Constanţa, la coada clasamentului cu locuri de parcare rezidenţiale

3833
Municipiul Constanţa o duce rău la capitolul parcări publice. Rând pe rând, pe marile bulevarde au fost sau urmează să fie desfiinţate locurile de parcare, pe străzile lăturalnice a fost introdusă plata, iar, în cartiere, s-a construit peste tot pe unde era puţin teren liber, iar locurile sunt insuficiente de ani de zile. Cu toate acestea, autorităţile locale se mişcă cu viteza melcului pentru amenajarea de parcări noi, descurajând chiar deplasarea cu mașina.

O companie de consultanţă a realizat inventarul parcărilor publice din România. Din păcate, Constanţa, deşi se vrea unul dintre cele mai mari şi cele mai importante oraşe din ţară, a rămas în urmă cu infrastructura destinată autovehiculelor, însă cel mai rău stă în ce priveşte parcările rezidenţiale, adică exact cele destinate locuitorilor.

În clasamentul orașelor cu cele mai multe locuri publice de parcare, Constanţa ocupă locul al şaptelea, cu un total de 34.472, evident incluzându-le şi pe cele din stațiunea Mamaia. Pe locul întai este, firesc, Bucureștiul cu cele şase sectoare, cu 244.342 locuri, urmat de Braşov, cu 65.360 locuri, şi de Iaşi, cu 58.418. Pitești, Craiova şi Râmnicu Vâlcea, de asemenea, figurează cu mai multe spaţii de parcare decât Constanţa, iar, ultimele trei locuri sunt ocupate de Oradea şi Târgu Mureş.

Cea mai gravă problemă este, însă, în topul parcărilor rezidențiale, clasându-se pe locul al nouălea, cu 21.461 de locuri, la mai puţin de o treime din total locurilor de sectorul 3 al Capitalei şi la mai puțin de jumătate decât totalul locurilor din Iași.

Inventarul pare să confirme astfel problemele semnalate de constănțeni în ultimii ani. „În Tomis Nord şi în Tomis III, este dezastru cu parcarea maşinii. Dacă nu ai un loc deja rezervat, eşti nevoit să faci turul cartierului de două, trei ori, până când găseşti unde să o laşi. Primăria trebuie să înţeleagă că, în anul 2021, nu poţi impune oamenilor să renunţe la maşină, să o vândă, doar pentru că nu vrea să construiască parcări. Suntem în epoca vitezei, autovehiculul este indispensabil, nu un lux, de aceea, în multe familii este nevoie de două maşini!”, este de părere Alex Ionescu, din Constanţa.

Iar problema parcărilor rezidenţiale este acutizată şi de indisponibilizarea spaţiilor de pe arterele rutiere, prin montarea de stâlpi. De altfel, comparabil cu alte orașe mari, în Constanţa este extrem de redus şi numărul parcărilor de pe stradă, municipiul de la malul mării situându-se pe locul al optulea, cu doar 13.011 spaţii, mult în spatele Sibiului, aflat pe primul loc, cu 26.904 spaţii. După Constanţa mai sunt Slatina, cu 11.405 spaţii şi Timişoara, cu 9.404 spaţii.

Trist este că municipiul Constanţa nu figurează deloc nici în topul parcărilor noi construite în România după 1990. Asta în timp ce în Oradea, numai între 2014 – 2020, au fost construite trei parcări multietajate, cu un total de 1.308 locuri de parcare noi. În Cluj Napoca au fost construite, în ultimii ani, 10 parcări noi, unele cu subsol, două, trei sau chiar cinci- şase etaje. Şase parcări au fost ridicate şi la Oradea şi tot atâtea în Capitală, în sectoarele 1, 3, 4 si 6. Totuși, trebuie să menționăm cele două parcări făcute în Constanţa cu fonduri europene, cea de la Spitalul Județean şi cea din zona Cazino din Mamaia.

De asemenea, Constanţa nu figurează între primele 10 orașe cu cele mai multe locuri de parcare pentru mașinile electrice, însă este ştiut faptul că, prin noul regulament al parcărilor, toate autovehiculele electrice beneficiază de parcare gratuită.



Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.1923 secunde