentează știrea

27 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 
titi haor
30 iunie 2017
accident

Trebuie lamurita cat mai rapid chestiunea circulatiei pe drumurile publice a autocamioanelor militare, avand personal in carlinga. Fara a fi protejati cu centuri de siguranta, acestia au fost expusi unui risc mare. Probabil, modul acesta de deplasare contravine legislatiei rutiere, mai mult ca sigur. Nu e prima data cand s a pus aceasta problema. Dar, lasa bai, ca merge si asa. In acele camioane nu ar trebui sa fie transportati oameni, decat in cazuri exceptionale, prevazute clar de lege. Cine va pune intrebarile acestea? Cine va avea grija de copii celor decedati si raniti? Cine va suporta costurile post spitalizare, ei, ranitii?

mihai
30 iunie 2017
centuri de siguranta????

Centuri de sigutanta ???? "Surse din ancheta spun ca militarii din spate nu aveau centuri de siguranta!!!!" ma faceti sa rad cu lacrimi. Sau sa plang cu zambete ca nici nu mai stiu

Popa ionut
30 iunie 2017
Rușine pt.cei care au condus și conduc armata

Se va pune din nou batista pe țambal așa cum sunt învățațe autoritățile noastre.Rușine,să aveți toată viața pe conștiință viețile acelor oameni care au căzut la datorie,datoria față de o țară bolnavă care nu-și respectă militarii, care îî plătește cu salariul minim pe economie.

cortel gheorghe
30 iunie 2017
accident

Dupa imaginea din postare,pare a fi un sr 114.Aceste masini au intrat in dotarea armatei prin anii 70.Faptul ca nu are km. multi la bord si e considerata apta de a indeplini misiuni,e o greseala.Masina imbatraneste stand pe loc.Timpul face sa cedeze anumite racorduri si garnituri de cauciuc,ma refer aici la sistemul de franare,cu atat mai mult ca a stationat.Vad si acum aceleas masini uneori pe strada si nu-mi vine sa cred ca armata a ramas cu aceleas mijloace de transport ,dotari facute de Ceausescu.

florin
30 iunie 2017
doamne fereste

cred ca ai facut armata la GAz prin anii 80, daca nu recunosti un autocamion marcia DAC 666 , productie Ro apreciate la timpul lor dar si acum ca foarte bune. Daca nu cunosti cauzele - cum nu cunosti camionul- mai bine taci si asculta_i pe altii

Răspuns la: accident
Adăugat de : cortel gheorghe, 30 iunie 2017
Dupa imaginea din postare,pare a fi un sr 114.Aceste masini au intrat in dotarea armatei prin anii 70.Faptul ca nu are km. multi la bord si e...
Om din interior
30 iunie 2017
Accident care se va repeta

Mai nou de la începutul anului, pt. transportul militarilor șoferul trebuie să aibă cat. D pt. a transporta militari în camion!!!!!R.A.R ul se ia anual foarte dubios având în vedere uzura mașinilor!!!!Militarii fac anual mii de km. precum animalele!!!!Toate celelalte ministere au mașini noi !!!!Armata a ajuns " Cenușăreasa"în materie de dotări AUTO!!!!

Alex
30 iunie 2017
Camion

Să fim serioși in 10 ani de Armata nu am văzut Dac, Camion cu centuri în cabina, da să nu vorbim de centuri în carlinga. Și să fim serioși armata are cele mai vechi camioane din România!!

Constantean
30 iunie 2017
Ce minciuni

Hai lasati-o,ca macane..1400 lei,cum sa nu..ai 2500 lei..ala e slariul fara solda..Dumnezeu sa ii ierte!

Alex
30 iunie 2017
Bataie de joc

MApN investeste in DUSTER-uri pentru comandanti. Asta-i Romania!!!

P
30 iunie 2017
Hhff

Conducerea MApN face pipi pe militari,suntem inexistenti pt ei doar sclavi,asa suntem vazuti si prostii armatei asta este adevarul

27 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5763 secunde