„Glumă proastă” în Poliție: „Încercați să lucrați de acasă!”

Sâmbătă, 14 Noiembrie 2020
2005
Șefii din Ministerul Afacerilor Interne le transmit polițiștilor să facă o analiză a activității și mai ales a posibilității de reorganizare a programului de lucru și a „muncii de acasă”. Reacția oamenilor legii nu a întârziat să apară: „Cine să lucreze de acasă, Poliția Rutieră? Ordinea Publică? Sau îngrijitoarele care nu există?”

Incidența cazurilor de infectare cu COVID-19 este în creștere alarmantă. În acest context, printre măsurile recomandate de autorități se numără reorganizarea programului de lucru dar și munca de acasă, acolo unde există această posibilitate. O adresă redactată de Direcția Generală Management Resurse Umane, din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, prin care se recomandă inclusiv munca de acasă, pe cât posibil, a fost transmisă și unităților din subordinea ministerului de resort. Adică Inspectoratelor de Poliție, Inspectoratelor pentru Situații de Urgență, Poliției de Frontieră și unităților de jandarmi.

„În contextul creșterii incidenței cazurilor de infectare cu virusul SARS-CoV-2, în vederea asigurării prevenirii și limitării numărului de îmbolnăviri în rândul personalului M.A.I., se impune dispunerea măsurilor necesare cu privire la organizarea programului de lucru din aparatul central al inspectoratului general/similar și unităților subordonate, ținând seama de specificul activităților din competență, precum și de măsurile emise de autoritățile statului cu competențe în domeniu. La organizarea programului se va avea în vedere și posibilitatea ca, în structurile unde situația permite, un procent din personal să își desfășoare activitățile profesionale necesare îndeplinirii atribuțiilor specifice funcției, care nu presupun prelucrarea de informații clasificate, de la domiciliu, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. În acest context, vă adresăm rugămintea de a dispune, în regim de urgență, măsuri pentru organizarea corespunzătoare, începând cu data de 9.11.2020, în acord cu aspectele prezentate mai sus, a programului de lucru al personalului din cadrul structurilor și, după caz, al celor din subordine, adaptate specificului locurilor de muncă”, se arată în adresa primită și la nivelul unităților cu forțe de ordine din județul Constanța.

Indicația de organizare a muncii de acasă pare mai mult a fi „o glumă proastă”, după cum au punctat voci din rândul polițiștilor și inclusiv sindicaliști. „Este o circulară cu o formulare pompoasă, prin care au rezolvat problemele sistemului pe timpul pandemiei? Au solicitat program diferențiat și analiza domeniilor în care se poate presta munca de la domiciliu. Care ar fi posturile din MAI pretabile pentru munca de la domiciliu? Poliția Rutieră? Ordinea Publică? Centrele de arest? Punctele de frontieră? Supravegherea frontierei verde sau a celei maritime și fluviale?! Financiar?! Resurse Umane?! Cercetări penale?! Dispecerat?! Secretariat?! Armament?! Culegerea de informații?! Ghișeele IGI?! Ghișeele de evidența populației?! Poate... îngrijitoarele? (dacă există!)”, au punctat reprezentanții Sindicatului Ropol.

„Iar asta în condițiile în care tot mai mulți colegi ne informează despre practicile din structurile MAI, prin care se ascund cifrele reale ale infectărilor în rândul angajaților și eforturile șefilor pentru a-și menține scaunele fără să atragă atenția asupra unității”, au mai arătat sindicaliștii.

Măsuri luate la nivelul IPJ Constanța: ședințe prin stații și patrulări cu același coleg!

La nivelul forțelor de ordine din Constanța și mai ales în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) nici nu poate fi vorba de muncă de acasă, ne-au transmis polițiștii. Lucrătorii din operativ – rutieră, ordine publică și chiar și din alte structuri – trebuie să fie pe stradă. Iar în cazul celor de la birouri, deficitul de personal își spune deja cuvântul și orice absență este resimțită de colegi. Reamintim că la nivelul IPJ Constanța deficitul de personal este de aproximativ 24%.

În schimb, la nivelul IPJ Constanța au fost luate alte măsuri. În primul rând, ședințele de dimineață, la care participau toți lucrătorii, din toate structurile, au fost înlocuite cu ședințele ținute prin stații (prin radiocomunicații). Totodată, s-a renunțat temporar la rotațiile de parteneri, astfel încât în cazul îmbolnăvirii cu COVID-19 a unui polițist să nu existe riscul transmiterii decât la un număr redus de colegi, cu care a intrat în contact. Totodată, polițiștilor li s-a indicat să poarte masca de protecție și mănușile în cadrul intervențiilor, în cadrul secției, cât și în mașinile de patrulare. 



Pagina a fost generata in 0.3289 secunde