DIICOT, lovitură pentru Cristi Borcea: i-au pus o cauțiune URIAȘĂ

420
DIICOT, lovitură pentru Cristi Borcea: i-au pus o cauțiune URIAȘĂ - borcea-1541221860.jpg

Articole recomandate

Cristian Borcea mai primește o lovitură din partea procurorilor. Procurorii DIICOT au dispus punerea acestuia sub control judiciar și au stabilit o cauțiune de 2 milioane de lei.


"La data de 02.11.2018,  procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Structura Centrală împreună cu ofițeri de poliție judiciară din cadrul  Direcției de Combatere a Criminalității Organizate și ai Direcției Generale Anticorupție au efectuat un număr de 24 de percheziții pe raza municipiului București și a județelor Ilfov, Brăila, Constanța, Arges și Neamț, într-o cauză vizând destructurarea unui grup infracțional organizat specializat în săvârșirea infracțiunilor de evaziune fiscală și  spălare de bani.


În cauză există suspiciunea rezonabilă în perioada ianuarie 2010-octombrie 2013  s-a constituit un grup infracțional organizat care a acționat coordonat, pe două circuite fictive de tranzacționare dezvoltate în jurul unui nucleu comun de societăți/persoane în scopul înregistrării în contabilitate de cheltuieli nereale (ce a avut drept rezultat denaturarea masei impozabile cu consecința sustragerii de la plata unor taxe și impozite către bugetul de stat), și spălării sumelor de bani astfel rezultate prin intermediul unor contracte fictive de prestări servicii, comision, achiziții nereale sau transferuri financiare interne/externe.


Grupul infracțional organizat a fost  constituit de către un număr de 3 suspecți,  activitatea acestuia fiind sprijinită de mai multe persoane, în mecanismul evazionist fiind implicați și reprezentanții societăților beneficiare, care, prin intermediul societăților comerciale ce le dețineau, au încheiat în scop evazionist contracte fictive pe primul circuit de tranzacționare, disimulând astfel transferul sumelor de bani, care ulterior  erau rulate succesiv "în cascadă" prin alte circuite financiare fictive, în scopul spălării și în final al obținerii sumelor respective.


Astfel, în urma verificărilor efectuate a rezultat că societățile comerciale controlate de către cei 3 suspecți și care aveau un comportament fiscal disimulat de tip fantomă, au facturat.


În lanțul evazionist au fost folosite pe paliere diferite mai multe societăți comerciale cu un comportament fiscal disimulat de tip fantomă, iar sumele de bani erau transferate succesiv prin conturile respectivelor societăți, în scopul spălării acestora.


Sumele de bani evidențiate aferente primului circuit fictiv evazionist (și care de regulă proveneau de la firme ce activau în domeniul comercializării de produse energetice și de produse software) au fost justificate de regulă de societățile din primul eșalon controlate de către cei 3 suspecți, cu titlu de commission, pentru intermedierea unor tranzacții comerciale cu terțe societăți cu profil de activitate similară sau diverse achiziții și prestări de servicii.


S-a reținut că sumele înregistrate de firmele " partenere" cu titlu de cheltuieli nu îndeplineau cerințele legale pentru a fi deductibile fiscal, din probele administrate în cauză rezultând astfel că operațiunile erau fictive.


Pentru a evita obligațiile de la plata TVA și a impozitului pe profit aferent încasărilor realizate prin intermediul societăților comerciale deținute, membrii grupului infracțional au recurs la constituirea unor circuite de tip "suveică", firmele din componența acestora fiind controlate prin interpuși și având comportament de tip fantomă.


În mod concret, firmele controlate de către suspecți au declarat livrări fictive către alte firme controlate din circuit, sumele aferente fiind ulterior transferate succesiv prin mai multe asemenea societăți și direcționate către alte firme controlate de către aceștia sau alți membri ai grupului infracțional  sau către conturi bancare personale.


Probele administrate în cauză au relevat  existența  unui al doilea circuit de tranzacționare cu caracter evazionist creat de un nucleu comun de societăți beneficiare ale sumelor de bani (din primul circuit) și care constau în derularea unor relații comerciale fictive în scopul sustragerii de la plata taxelor și impozitelor datorate bugetului de stat prin operațiuni (distincte de cele rezultate din primul circuit) realizate de două societăți comerciale cu alte trei societăți, circuit urmat similar  prin operațiuni succesive de spălare (prin transferuri financiare interne sau externe respectiv retrageri de numerar), în scopul obținerii produsului final infracțional.


Prejudiciul creat prin activitatea infracțională este estimat la suma de 40.000.000 de lei iar suma totală supusă procesului de spălare este de aproximativ 90.000.000 lei.


Suportul de specialitate a fost asigurat de către Biroul Tehnic și de Criminalistică din cadrul DIICOT.


Acțiunea a fost efectuată cu sprijinul Brigăzii Speciale de Intervenție a Jandarmeriei – VLAD ȚEPEȘ.", arată DIICOT.




Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.7927 secunde